Režie:
Juno MakKamera:
Man-Ching NgHudba:
Nate ConnellyHrají:
Kara Hui, Siu-hou Chin, Richard Ng, Hoi-pang Lo, Nina Paw, Anthony Chan, Billy Lau, Apple Chau, Yee-yee Yeung, Tai-wo Tang, Fat Chung, Wing-foo Cheung (více)Obsahy(1)
Chin Siu-ho (Chin Siu-ho), kdysi úspěšný herec a manžel, je dnes jen zoufalou, utrápenou entitou lidského bytí na pokraji vlastního zhroucení. V odděleném manželském soužití a bez možnosti vídání vlastního dítěte, ocitá se z kraje nabývající noci v ponurém činžovním domě městského předměstí, v jeho jediném nepronajatém pokoji s hrstkou peněz a s posledním šatstvem. V pokoji, který pod příkrovem zoufalé a násilné minulosti, postrádal po celou věčnost byť jediného obyvatele. 2442, pokoj za zavřenými dveřmi, stal se pro místní jakousi zapovězenou komnatou, svatyní strašících duchů, prokletou a dvojicí zlých dvojčat obývanou. Ta, hladovějící a nudou sžíraná, svádějí po příchodu čerstvého nájemníka boj o jeho tělesnou schránku. Psychicky zdevastovaný Siu-ho není pro dvojčata zdaleka žádnou překážkou. Zmocňují se jeho otrávené mysli, nutí ho k vlastnímu oběšení a jen se dívají, jak se celá situace odvíjí. A nebýt včasného zásahu starého taoistického mnicha Yau (Anthony Chan), byl by Siu-ho jedním z mrtvých a hračkou dvojici znuděných dětí. Siu-ho je starým mnichem a gastronomickým gurmánem zasvěcen do víru dění, odehrávajícím se vně ztrouchnivělých zdí bez tapet a vnitřního regulovaného vytápění. Obyvateli domu jsou vcelku obyčejní lidé; jednou staří, chudí a bez potomků s rodinou, po druhé mladí a zdeptaní alkoholem a návykovou drogou. Až na jedinou ženu, Yeung Feng (Kara Hui), kterou s pokojem 2442 pojí temná, jen těžko zapomenutelná minulost. Vzpomínky na šokující incident, díky němuž se z jejího života stal jen stále dokola se opakující hrozivý sen, připravil Feng o všechen zdravý rozum. Nebýt sněhobílého syna, svého posledního štěstí na celém světě, s chutí vzdala by se vlastního života. V chlapci Siu-ho záhy nalézá cosi svému srdci blízkému. Přátelí se, společně tráví čas a pokoušejí se o obnovu zhroucené Feng. A všechno, celý ten příběh bez úsměvů a radosti, by mohl nakonec být úplně jiný, šťastnější. Nebýt jen události náhlého skonu, která se jednou pozdě večer stala jednomu z dlouhodobých obyvatelů domu, Tungovi (Richard Ng). Chtěla to snad smrt, ne-li osud sám, zapomněl na vlastní opatrnost a svalil se nahlížejíc pod patro ze schodů po zádech až dolů. Zlomil si přitom páteř, ta projela mu hrudím a prorvala si cestu až vzhůru, aby ho jen o chvíli později, ve stavu bezmocného sevření smrti, nalezl mnich spřažený s černou magií, Gau (Paul Chung). Gau s pomocí černé magie oživuje mrtvé tělo a mění jej v temnou siluetu, hladovou postavu, kterou když jedinkrát včas nenakrmí, stane se pro všechny obyvatele domu bolestivou a násilnou smrtí. (Conspi)
(více)Videa (2)
Recenze (15)
Podivnosť o obyvateľoch výškového paneláku v Hong Kongu, ktorí sú vystavení nadprirodzeným javom, zombíkom, duchom, či upírom... A keďže je to primárne natočené ako pocta čínskym upírskym filmom 80. rokov, zrejme to niečo povie hlavne tejto cieľovej diváckej skupine. Ináč je to totiž bláznivý guláš, oscilujúci niekde medzi rozprávkou a hororom, no spracovaný tak, že okrem plachtenia postáv vlastne ani nemá čo ponúknuť. Mňa počas pozerania prakticky až vyčerpával. ()
Musím říct, že jsem se docela těšil a neodradilo mě ani nízké hodnocení, ačkoliv musím přiznat, že jsem se nachytal na trailer, který sliboval docela dost. Jenže bohužel. Rozhodně filmu neupírám atmosféru a několik opravdu dobrých hororových momentů, charakteristických nejen pro asijské duchařiny. Ale ty tady ležely bez ladu a skladu, nějaká nosná kostra prakticky neexistovala, celé se to příšerně táhlo, takže jsem se občas nemohl obejít bez rychloposuvu a navíc, aby toho nebylo málo, byli tu i špatní herci. 15% je maximum. Víc nevypotím. ()
Pro mě osobně strašně zvláštní film u kterého pochopím jakékoli hodnocení od odpadu po plnou palbu. Osobně jsem nic podobného ještě neviděl, takže to pro mě byla velmi zvláštní novinka. Ponuré, depresivní, špinavé a absolutně fantasmagorické...Dvojčata byla vskutku děsivá a čínská verze upíra je velmi ohavná (pochvalně myšleno) . No jak říkám pro někoho totální krávovina pro někoho skoro umělecké dílo. Já patřím k té druhé skupině, ale osobně to doporučit nemohu. Každý na vlastní riziko :-) PS : Chin Siu-ho v hlavní roli zabodoval, stejně tak režisér Juno Mak. ()
Budem v tomto prípade stručný. Mne sa túto bezdejovú, predigitalizovanú pičovinu nepodarilo dopozerať. Nepodarilo sa mi dostať dokonca ani do polovice. Niekto môže argumentovať, že načo to hodnotím, keď som to nedopozeral, ale tak čo som mal robiť, keď sa to fakt nedalo? :-) S hororom to nemá nič. Kto ale obľubuje šikmooké poletovačky vzduchom o hovne a nepotrebuje naozaj nič viac, ten tomu možno príde na chuť. Bohvie, o čo tam vlastne šlo, ale zisťovať sa mi to už nechce. ()
Hongkongský snímek „Geung see“ je jednoznačně na vizuální stránce, a ta – ač je digitální a je to hodně poznat – se mi prostě zamlouvala. Tohle je vizuál, který je nápaditý, je děsivý, má fantazii. Jasně, mohl tu být lepší nosný příběh, mohla tu být lepší počítačová grafika, ještě dokonalejší, ještě realističtější, ale i tak je to vizuálně zajímavé dílo, které mě osobně bavilo sledovat. ()
Galerie (24)
Photo © Well Go USA Entertainment
Zajímavosti (1)
- Snímek je věnován dvojici populárních hongkongských herců, Ching-ying Lam (Mr. Vampire (1985), Red And Black (1991), Painted Skin (1993)) a Ricky Hui (The Flying Guillotine (1975), Mr. Vampire (1985), The Inspector Wears Skirts (1988)). Dvojice se zasloužila o značný mezinárodní úspěch hongkongských komediálních upírsko-zombie hororů let 80' a 90', často vzniklých právě ve spolupráci s producentem Sammo Hung (The Banquet (1991)). Ty si režisér Juno Mak, dle vlastních slov, oblíbil už ve svých raných letech. (Conspi)
Reklama