Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Ángel (Carmelo Gómez) je muž s tajemnou minulostí. Dorazí k jedné španělské vinici, kde má postřikem vyhubit škodlivý hmyz. Brzy se však zamiluje do dvou žen. První je nesmělá a nešťastně provdaná dcera majitele vinice Ángela (Emma Suárez). Druhá Mari (Silke Hornillos Klein) je milenkou muže Ángeliny. V této záplavě emocí chce Ángel nalézt svůj klid. (Tygrys)

(více)

Recenze (67)

Brandon 

všechny recenze uživatele

Angel je na půl člověk, na půl anděl, na půl živý, na půl mrtvý, je to blázen s nekonečnou představivostí, co hubí brouky. Chce zůstat, chce odejít někam daleko pryč, chce Angelu, chce Mari, chce čistou lásku, chce vášnivý sex. Tierra je ukázkovou výpovědí o absolutní lidské rozpolcenosti. P.S. Postelovou scénu, milování bez jediného doteku, může natočit jen mistr jinotajů, Medem. 4,5* ()

nunka 

všechny recenze uživatele

Ak by tento film bola moja prvá "medemovka" zaujme ma, no rozhodne nie tak silne ako iné jeho (neskoršie) filmy. Zvádza ma to k porovnávaniu. Tierra má vizuálnu a umeleckú hodnotu, má myšlienku a množstvo symbolov, rovnako však má málo presvedčivého Carmela Gómeza a niektoré samoúčelné dialógy. Silné pasáže striedajú dialógy o ničom a všetkom zároveň. Úvod je málo dôrazný, dosť nudný a skôr si ulietava kade tade, v polke filmu sa konečne napojím na Medemovskú lyriku a emócie, čo sa pri ostatných filmoch stáva úderom prvých scén. Tentokrát mám dosť nevyvážený dojem. ()

Reklama

d-corso 

všechny recenze uživatele

Baskický kouzelník a velký interptetátor snů, sice v případě Tierra, natočil film, který je o krapet horší než La Ardilla roja, ale onen krapet je tak nepatrný...Výklad jeho snímků nechám na Sigmundu Freudovi, vlastně nenechám, protože se mezi námi vezdejšími už nenachází, tak tedy někomu jinému a snad povolanému. Osobně se raději nechám unášet dvěmi hodinami atmosféry, pro kterou se hodí snad jen přirovnání k větě z Twin Peaks-Fire Walk With Me: "Žijeme ve snu." ()

kareen 

všechny recenze uživatele

První věc co mě při sledování snímku o Angelovi, tajemném muži s dvojí osobností napadla, že ty nádherné scenérie španělských vinic, jako by vypadly z obrazu některého z malířů impresionismu. A stejně tak jako impresionisté, upřednostňuje Julio Medem ( je to mé první setkání s tímto režisérem, ale rozhodně ne poslední ) pocity a prchavou krásu okamžiku před příběhem samotným. To jen posiluje velmi sugestivní atmosféru a nejednoznačnost hlavní postavy zas dodává filmu jistou tajemnost. Úžasnou záležitostí jsou pak erotické scény, jedny z nejlepších, co jsem kdy viděla. Jistě je tu i plno skryté symboliky, ale jelikož to není zrovna má parketa, o ní se rozepisovat nebudu. Já jsem spíš na ty pocity. ()

Hees 

všechny recenze uživatele

Zaujímavý inšpiratívny film, v ktorom sú scény aké zbožňujem a to scénky umeleckého charakteru, kde si človek môže niečo domyslieť a iný človek zas domyslieť niečo iné. Človek na svojej ceste životom musí robiť rozhodnutia a tento film je o tom, že niekedy sme proste rozpoltený, alebo sme blázni a chceme viac vecí naraz a nevieme sa rozhodnúť, lebo obe (ak sa bavíme len o rozcestí dvoch rozhodnutí) veci vyzerajú podobne, ak nie sú úplne rovnaké. Koniec nám ukazuje, že aj keď sa niekedy rozhodneme život rozhodne za nás inak. Vo filme je zopár zaujímavých odkazov a nič sa v ňom nedeje náhodne. Bohužiaľ nič ma nejako krásne neobjalo tak, aby som dal vyššie hodnotenie a nič ma tiež výrazne nedojalo. V každom prípade nad týmto filmom sa dá ešte dlho rozmýšľať. SPOILER A nad čím najviac? Nad tým ktorá žena mu je bližšia a podla čoho si jeho, ktoré ja vyberá ktorú ženu. Ono totiž sú očividné rozdiely medzi jeho dvoma osobnosťami .... vášeň či istota? KONIEC SPOILERU. Ten spoiler je len mierny, ale pre istotu. ()

Galerie (5)

Zajímavosti (2)

  • Ángela (Emma Suárez) má v garáži modrý sportovní vůz Alpine A110 Berlinette z roku 1968, zatímco Mari (Silke) prohání motocykl NSU Super Max 250. (ČSFD)

Reklama

Reklama