Představte si 2001: Vermírnou odysseu, spojte ji s TRONem a Mlhou, přidejte motion capture animaci a 3D formát a nakonec jako režiséra dosaďte maďarský ekvivalent Gaspara Noého. Ve výsledku dostanete osobitý artový sci-fi spektákl, se kterým zažijete nezapomenutelnou psychedelickou jízdu.(Letní filmová škola)
Cyklus je 3D animovaný celovečerný film, ktorý by sa dal zaradiť k žánrom sci-fi/mystery v širšom zmysle slova. Zmätený astronaut uniká pred smrtiacou čiernou hmlou, ktorá pomaly zahaľuje všetko naokolo. Opakovane sa ocitá v rôznych podivných situáciách a stretáva stále tých istých ľudí, no tí sa zakaždým správajú inak a rozprávajú mu iné príbehy. Film sa skôr snaží ponúknuť riešenia problematických situácií než rozprávať lineárny príbeh.(oficiální text distributora)
LFŠ 2014: Cyklus podle mne patří do kategorie pseudofilosofických snímků, absence příběhu nevadí, pocit, že každým zvláštním prostředím - diskotéka, chodba se stolečky, dveře,... - se tvůrce snaží něco vyjádřit, přičemž nápad není dotažený do konce, je otravný. Jakoby se film chtěl vydávat za hluboké umění a přitom to je jen obyčejná vizuální smršť a 80 minutové znázornění smyčky.(1.8.2014)
LFŠ 2014: Je to počítačová hra, ne film. Kdyby to bylo více filmové a neměl jsem neustále pocit, že mám špatnej počítač, tak dám asi i větší hodnocení. Ale za odvahu, ne úplně špatné zpracování a zvláštnost posílám do Maďarska 3 hvězdy. Zkuste si představit, že by to někdo udělal u nás. Tady je sci-fi mrtvé.(5.8.2014)
Špatně animovaná počítačová hra na tripu, která ideově trochu připomíná Matrix nebo Cronenbergův eXistenZ (nekonečné množství virutálních světů zacyklených do sebe, nejistá podoba reality). Dějově je to bohužel tragédie (nekonečný běh odněkud do nikam a pointa předvídatelná už od půlky filmu). Dvě hvězdy za odvahu točit něco takového ve Střední Evropě.(2.8.2014)
Jasně že je to videohra – stavební princip návratů na předchozí uloženou pozici začne být čitelný hodně brzo a pak už toho k luštění zas tak moc nezbývá. Střídání odtažitě spisovného jazyka s expresivním výrazivem (což ale mohla být neobratnost překladatele) ve mně navíc vyvolávalo dojem amatérské (fan-filmové) naivity. Bylo ovšem zajímavé vidět, kam se jedenáct let po Final Fantasy posunula počítačová animace „živých“ herců, opravdu jsem si užíval temnou tripoidně hypnotickou atmosféru (na které si mimo jiné hodně odpracoval technicky brilantní a nápaditý zvuk) a bavilo mě vypozorovávat různé vnitřní vazby a naznačené nitky příběhu, byť nijak sofistikovaného. Vlastně by mi vůbec nevadilo dát si to někdy znovu.(30.7.2014)
Mám z cyklu rozporuplné pocity. Vizuální, zvuková a technická stránka filmu se mi docela dost líbila. Mysteriózní atmosféra byla zpočátku poutavá. Ovšem toho tajemna bylo na můj vkus až příliš, protože jsem se ve všech těch časových smyčkách, mlze, kouzelných jeskyních a vchodech ztrácel, film tak ve výsledku nepochopil a už v jeho průběhu se začal nudit (a díky hypnotickému tempu a dlouhým záběrům jsem fakticky bojoval s tím, abych neusnul). Odkazy (nebo spíš vykrádačky) na 2001 mě minuly. Celkově to tak bude pouze průměr.(4.8.2014)
R´Hell
LFŠ 2014: Cyklus podle mne patří do kategorie pseudofilosofických snímků, absence příběhu nevadí, pocit, že každým zvláštním prostředím - diskotéka, chodba se stolečky, dveře,... - se tvůrce snaží něco vyjádřit, přičemž nápad není dotažený do konce, je otravný. Jakoby se film chtěl vydávat za hluboké umění a přitom to je jen obyčejná vizuální smršť a 80 minutové znázornění smyčky.(1.8.2014)
Ondracius
LFŠ 2014: Je to počítačová hra, ne film. Kdyby to bylo více filmové a neměl jsem neustále pocit, že mám špatnej počítač, tak dám asi i větší hodnocení. Ale za odvahu, ne úplně špatné zpracování a zvláštnost posílám do Maďarska 3 hvězdy. Zkuste si představit, že by to někdo udělal u nás. Tady je sci-fi mrtvé.(5.8.2014)
Hwaelos
Špatně animovaná počítačová hra na tripu, která ideově trochu připomíná Matrix nebo Cronenbergův eXistenZ (nekonečné množství virutálních světů zacyklených do sebe, nejistá podoba reality). Dějově je to bohužel tragédie (nekonečný běh odněkud do nikam a pointa předvídatelná už od půlky filmu). Dvě hvězdy za odvahu točit něco takového ve Střední Evropě.(2.8.2014)
LeoH
Jasně že je to videohra – stavební princip návratů na předchozí uloženou pozici začne být čitelný hodně brzo a pak už toho k luštění zas tak moc nezbývá. Střídání odtažitě spisovného jazyka s expresivním výrazivem (což ale mohla být neobratnost překladatele) ve mně navíc vyvolávalo dojem amatérské (fan-filmové) naivity. Bylo ovšem zajímavé vidět, kam se jedenáct let po Final Fantasy posunula počítačová animace „živých“ herců, opravdu jsem si užíval temnou tripoidně hypnotickou atmosféru (na které si mimo jiné hodně odpracoval technicky brilantní a nápaditý zvuk) a bavilo mě vypozorovávat různé vnitřní vazby a naznačené nitky příběhu, byť nijak sofistikovaného. Vlastně by mi vůbec nevadilo dát si to někdy znovu.(30.7.2014)
Sarkastic
Mám z cyklu rozporuplné pocity. Vizuální, zvuková a technická stránka filmu se mi docela dost líbila. Mysteriózní atmosféra byla zpočátku poutavá. Ovšem toho tajemna bylo na můj vkus až příliš, protože jsem se ve všech těch časových smyčkách, mlze, kouzelných jeskyních a vchodech ztrácel, film tak ve výsledku nepochopil a už v jeho průběhu se začal nudit (a díky hypnotickému tempu a dlouhým záběrům jsem fakticky bojoval s tím, abych neusnul). Odkazy (nebo spíš vykrádačky) na 2001 mě minuly. Celkově to tak bude pouze průměr.(4.8.2014)