Režie:
Jean-Luc GodardScénář:
Jean-Luc GodardKamera:
Christophe PollockHrají:
Eddie Constantine, Hanns Zischler, Claudia Michelsen, Elfi Gäbel, Iva Švarcová, André S. Labarthe, Robert WittmersObsahy(1)
Osamělý a bezradný špión Lemmy „Caution“ Warning (Eddie Constantine) žije zapomenutý ve východním Berlíně. Bývalého agenta FBI vyhledá po pádu Berlínské zdi hrabě Zelten (Hanns Zischler) a vyšle stárnoucího Lemmyho na jeho poslední misi do sjednoceného Německa. (curil)
Recenze (5)
Zlatý Lev - výběr ()
Pro normálního diváka, který nemá načteno a nakoukáno asi sto děl zabývajících se historií Německa, nezkousnutelná věc. ()
Organizátoři bohužel nestihli včas získat kopii, aby stihli připravit anglické titulky, a moje znalost němčiny není dost velká, abych mohl ten film hodnotit - na druhou stranu v něm bylo dost vizuální komunikace a svým způsobem zrovna u tohohle typu filmu se dá tahle bariéry vnímat jako divácká výzva - tak jsem u toho vydržel a složil si z toho docela pěkný film, na Godardovi dnešní poměry vlastně ještě dost srozumitelný. ()
Pro mě jeden z těch lepších a a zajímavějších Goddardů ()
Německo rok 90 devět nula je godardovsky postmoderní reflexí na německý element. Ten německý element je ve svém celku komplexem vzájemných socio-politických vztahů v dynamickém procesu dějinného vývoje. Lidské rozlišování času na přítomnosti, budoucnosti a minulosti v tomto procesu ztrácí svůj význam, každý pohyb vpřed běhu dění je ve skutečnosti obnovováním sebe sama, svou vlastní modifikací, svým vlastním sebevyjádřením, koloběhem uskutečňování a re-interpretací. Není nikdy oddělena přítomnost od minulosti a budoucnosti, žádná revoluce, ale ani žádný pohyb vpřed není možný bez tradice a její revize a reflexe. Znovusjednocení německého elementu je Godardovi příležitostí k alegorizaci, konfrontaci a provádění syntéz kulturně-politických aspektů "germánství". Godard odkazuje, uvozovkuje a uzávorkuje, spojuje části s celkem, dekonstruuje, obrozuje, znovu-posvěcuje a syntetizuje. Godardova filmová esej je osobitým výrazem naděje a kritiky zároveň, v ní se prostřednictvím tvůrčího aktu modifikuje realita. Filosofie, umění, politika, dějiny, obraz, zvuk, ale i blízkost a hloubka se stali osamocenými akordy poezie lidského bytí, ale jen soulad jednotlivostí a protikladů vytváří jednotu celku. Godard modifikuje i sám sebe, jak dosvědčuje postava Lemmyho Cautiona (Eddie Constantine), průvodce Godardovy filmové eseje, jež dekonstruuje germánský element a samotný život, aby potom ze svých základních významových esencí vytvářely syntézy bytí. Godardovsky stylový syntetizující tvůrčí proces. Hravé, poetické, filosofující, manifestující. ()
Reklama