poster

Hledání Vivian Maier

  • Česko

    Vivian Maier a její nálezy

  • USA

    Finding Vivian Maier

  • Slovensko

    Hľadanie Vivian Maier

Dokumentární

USA, 2013, 83 min

Kamera:

John Maloof

Hudba:

J. Ralph
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • jerry12
    **

    35%. Naprosto zbytečný, nudný a velmi špatně a bez respektu vůči divákovi koncipovaný dokument nedokument, který vlastně vůbec o ničem nevypovídá. Čekal jsem třeba pátrání po otázce, proč Vivian Maier po desítky let nikdy nikomu neukázala svoje fotografie, proč byla tak tajemná, odhalení nějakých nových informací, zajímavých informací. Místo toho jsem se dočkal egocentrické a narcistické propagace nesympatického Johna Maloofa, který si hraje na hrdinu, že objevil umělce ve Vivian Maier, přitom ale to jediné, co v tomto dokumentu vykazuje opravdové kvality a je skutečnou pastvou pro oči, jsou její fotografie, na kterých Maloof ani dokument samotný nemá sebemenší podíl. K tomu všemu je to dokument režijně necitlivý a amatérský a z hlediska zaujetí divákovy pozornosti silně nezvládnutý, navíc tvořený úplně evidentně účelově na oscarový efekt. I proto jsem jej ani nedokoukal do konce. Věřte, že je hodnotnější najít si galerii Vivian Maier a projet si její fotografie, než se podívat na tento dokument a ztratit 83 minut drahocenného života, který byste mohli strávit třeba tvořením hezkých fotografií v inspiraci této skvělé fotografky. Jako fotograf jsem velmi zklamán, až pohoršen.(25.1.2015)

  • mr.filo
    *****

    Takhle vypadá současný dokument kdy, v podstatě, z ničeho vykřeše režisér a průvodce dost poutavý příběh, který nám postupně odhaluje v takových dávkách, aby diváka nezahltil přehršlí informací, ale zároveň jej nenudil čekáním na další bod zlomu v ději. Snad jen ten hrob mi v záběru v závěru chyběl. ... (matky i Vivi)(15.3.2016)

  • kdosizrosy
    ***

    Vivian Maier byla divná chůva s výkyvy nálad a bizarní zálibou uchovávat všechno v krabicích. A taky skvělá fotografka. Kdo trochu sleduje fotografické dění, přišel s ní do kontaktu dřív, než Maloof stihl splácat dohromady tenhle odhalující dokument o šťastném nálezci zlatého valounku v kupce sena, a odnesl si z něj pár informací a omáčky navíc. Naopak kdo o Viv jaktěživ neslyšel, musela ho při sledování začít alespoň trochu fascinovat. Nicméně vydávat tenhle dokument za "mozaiku jejího fascinujícího života" je poněkud příliš. Finding Vivian Maier je dobré pro nastínění představy o tom, jaká byla, avšak jako celistvý obraz o umělci selhává a ve výsledku ho pohlcuje spíš sebestřednost Maloofova génia, kterou tak možná sám ale ani nemyslel.(11.1.2015)

  • poz3n
    ***

    Zde je třeba oddělit dvě zásadní věci. Vivian Maier byla úžasná fotografka a její pouliční snímky berou dech. Zcela po právu by se mohla rovnat těm nejlepším. Otázkou zůstává, jestli člověk, který její fotografie objevil, by měl najednou režírovat dokument, ve kterém i sám vystupuje a provází ho. Koncepce a struktura "příběhu" je trochu podobná Pátrání po Sugar Manovi, jenže narozdíl od něj, to jediné opravdu zajímavé v tomhle dokumentu jsou samotné fotografie, které Vivian Maier za svůj život pořídila. Zbytek je pak kolekce mluvících hlav, které tak nějak bez ladu a skladu plácají jednu neurčitou vzpomínku na ní za druhou. Nominace na Oscara je úsměvná. 6/10(23.9.2015)

  • Kmotr
    *****

    Rozhovor s režisérem: http://www.indiefilm.cz/2014/04/17/rozhovor-s-reziserem-johnem-maloofem-fotografie-ktere-mi-zmenily-zivot/ ....Znal jsem první rodinu, pro kterou Vivian pracovala od roku 1956 celých šestnáct let. Také jsem věděl, jak vypadaly jejich děti, protože si je hodně fotila a já měl negativy označené těmito letopočty. Poté jsem začal nacházet další rodiny a rozpoznávat nové tváře. To mi pomáhalo i naopak – když některým negativům chyběla datace, ale já poznal tvář na fotografii, mohl jsem s jistotou říct, z jakého období negativ je, s rozptylem jednoho, dvou, někdy i pěti let. Odhaloval jsem dílky skládačky, které do sebe postupně začaly zapadat....(20.4.2014)

  • - Dokument měl premiéru na filmovém festivalu v Torontu 2013. Sice si neodnesl žádnou cenu, ale později získal několik ocenění na dalších festivalech, kde byl promítán. (Terva)

  • - Tvůrcům je vyčítána jednosměrnost příběhu, protože v dokumentu nejsou zaznamenány žádné protichůdné názory médii a širší veřejnosti. (Terva)

  • - Režisérúm Johnu Maloofovi a Charliemu Siskelovi trvalo čtyři roky, než sehnali výpovědi svědků. (Terva)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace