Reklama

Reklama

Tanec mezi střepinami

  • Slovensko Tanec medzi črepinami (více)
Trailer

Obsahy(1)

Dramatický příběh o lidském bytí, lásce, vzletech a pádech v strhujícím a fascinujícím tanci života mezi střepinami.  Režisér Marek Ťapák svým filmem volně navazuje na silné tradice hudebně-tanečních filmů, které v minulosti vytvářeli legendární slovenští filmaři, a promítá je do nově zpracované aktuální podoby. Příběh je postaven na představách hlavního hrdiny, vynořujících se z hloubi paměti, který prožívá své silné životní situace a zážitky prostřednictví tance, podmanivé hudby, něhy a síly básnického slova. Jeho putování je poskládané z jednotlivých střepin života, které spolu vytváří fascinující mozaiku obrazů, pohybujících se v čase a prostoru. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

prometea 

všechny recenze uživatele

Egocentrický epos na tému „mám sa rád“ môže pristať tak Dolanovi, no rozhodne nie odžitému Ťapákovi. Mnohé by uľahčil keby upustil od obsadenia seba samého do hlavnej úlohy, hoci je nám všetkým jasné, že touto postavou bol on sám. To, že je ťažkopádny, nezachráni ani každodenné športovanie, svalnaté ramená , či výpredajové botasky, ktoré mali byť uzáverovým kameňom kašičky z moderna a dejín. Neboli. Kvázi lyrické monológy / dialógy sú lacné (a nie, neobháji to ani Hevierov podpis), o existencii samotného scenára som v istých chvíľach pochybovala a dramatický oblúk sa ladne vyhol celému filmu. Okrem toho, že Ťapák vykradol snáď všetky tanečné filmy, na ktoré mi kedy padol zrak, nezabudol dokonca ani na Gladiátora, či The Wall. Kamera, svietenie a strih by sa poľahky vyškriabali ďaleko nad priemer, keby neboli v tanečnom filme. Riešiť vystúpenia cez detaily a strihy zabilo akúkoľvek dynamiku, ktorá v nich bola. Navyše, choreografiám zväčša chýbali emócie, zvlášť muži pôsobili častokrát komicky (ani nespomínajúc action – man Ťapáka v generálskom a jeho zelené víly). Škoda - ďalší slovenský projekt, ktorý mohol mať na viac. ()

Havenohome 

všechny recenze uživatele

Toto nie je žiadny národný nihilizmus. Orol nad tatranskými končiarmi. Juchkanie, hvízdanie, tanečný battle medzi junákmi. Ťapák mladší asi aj Busbyho Berkeleyho videl, aj Lars von Triera (ale len tie spomalené zábery z prológu z Antikrista), aj nejakého Tonyho Gatlifa. Viac ako k nejakej originalite to má bližšie k archaickosti. Akurát tých bradaviek je tam viac, to by si komunisti v takom množstve nedovolili. ()

Reklama

jedna_vrana 

všechny recenze uživatele

Nakoniec som zmenila hodnotenie filmu. Mala som totiž problém hľadať v ňom príbeh a dokonca som mala podozrenie, že Marek Ťapák sa predvádza. Ale áno, tancuje mu to výborne. Nakoniec pozitívne hodnotím námet a beriem ho ako poctu celoživotnému dielu jeho otca – Martina Ťapáka. Pustil sa do odvážneho filmovania. Samotné obsadenie – členmi SĽUKu posúva folklór ako posolstvo pre súčasného diváka. Krásne scenérie zákutí Slovenska dopĺňajú tanečné scény. Ťažšie sa hľadá ucelená myšlienka, ale obrazy sú zrejmé – osudové ženy, sila a odvaha jednotlivca, boj s vlastnou smrteľnosťou. ()

ripo 

všechny recenze uživatele

Ten, kto má rád folklór a gýčovité horalské zábery, ten si príde na svoje. Ja som si ten film užíval. Krása slovenskej prírody skĺbená s východoslovenským, goralským, či horehronským tancom, spevom, či nápaditou choreografiou dávajú tomuto filmu svoj punc. Marek Ťapák presvedčil, že nebol len angažovaným drevom, ale že má pohybové nadanie a cit na ľudový tanec. Ten, kto očakával film v štýle filmu "Zem spieva" spolu so žánrovými obrázkami Karola Plicku, musel byť sklamaný, ale 21. storočie si nemôže dovoliť byť o sto rokov pozadu a žiť len z nostalgicých spomennok na filmy pre pamätníkov. ()

insurgentes 

všechny recenze uživatele

Nepovažuji zrovna za ohleduplné vůči divákovi, když se zcela rezignuje na jakoukoli dějovou linii. Na to zkrátka nevzniká nárok nikdy, a to ani v případě, že vzniklé vzduchoprázdno se vyplní docela hezkými tanečky, dobrou hudbou, silnými pohledy hlavního protagonisty a několika dalšími celkem zdařilými záběry. Je to trochu málo: vždyť film disponuje obrovským sdělovacím potenciálem a nadto stojí příliš velkou hromadu peněz, než aby se v něm někdo jen exhiboval a dohromady nic nesdělil. Občasná zpomalení a kontemplace ve filmu byly vyplněny sice krásně předneseným, ale veskrze prázdným žvaněním, takže tady se to taky nezachránilo, a celé to na mě dělá dojem, že myšlenka tam nebyla, protože jaksi vůbec žádná myšlenka nebyla okolo, když tento film vznikal. Byl jen silný dojem, že myšlenka by měla být, a silná. Jinak mi přišlo celkem milé, že někdo v dnešní době má koule čerpat z nějaké takové lidové tvořivosti, nebo lépe řečeno z lidového umění, a přitom výsledek působí vcelku přijatelně. Pak mi ale bylo řečeno, že Ťapák právě na toto potáhl prachy z jakéhosi eurofondu, no a celý obdiv byl rázem pryč. Pro mě osobně je vrcholem filmu scéna v baru, při které mi i drobátko běhal mráz po zádech (ta je asi v půlce filmu), a když se na to dívám zpětně, mohl jsem hned po ní z kina odejít, o nic dalšího bych nepřišel, a možná celkový dojem by byl ještě o něco vyšší. ()

Galerie (53)

Zajímavosti (5)

  • Natáčení trvalo 27 dní a probíhalo v Roháčích, Štiavnici a na Poľane. (Sufferer)
  • Zháňanie peňazí na jeho realizáciu trvalo štábu 3 roky. (giaruj)
  • V celom filme hrajú len dvaja profesionálni herci Marek Ťapák a Anna Javorková. Ostatné postavy sú tanečníci SĽUKu a hudobníci z folklórnych súborov. (giaruj)

Reklama

Reklama