Recenze (1 373)
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/843/167843564_5f4ad7.jpg)
Přitažlivost zla (2023)
„Na dark webu dívka sténá, bolestí se svíjí. Fascinace? Vykostěná. Poselství mě míjí.“ Nezúčastněně chladná a až příliš sofistikovaná fascinace zlem, zprvu s motivací jasnou, posléze již hůře čitelnou, viz roztékající se ikony na monitoru PC a paranoia v mixéru. Njn, do melounů a do žen se nevidí. Zlatý Francis Dolarhyde s rudým drakem na zádech, do jeho pošahané chlap(ecké) hlavy jsem viděl jak do hubené kozy. Do hlavy hubené kozy Kelly-Anne jsem neviděl vůbec. MORBIDNÍ OKÉNKO: [][] Paradoxně, kdyby film skončil už v soudní síni, chorobně lascivním rovnátkovým úsměvem dychtivé oběti a záběrem na plexisklovou klec s netvorem mávajícím krásce, zaplatil bych za ten ekl úsměv démonovy konkubíny pět bitcoinů. [][] Odečítám bitcoin jako poplatek za tzv. Planteho kliku v pokeru, přepálenou dark-aukci a vyústění příběhu Kelly-Anne do... prázdna.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/047/162047799_24f065.jpg)
Poslední mise (2017)
„V zinkové rakvi domů se vrací, hrdina bez tváře, s delegací.“ Chlapácky mariňácké „Move!“„Move!“ aneb konverzační roadead movie napříč Amerikou a čtyřmi žánry. Zajímavé i rouhavé disputace o Boží vůli, chlapácké vzpomínky na „fajn“ válku ve Vietnamu, rákosí plné rákosníků a Saigon plný chlastu, drog a děvek. Smutek kvůli mrtvému synovi, nostalgie po ztraceném mládí, kamarádství doslova až za hrob... a kolik patosu? Jen co by se za nehet vlezlo. Za nehet o velikosti stužky u purpurového srdce. Díky za tip uživateli narcis. A měl pravdu, Heisenberg a Morpheus si opravdu sedli a jejich herecký koncert byla radost sledovat, navzdory smrtelně vážnému, v zinkové rakvi zaletovanému tématu.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/040/167040117_b6defa.jpg)
Skřítek (1993)
„Zatracení zloději, ve dne v noci chodějí.“ S chudákem Leprechaunem jsem soucítil. Zanedbanej, zakrslej, krásy taky moc nepobral a do vykradeného hrnce čuměl jako já do výplatní pásky, s děsným šklebem. I on měl pod čepicí, resp. pod cylindrem a ohledně zlata taky neznal bratra, ale se ženami byl zbytečně plachej. To já ležet pod džípem, u kterého se nakrucuje 17 letá kočička v sexy šortkách, hlazením kotníku by to rozhodně neskončilo. V dospělosti jsme já a Jennifer Aniston žádní velcí Přátelé nebyli, ale role juvenilky Tory jí sedla jak prdelka na skřetí hrnec. Zpovykaná rozmazlená fiflena, přitom ale chytrá holka, které ironie a sarkasmus nejsou cizí, to je vskutku ďábelská kombinace. Kromě ní mě zaujalo i „oko za oko“ s praktickou ukázkou a SKŘETÍ OKÉNKO: [][] „Kdo můj hrnec popadne, tomu ruka upadne! A pozor, mám to spočítané do posledního zlaťáku, ať nedopadnete jako Jack Sparrow... No co jsem říkal, jeden chybí!!! Kterej chytrák ho spolknul? Zašmátrám mu v bříšku, svou prackou nemytou!“ [][] Bohužel, skřet Jones se s gore držel zbytečně při zdi. To mně někdo šlohnout byť jen jedinou žlutou dvacetikorunu z prasátka, řádím hůř než Oberst Herzog Tommyho Wirkoly.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/409/162409023_600606.jpg)
Darebák a závodnice (2017)
„Kudy chodil, tudy lhal, světlé zítřky sliboval. Jen co mě pustí z lochu, užiješ života trochu!“ Vždy se rád nechám překvapit tím, že (filmový) svět je vesnice a život se točí v kruzích. Adèle Exarchopoulos mě poprvé zaujala v Mouše v kufru, kde její momentálně postižená Agnès hulákala jak strýček Pepin z Postřižin. A pozor, byla v podezření že jí psy! V Le Fidèle místo ní řvaly motory a její závodnice Bibi si lehla pod obejdu, který měl... kynofobii! Bohužel scénář si vysloužil „POCHVALNÉ“ OKÉNKO: [][] Je sice pravda, že to unylé a fádní až běda, ale aspoň že je to natočeno nepřehledně, bez ladu a skladu a děj mezi etapami toxického vztahu přeskakuje sem tam, jak elektrická jiskra na skratovaném kabelu. A „láska“ Bibi k macho hochštaplerovi s jednociferným IQ? Neoddůvodněná, ba ani aspoň lehce načrtnutá, naprosto nevěrohodná. [][] Navíc já bloud Faustce sliboval druhé Grand Prix... a ono prd, v Le Fidèle se ani moc nejezdilo.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/167/577/167577977_cvuhm1.png)
O fovos (1966)
„Zešedivěl panic, rodičům je na nic. Myslí jenom ptákem, chtěl by buchtu... s mákem?“ Působivý psychologický ponor do mysli 30letého vesnického joudy, nejprve mučeného chtíčem a posléze sžíraného strachem. Chudý kraj, drsný život, samota duše a břímě panictví na krku. Jenže samohanu církev zakazuje, je to hřích! Anestisovi už v kládě hučí jak v úlu a v hlavě šrotuje jediná myšlenka: „Kam s ním?!“ Jeho otec by věděl, chlast a děvky to je jeho, ale neporadí, ba naopak. Anestis: „Povídal jsem si s dívkou, ale otec řekl, že je to nemorální. Prý ještě jednou a uřeže mi nohy!“ Vzdorovitě: „Příští rok si seženu práci v Athénách, tam je spousta žen!“ Kamarád Thodoros: „Nějakou popadni, jako já sestřenici. Říkala mi: „Ty parchante,“ pak sebou mlátila na gauči jako zvíře před porážkou a nakonec plakala. Ale nikomu to neřekla.“ Tak tak, není nad dobrou radu od kamaráda. EROTICKÉ OKÉNKO: [][] Nebojte, jen starosvětsky cudné. 1] Dívka se svléká. Za dveřmi Anestis cpe oko do klíčové dírky a rosí se mu čelo. 2] Dívka si sedá k dojení, kamera švenkuje níž, pod břicho krávy, zabírá dívčí obličej a vedle se bimbá kapitální vemeno. To už se rosím i já. 3] Dusná erotika, Hrysa si pod pumpou myje nohy. Až po kolena! Kapky vody stékají po nahém lýtku, mně kapky potu po čele a na Anestise jdou mdloby. [][] A teď vážně. Ο φόβος je drama drsné a bezútěšné jak vyprahlá řecká krajina a Anestis Vlahos byl coby prznič stejně přesvědčivý jako Marek Perepeczko ve Smrti stopařek.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/808/168808880_6nrmt2.jpg)
Medvídek Pú: Krev a med II (2024)
„Kyselinu sova bleje, co je to zas za pomeje?“ Vytáhnout dobráka Pú z dětských postýlek a nechat ho zdivočet v hororu? Pro někoho svatokrádež, pro nás zvrhlíky zajímavý nápad. Ovšem i velká výzva a scenáristická těžká kláda. Chce to nejmíň soudek invence a velkou plástev fantazie, též lásku k předloze a schopnost zvrhle využít povahové rysy zvířátek. Příklad? Mlsný Pú by vylizoval krev z misky, moudrá sova by hláškovala a cynicky glosovala probíhající gore scény, bojácné prasátko by se ukrývalo pod hromadou mrtvol, protože v lese uslyšelo dupat strašlivé Slonisko, zbrklý tygr by občas skočil i na Púa a tím nechtěně zachránil jeho oběť... Jenže to by neschopný Waterfield nesměl na značce Pú jen hloupě parazitovat a být až takový jouda, že si za jedničku Blood and Honey vysloužil hned pět Zlatých malin, m.j. za nejhorší film, nejhorší režii i scénář. Dvojku zdejší hororoví střevožrouti sežvýkali už spokojeně, ačkoli scénář očividně znovu napsal Ijáček, s kamerou skákal Tygr a stříhal to Králík, asi ušima. Hvězdu pro Scotta Chamberse, toho (ne)dospělého Kryštůfka Robina jsem mu věřil.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/169/062/169062597_n92dmf.jpg)
In a Violent Nature (2024)
„Lesem tempem šneka, na dně plesa heká“ a šouráním nohama víří bahno, pak vykukuje z rákosí. Zombický Rákosníček? Kdepak, jen Johnny v kostkované flanelce a staré hornické masce s kulatými zornicemi. Zaživa mentál, po smrti mentál a tak zpomalený, že by mu utekl i beznohej. ARTOVÉ OKÉNKO: [][] Kameraman prošoupal podrážky bot při nekonečném chození půl metru za olezlým plešounem (celej já), očividně kvůli odznáčku 100 jarních posmrtných kilometrů. Chata je 300 metrů daleko? Johnny se k ní bude šourat 10 minut, minimálně. Cesta zpátky? Dtto. Vynález filmového střihu? Zapomeňte. Divný art-slasher, s kreativním gore, ale divácky naprosto nevstřícný. [][] Několikrát jsem málem chytil psotník a imrvére jsem vyl: „Zrychli, mentále, zrychli!“ Nakonec jsem rezignoval a jen vzpomínal na své trampské mládí a provandrované lesy... A co udělal Johnny v 50 minutě, při scéně s klaksonem? Najednou zrychlil krok, jak důchodce ženoucí se za máslem ve slevě! Málem mě trefil šlak. Ha! Běhá jak křepelka, když chce, hovado jedno exhumovaný...
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/162/245/162245816_c537e7.jpg)
Flower (2017)
„Trpělivost při incestu růže přináší, osud si k nim hledá cestu, trumfy vynáší.“ Upozornění! Zpustlí csfd uživatelé se péčka s tagem „stepsister-rides-fatbro“ nedočkají. I přes úvodní lechtivou scénu na louce nevyraší perverzní plevel, ale jen romantické kytičky, například macešky, (c)hryzantémy, hulilie, karafinováty, netřesky, oplesky a další hřbitovní trvalky. Vztah Eriky se zakřiknutým nevlastním bráškou je totiž vskutku „neortodoxní“ a to je ještě milosrdný eufemismus. RODINNÉ OKÉNKO: [][] Erika. Dívka mravů nevalných, se šelmovskýma očkama, smyslnou pusou plnou bílkovin a nepraktickou mezírkou mezi zuby... sakra, chlup! [] Otčím Bob. Obrejličkovaný ňouma, slovy matky: „Všechny předešlé jsi mi odradila a vyštvala pryč!“ [] Bráška Luke. Cherubínek otyloň, zamindrákovaný až na půdu, tam špatně oběšený, dosud nepolíbený. [] Máma Laurie. Nevyzrálá, nezodpovědná, sebestředná, při krizi pofňukávající. S hubatým spratkem má infantilní mazlivý vztah, jako by Erice byly tři roky. Při jejich ňunískování po mně lezly housenky, brrr. [][] Disfunkční rodina, tápající týnejdžrovská romantika, špatně odhadnutý úchyl a nezištná nabídka kvalitního násilí. Pěkné. Hvězda dolů za „prvním zásunem k okamžité dospělosti“ a až příliš květinový happyprison end.
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/168/636/168636845_fnum1e.jpg)
Godzilla x Kong: Nové impérium (2024)
„Zlá varaní samice, prudila mě nejvíce. Tekutý dusík plivala, gorile koule mrazila.“ Sedím vedle Jessicy Lange na špičce Empire State Buildingu a oba hořce pláčeme. Já nostalgicky hážu kamínky dolů, na 5th Avenue a snažím se trefit Naomi Wats za výstřih a Jessica se ošívá: „Nikdy bych nemyslela, že jednou budu ve 102 patře otvírat OKÉNKO PRO ŠIMPANZE: [][] a citovat Enšpígla, ale tentokrát to ten opičák trefil:“ „Člověk od blockbusteru tohoto typu nečeká žádnou myšlenkovou olympiádu, ale pálit tam pátý přes devátý jak smyslu zbavenej s tím, že když je nejhůř necháme monstrum zařvat a jede se dál...“ [][] To já se ošíval i u scény se zubem, neb nedávno se moje zubařka, 45 kg i s botama, hodinu houpala na mé pětce vpravo nahoře jako opička Judy, než se konečně vztyčila na zadní se zakrvácenými kleštěmi v ruce a zabušila se do hrudi: „Ágrrr! Mám ho!“ Faustka zase trpěla při požírání tučného prasovlka nadívaného žabincem a odfukovala: „Hrozná dietní chyba! King Kong hřeší na to, že má ještě žlučník!“ Jules Verne se obrací v hrobě nad Dutozemí, Válka o dutou planetu opic to taky moc nevytrhla a ke všemu se Godzilla rozvaluje v Koloseu a pak demoluje Řím. Tam letos chtěla má žena. Jak jen jí vysvětlím tu rozšlapanou fontánu di Trevi a Pantheon s dírou ve stropě?
![plakát](http://image.pmgstatic.com/cache/resized/w80h113/files/images/film/posters/164/948/164948007_f86d70.jpg)
Žena ve vodě (2006)
„Trávovlku chlupatý, nefuň narfě na paty!“ Stalo se. Údržbář Shyamalan nevyčistil filtr, ucpaný léčivým bahnem Kí a pohádková fantasy teď přetéká mo(u)drou vodou a hinduisticko katolickou symbolikou. I dobrý plavec s dětskou duší se v tom začne topit jak Cleveland v bazénu. Ten je společný pro několik činžáků, tak narvaných dobrými lidmi, že ani o malého zmrdečka tu nezakopneš, natož o velkého. Jenže správce bytového komplexu má sám komplex, koktá jako když se dusí a je to všech pohádkářů Král rybář, s kvalitním traumatem. Do obýváku a do sprchy se mu nasáčkovala nyvá narfa, vodní sestřenice elfky Galadriel, jinak ale typická žena. Neví kdo je a co chce, ale nedá pokoj, dokud to nedostane! Venku zatím vrčí a čmuchá hladový skrant, pekelný rotvajler obrostlý břečťanem, v trávě maskovaný líp než odstřelovač ze SEALS. Zkrátka běžný pracovní den správce, čili opruz. MAHÁJÁNA OKÉNKO: [][] Kuchařka zaseje mnoho velkých myšlenek. Nikdo se nedoví kým je. Člověk není na světě sám. Všichni mají poslání. Vesmír ti dá znamení, jestli jsi na dobré cestě. I zlý skarp má strach, z tortuniků. I mistr režisér se někdy utne... [][] Uf. Pak konečně přiletěl SPOILER! orel, který narfu čapnul a odnesl ji... asi Kevinu Costnerovi se žábrami za uchem, jako manželku.