Reklama

Reklama

Ve jménu syna

(festivalový název)
  • Francie Au nom du fils (více)

Obsahy(1)

Víře oddaná Elisabeth je moderátorkou katolického rádia. Poté, co jejím životem otřese rodinná tragédie, nalezne v sobě sílu čelit realitě způsobem, o kterém neměla ani tušení. Film, který diváky vyburcuje z pohodlných sedaček kinosálu, je absurdním a černým humorem prošpikovaným dílem, kritizujícím pokrytectví katolické církve. (MFF Karlovy Vary)

(více)

Videa (2)

Recenze (11)

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

[Paradox]. Práve toto slovo ma pri sledovaní tohto snímku napadlo ako prvé. Jednak by mohlo byť samotným titulom, za druhé, je akýmsi vyobrazením reality v hierarchii samotnej cirkvi. Kňaz ktorý zneužije malé dieťa bude laicky povedané, "preradený" do inej farnosti, kde opätovne takpovediac začína od začiatku. No a takto stále dookola, až kým si ho milostivý boh k sebe nepovolá. Len málo kto vie o tom, že Vatikán má takmer so všetkými štátmi po celom svete dohodu, že kňaz ktorý sa dopustí zneužívania maloletých, nebude stíhaný podľa trestného práva (môžte si to overiť!).  A prečo je to tak? No lebo Boh je všemohúci. Lebo svoje ovečky dokonale stráži pod svojimi krídlami. Lebo zlo sa pácha iba na nevinných ľuďoch, ktorí si to musia vyžrať. Tí zlí, ak nie ešte horší, sedia v prvej lavici v kostole lebo stáli pri zrode novej kaplnky či asfaltky do kostola. Som rád, že sme si všetci rovní ;) Skutočne neviem ako mám tento snímok vnímať. Občas svojimi pasážami zabrdol aj do "komédie", pričom priestor dostal najmä sarkazmus či čierny humor. Ťažko povedať čo chcel týmto filmom samotný tvorca vlastne povedať, no zrejme už mal tých "jebačiek" mužov v čiernych plášťoch a bielym golierom s chlapcami z chudobných rodín skrátka dosť. A tak "ponúkol" akýsi návod, ako sa so situáciou vyrovnať. Nie, správne to nie je (!), nemôžem to z hľadiska ľudského akceptovať, no keď sa človek nevie domôcť práva: jedno z riešení to je, nie? ;) ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Náboženská satira? To znelo viac než dobre, a spočiatku sa mi to naozaj veľmi pozdávalo, akurát že po tom samovražednom zlome sa to celé ocitlo viacmenej v pomstychtivom vývoji deju, a tam sa to začalo topiť vo vražednej monotónnosti. Ale aspoň v tej prvej polhodinke to bola skvelá narážka na kresťanské učenie plné alibizmu. Inými slovami, za všetko dobré môže Boh, a za všetko zlé tzv. "slobodná vôľa" ľudí. Tých scénok z rozhlasovej relácie by som určite uvítal aj viac, namiesto celého toho vražedného zvratu. ()

Reklama

cineman 

všechny recenze uživatele

Církevní pedofilie léčená humornou a trochu nečekanou cestou pomsty. Režisér si vybral pro diváky smích na místo slz a krev na místo pár facek. Svým podáním nenabízí rozřešení ožehavého tématu morálních úpadků a excesů v katolické církvi, ale jednu z možných lidských reakcí na takové události v rodině v podání skvěle zahrané matky ukazuje vcelku expresivně. ()

Seabeast 

všechny recenze uživatele

Drsný příběh zaryté křesťanky Elizsabeth, která po tragické smrti syna a manžela zaměří svoji pozornost (resp. manželovu pistoli) na kněží, kteří mají co do činění se zneužíváním malých ratolestí. Téma je to po čertech zajímavé, ale velmi mě zklamalo zpracování a upřímně, celkový dojem je nijaký. Film se jednou tváří jako "vážná věc" a pak se zvrtne na "Tarantinovskou akční jízdu" a takle se to různě střídá. Vůbec mi ten model nesedl. Každopádně ta inspirace Tarantinem mi občas přišla okatá, kór v pár scénách, kde dokonce zazněla i podobně laděná hudba ala něco na způsob kapely Tito & Tarantula. Tohle jsou ovšem maličkosti na kterých mi moc nesejde, spíš si myslím, že by to šlo udělat o dost líp, aby výsledek víc zapůsobil. ()

wikked 

všechny recenze uživatele

Nepříliš povedený mix černohumorného vybíjení katolické církve (kterou režisér a scénárista v jedné osobě skutečně nešetří) a moralizování nad tématem odplaty. Scéna, ve které hrdinka (ač sympaticky zahraná) 30 vteřin za deště v autě brečí zkrátka příliš nefunguje poté, co sledujeme zhruba pětiminutovou přestřelku v kostele, kde jednu chvíli kněz visí na kříži spuštěném ze stropu. V závěru pak film ujíždí ještě víc do metaforické roviny a kupí se zbytečné záběry (zejména cesta autem). Autor se měl podle mě držet více té "světské" a humornější polohy. // KVIFF 48 ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama