Reklama

Reklama

Lights Out

(festivalový název)
  • Švédsko Lights Out
Krátkometrážní / Horor
Švédsko, 2013, 3 min

Obsahy(1)

Niekedy je lepšie, keď necháte na noc rozsvietené... (sochoking)

Recenze (116)

borec999 

všechny recenze uživatele

Film, vďaka ktorému sa Sandberg dostal od točenia 3-10 minútových amatérskych kraťasov rovnými nohami do Hollywoodu. Pôsobí to až neuveriteľne, keď si zoberieme, že Sandberg Lights Out natočil vo svojom vlastnom byte a jedinou herečkou filmu (a aj väčšiny jeho krátkych hororov) je jeho manželka Lotta Losten. Ale je to pravda a tiež dôkaz toho, že ak máte originálny nápad a aspoň trocha talentu, netreba vám na prerazenie obrovské finančné prostriedky či herecké hviezdy vo filme. Vynikajúci horor, ktorého námet si Sandberg o 3 roky naplno rozvinul v Holywoode. 90% ()

Aluska88 

všechny recenze uživatele

David F. Sandberg je švédský Damian McCarthy. Oba režiséři se dostali do povědomí diváků svými osobitými kraťasy, pro něž jsou typické motivy, které ve svých snímcích rádi opakují. Oba jsou "Kings of 3 Minutes Horror Shorts." A oba dokáží kurevsky (vy)děsit na malém prostoru:) Lights Out je dokonalou ukázkou, že i s tou nejkratší stopáží se toho dá na hororovém poli vymyslet hodně. A že se i v dnešní době, kdy už snad všechno bylo někdy natočeno a vymyšleno, dá přijít s neotřelým a svěžím nápadem, u něhož máme dojem, že jsem ho ještě v žádném filmu neviděli. ()

Reklama

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Tenhle kraťas je natočen naprosto správně. Krátce, úderně a efektivně, prostě tak, jak má být. Bez zdlouhavých zbytečných záběrů, které jinak prozrazují neumětely z řad jiných amatérských tvůrců...                      A když jsme u amatérů, nemohl mi neuniknout komentář zdejšího mistra natáčení o ničem, pana režiséra Korbera zvaného Korbič22. Celý ho věnuje své osobě a tvorbě a tak si říkám, že bych ten svůj také mohl věnovat jemu a jeho (jinak interesantní) tvorbě. Je to skvělý renesanční člověk, postavou úplný Adonis. Jakmile se chopí kamery, ihned víte, že se začne dít něco tajuplného, něco fantastického, že vznikne film, ta malá oáza pohody a naprosté souznělé myšlenkové transcendence mezi fanoušky uměleckého projevu. Mistr narativu tak dokládá svědectví doby, rezonuje na hraně mezi existencionalismem a fantasií, doslova krmí diváka neskutečnými imaginativními obrazy s nadpřirozeným přesahem, vycházející z jeho rozervané duše. Přesto píše: "dostávám tunu odpudivých recenzí, které mi připadají spíš jako urážky upocených a osamělých pc maniaků a závistivých imbecilů a té pravé krtiky a té hlavně užitečné kritiky najdete minimum." Přičemž dodávám, že svým svébytným a částečně i malebným neologismem "krtika" označuje reakci nespokojeného diváka. Myslím, že tento až bolestný režisérův postoj podléhá vládě zdejšího hněvivého kritického diskurzu, ale konkrétní argumentace, nebo alespoň mírného náznaku divácké erudice, se mu nedostává. Takový divák (závistivý imbecil či upocený a osamělý pc maniak) režisérův sensitivismus pro umění nemůže nikdy pochopit právě pro své postižení imbecilitou a pofidérní schopností jeho veledílo vůbec dokoukat do konce. Kde došlo k tomu vyhrocenému střetu, kdy imbecilové narazili na velikost Korberova génia? Kdy začali ti tzv. upocenci analyzovat vztah mezi obrazem a narativem v Korberových filmových podobenstvích? Nespravedlnost světem vládne a homo hominilupus se rve o slovo a zcela opomíjí do očí bijící kvalitu, kterou nekompromisně diktuje právě pan režisér Korber, jak sám o sobě tvrdí. Snímek Lights Out, jakéhosi nevýznamného Sandberga, ač jinak skvělý, zkrátka koukatelný, Korberovým dílům může sotva konkurovat a osamělí pc maniaci by se měli chytit za čuráka a jít si sami něco natočit, aby viděli, jak neskutečná mravenčí práce to je, jak nesmírně náročné je natočit takový magnum opus, vycházející ze svého jsoucna, jako právě z dílny pana režiséra Korbera, našeho druhého Maciunase či (s trochou nadsázky) Warholy. ()

L_O_U_S 

všechny recenze uživatele

To takhle sedíte večer na chatě s partou kamarádů a čas mezi popíjením piva si krátíte čtením creepypast a sledováním krátkometrážních hororů. A hned u prvního se téměř poserete, zvlášť, když jeden z kamarádů u závěrečné lekačky zařve jako prase u porážky. Švédská předloha pro nedávný horor Zhasni a zemřeš až do mrtě využívá prostoru, který krátkometráž nabízí, a soustředí vše do budování děsu z toho, co není vidět, ale jde si to pro vás. Lekačky považuju sice za lacinou hororovou rekvizitu, ale tahle je budována tak dokonale, že nemůžu hodnotit hůř. (1 197.) ()

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Kdo si hraje s vypínačem, trénuje i se svěračem."  Když se mi během pouhých 3 minut kvalitně zježí chlupy po těle a to i přesto, že identickou scénu (zhasnuto/bubák, rozsvíceno/nic, zhasnuto/bubák, ale blíž než před tím) už jsem znal, neb před pár lety viděl ve stejnojmenném filmu Lights out (který Sandberg natočil v r. 2016 podle svého vlastního kraťasu), musím tu husinu náležitě ocenit. Čtyřikrát vypínačem lampu zhasnu. ()

Zajímavosti (6)

  • Film se zúčastnil celosvětové online soutěže "Who's there?", která se zaměřovala na tříminutové hororové filmy. (Borda01)

Reklama

Reklama