Reklama

Reklama

Duch kláštera

(festivalový název)
  • Mexiko El fantasma del convento (více)

Obsahy(1)

Mrazivý gotický příběh všestranného mexického režiséra Fernanda de Fuentese je všeobecně považován za první významný mexický horor. Příběh se točí kolem manželského páru a jejich nejlepšího přítele, kteří se ztratí v lese a pak se uchýlí do tajemného, zlověstně vyhlížejícího kláštera. Tam se dozvídají, že na místě straší duch mnicha, jenž prodal svou duši výměnou za manželku svého nejlepšího přítele, a přemýšlejí o vzájemném spletitém vztahu. De Fuentes v tomto snovém příběhu o vině a temných touhách, jenž bývá často přirovnáván ke snímku Upír aneb Podivné dobrodružství Davida Graye Carla Theodora Dreyera, brilantně využívá světla a stínů i strohé architektury, aby navodil vleklou atmosféru strachu. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Recenze (10)

corpsy 

všechny recenze uživatele

Jeden z prvých zvukových hororov made in Mexico ( po LA LLORONE 33 ) a hneď takmer dokonalých ( oproti spomínanej kvíliacej žene, je tu kvalitatívny vzostup až do stratosféry ). Snímok nemá veľa strašidelných scén, ale ak sa niečo ´´paranormálne´´ udeje, stojí to v rámci doby vzniku naozaj za to. Remeselne výborne zvládnutý, atmosférický film, pre mňa spokojnosť a k dokonalosti mu uberá jedine fakt, že to nemalo lepší ( rozumej drsnejší ) koniec. ()

Doldus 

všechny recenze uživatele

I když to na několika místech odsýpá pomaleji a herecké výkony jsou trochu zvláštní (skoro jako v duchu expresionismu, který vládl ve 20. letech evropského filmu a dal nám první horory), mistrné budování atmosféry a kvalitní gradace snímku mě překvapila, to ani nemluvím o mém oblíbeném prostředí jakožto horlivého fanouška Jména růže. Snímek jsem si užil navzdory jeho stáří: Dnešní filmoví "originální" tvůrci se mermomocí snaží vymýšlet jakékoliv novoty už jen z principu, zatímco opomíjejí úplné základy (v hororu třeba ono budování atmosféry a gradaci), a ony "novoty" beztak jsou spíše nervózní pokusy, často formální prvky, zakrývající prostý fakt, že filmař už dnes doopravdy Ameriku znovu neobjeví. Určité postupy se prostě nezměnily ani po 90 letech, protože jednoduše nebylo potřeba, naopak jejich absence mnohdy bolí. Jéžiš, to jsem si zase vylil srdíčko. ()

Reklama

Flego 

všechny recenze uživatele

Mexický temný horor s prvkami gotiky sa odohráva v tajomnom kláštore, kde sa dostanú dvaja muži a jedna žena. Vizuál je výborný, kamera skvelá, je vidieť, že tvorca bol ovplyvnený britskou a americkou tvorbou. Myšlienka filmu nie je na zahodenie, záverečná pointa v tej dobe "šokujúca". Príjemné prekvapenie. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Film hodně doplácí na rok svého vzniku. Scénář s morálním ponaučením na konec je slušný, vše se odehrává v jenom místě a čase, což je docela umění natočit, pokud jde o výpravu, klášter vypadá hodně tajuplně, jen prostě střih, švenky a herecké projevy jsou poplatny době a právě u toho herectví nutno říct, že je často zbytečně přehnané a divadelní. A ta hudba taky často až zbytečně burácí. Ale jinak první polovina filmu šlape na mysteriozní vlně, až do zdlouhavého vysvětlování u večeře, tam se kouzlo filmu zlomí. Líbí se mi pak ještě závěrečná hláška - "Tak jsme strávili noc s mrtvými. Nebo snad jsme tu noc byli mrtví my?" Také jsem čekal, že se bude víc pracovat se Stínem, že se objeví opět v závěru, ale nic. Celkově bych však neměl problém se časem podívat na film znovu. ()

Filmmaniak 

všechny recenze uživatele

Makabrózní historka o mladých manželích a jejich kamarádovi, kteří se ztratí v lesích a musejí přenocovat ve starém klášteře s podivnými mnichy a záhadnou místností, jíž se je záhodno vyhnout velkým obloukem. Hlavní trojice postav je bohužel dost nevýrazná, režijně se i v kontextu hororů z 30. let jedná spíš o průměrnou záležitost a film namísto budování napětí skrze vytváření strašidelných scén dost spoléhá na dialogy. Děj se pozvolna vleče a ani mlčenliví mniši, ani útroby starého kláštera gotickou atmosféru samy o sobě neutáhnou. Zajímavé je akorát to, že veškerá hororová složka je ve filmu přítomna především proto, aby plnila úlohu moralizujícího prostředku k odrazení jednoho z hrdinů od záměru porušit poslední z desatera přikázání - "nepožádáš manželky bližního svého". ()

Galerie (3)

Zajímavosti (1)

Reklama

Reklama