Režie:
Lucio FulciKamera:
Alessandro GrossiHudba:
Fabio FrizziHrají:
Lucio Fulci, Malisa Longo, Brett Halsey, Robert Egon, Paul Müller, Paola Cozzo, Marco Di Stefano (a.z.), Teresa Razzauti (a.z.)Obsahy(1)
Absurdní, bizarní, děsuplné i masochistické - to všechno jsou přídavky, které si vysloužil tento filmový kousek ikony žánru pokleslých hororů Lucia Fulciho. Italský režisér v něm představuje sám sebe, režiséra totožného jména, kterému jeho filmy plné násilí už tak lezou na mozek, že ztrácí v reálném životě přehled o tom, co je fikce a co realita. Představy, které většinou Fulci do filmu nastříhal ze svých předchozích hororových kousků, konzultuje s psychiatrem, jenž mu rovněž asociuje sadistické monstrum. Jedná se o další pacientovu paranoiu, anebo před ním stojí skutečný masový vrah, který se Fulciho filmy dokonale inspiroval? (duklak2)
(více)Videa (1)
Recenze (54)
Nápad by to bol dobrý a nosný, lenže má to jeden háčik. Príbeh sa vôbec nikam nevyvíja, príliš skoro spoznáme identitu vraha a vlastne sledujeme iba krvavé gore vraždy, či už Fulciho predstavy, alebo tie skutočné, ktoré pácha vrah. Žiadne vyšetrovanie, žiaden posun vpred, v podstate len sled podobných scén od začiatku až do konca. Niektoré vyšli lepšie, iné horšie, každopádne ide skôr o námet pre nejaký polhodinový vtip, vtedy by to mohlo fungovať skvele. ()
Fulci sa tentoraz teda vyznamenal :/ Obsadiť sám seba do titulnej úlohy ako režiséra Fulciho točiaceho tie svoje krváky z ktorých mu už riadne pripeká na mozog, no dajme tomu. Smola je však tá, že z filmu mám taký pocit, že to nie je ďaleko od skutočnosti. Horor teda fakt dokáže zblbnúť človeka. PS – z toho neustáleho vyslovovania Fulciho mena, mi bolo miestami už fakt zle. ()
Už som dlho nič nevidel od majstra Fulciho a tak, že si pozriem Koncert hrôzy a to fakt aj ten koncert hrôzy aj bol. Trocha mi to pripomínalo filmy od José Mojica Marinsa a to hlavne tie neskoršie, kde hral sám seba a tu Fulci mal ten istý nápad. Ako celok to moc nedrží po kope, je to tak chaoticky natočené, že celkový dej je doslova zabitý hnusom, špinou a lacnotou. Hlavne to posledné tu bolo riadne výrazne a aj keď efektnosť pri gore tu bola, všetko to prebehlo takou opotrebovanou formou, že i keď sa núkal nejaký nápad, Fulci ho nevedel rozvinúť. Ja som nevidel film, ktorý by bol pre bežného užívateľa, čo natočil majster hnusu a ani tento k tej kategórii patriť nebude. Ale zas ostatným ho vrele do poručujem, vidieť toľko zmrzačených tiel v 87 minútach dokážu len legendy a tento majster z Lazia ním rozhodne bol. Silné 3*. ()
„Víte, že si dneska dáte paničku (prasátka)?" Když má Fulci pocit, že se jeho fantazie a představy začínají nebezpečně prolínat s realitou, navštíví psychiatra. To se ale ukáže jako obrovská chyba! Když profesor Schwarz Fulciho zhypnotizuje, udělá z něj svoji loutku. Brzy se v okolí začne objevovat jedna mrtvola za druhou a Fulci je stále více přesvědčen o tom, že je to jeho dílo. Přehlídka gore, některé z jiných Mistrových filmů, je největší devizou filmu. Nejen oblíbené vydloubávání očí, ale i vytržený jazyk nebo rozježděný nebožák. Nejvíce záběrů je na oddělenou hlavu - useknutá sekerou, uříznutá motorovkou (i dítěti!), uražená víkem truhly či odříznutá nožem. Stará dobrá italská škola, kde se pro vnitřnosti nejde daleko (ostrý hák je na to ideální). Původní hodnocení jsem zvedl o jednu hvězdu nejen z nostalgie.... ()
Unavená Fulciho reflexia vlastnej tvorby. Veľmi nepomohlo ani napchanie krvavých ingrediencií do deja vo viac než slušnom množstve. Krvavosť sa tým stala jednotvárnou a efektný trik sa v takejto kadencii mení na prehliadku roztečenej červenej plastelíny. Ako sebairónia mierne nadpriemerné - Fulci s vizážou typizovaného intelektuálneho bradáča s okuliarmi pripomína unaveného spisovateľa Umberta Eca, ktorý sa ocitol niekde, kde byť nehodlal a nad výsledkom toho, čo vytvoril sa tvári celý čas riadne otrávene. V tejto súvislosti nie je zrejme náhodné ani zdvorilé oslovovanie režiséra úctivým "pán doktor". K jednoznačným pozitívam radím záverečný vtip s návnadou na ryby, odohrávajúci sa na loďke s príznačným názvom Perverzia. 50% ()
Reklama