Reklama

Reklama

Německo rok 90 devět nula

  • Francie Allemagne 90 neuf zéro (více)

Obsahy(1)

Osamělý a bezradný špión Lemmy „Caution“ Warning (Eddie Constantine) žije zapomenutý ve východním Berlíně. Bývalého agenta FBI vyhledá po pádu Berlínské zdi hrabě Zelten (Hanns Zischler) a vyšle stárnoucího Lemmyho na jeho poslední misi do sjednoceného Německa. (curil)

Recenze (5)

Kordus 

všechny recenze uživatele

Pro normálního diváka, který nemá načteno a nakoukáno asi sto děl zabývajících se historií Německa, nezkousnutelná věc. ()

xxmartinxx

všechny recenze uživatele

Organizátoři bohužel nestihli včas získat kopii, aby stihli připravit anglické titulky, a moje znalost němčiny není dost velká, abych mohl ten film hodnotit - na druhou stranu v něm bylo dost vizuální komunikace a svým způsobem zrovna u tohohle typu filmu se dá tahle bariéry vnímat jako divácká výzva - tak jsem u toho vydržel a složil si z toho docela pěkný film, na Godardovi dnešní poměry vlastně ještě dost srozumitelný. ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Německo rok 90 devět nula je godardovsky postmoderní reflexí na německý element. Ten německý element je ve svém celku komplexem vzájemných socio-politických vztahů v dynamickém procesu dějinného vývoje. Lidské rozlišování času na přítomnosti, budoucnosti a minulosti v tomto procesu ztrácí svůj význam, každý pohyb vpřed běhu dění je ve skutečnosti obnovováním sebe sama, svou vlastní modifikací, svým vlastním sebevyjádřením, koloběhem uskutečňování a re-interpretací. Není nikdy oddělena přítomnost od minulosti a budoucnosti, žádná revoluce, ale ani žádný pohyb vpřed není možný bez tradice a její revize a reflexe. Znovusjednocení německého elementu je Godardovi příležitostí k alegorizaci, konfrontaci a provádění syntéz kulturně-politických aspektů "germánství". Godard odkazuje, uvozovkuje a uzávorkuje, spojuje části s celkem, dekonstruuje, obrozuje, znovu-posvěcuje a syntetizuje. Godardova filmová esej je osobitým výrazem naděje a kritiky zároveň, v ní se prostřednictvím tvůrčího aktu modifikuje realita. Filosofie, umění, politika, dějiny, obraz, zvuk, ale i blízkost a hloubka se stali osamocenými akordy poezie lidského bytí, ale jen soulad jednotlivostí a protikladů vytváří jednotu celku. Godard modifikuje i sám sebe, jak dosvědčuje postava Lemmyho Cautiona (Eddie Constantine), průvodce Godardovy filmové eseje, jež dekonstruuje germánský element a samotný život, aby potom ze svých základních významových esencí vytvářely syntézy bytí. Godardovsky stylový syntetizující tvůrčí proces. Hravé, poetické, filosofující, manifestující. ()

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno