poster

Pornografický vztah

  • francouzský

    Une liaison pornographique

  • slovenský

    Pornografický vzťah

  • anglický

    Affair of Love, An

Drama / Romantický / Psychologický

Francie / Švýcarsko / Belgie / Lucembursko, 1999, 80 min

Scénář:

Philippe Blasband

Střih:

Chantal Hymans

Scénografie:

Véronique Sacrez

Kostýmy:

Anne Schotte
(další profese)
  • Anderton
    ***

    Asi som očakával niečo úplne iné, niečo kontroverzné, keďže tento film bol obľúbeným filmom našich filmových klubov. Nakoniec to bol "iba" psychologický" nezávislý, napriek striedmej dĺžke pomaly plynúci filmík, ktorý neurazí, ale myslím, že neprináša nič špeciálne nové a to je vzhľadom na jeho názov trochu podvod na diváka. Nie, nečakal som porno, ale kontroverznosť určite.(4.10.2012)

  • Gemini
    ****

    Tenhle film má jiskru, šmrnc, náboj, kouzlo, zkrátka něco do sebe...a erotika to opravdu není...nepřestává mě fascinovat jak jsou ti dva tak blízcí a přitom se vlastně neznají. Pornografický vztah provokuje vaši zvědavost od začátku až do konce, a to je něco co se vidí opravdu málokdy....a o to je výjimečnější.(15.4.2004)

  • Djkoma
    *****

    Vztah vzniklý kvůli něčemu co spolu můžou dělat jen muž a žena. Dva lidé co se vidí jednou, dvakrát.... nevědí o sobě nic kromě jména a jejich snů. Ústřední dvojice se k sobě na prosto skvěle hodí. Ukázka toho jak málo stačí vědět, aby někdo miloval a hlavně ukázka toho, jak všechno není tak, jak si myslíme. To, že v celém filmu je prakticky minimum erotiky neuvěřitelně prospívá filmu.... Film v kterém se odehrává příběh dvou a jsou v něm vloženy pozdější rozhovory působí opravdu skvěle a je výborně natočen....Úchvatný film!! Pro mě skvělý zážitek. Konec je realistický, žádný happyend.... to je na tom skvělé!!(14.6.2004)

  • Linka2
    ***

    Něco mi tu vadilo, ale co? Už vim, nic se v celym filmu nestalo. Dal by se popsat jednou větou: Ona se na něj usměje, on se zeptá jestli půjdou do hotelu, zavřou se dveře od hotelového pokoje, otevřou se dveře od pokoje, na ulici se rozloučí a domluví na příští týden. Jestli v tom bylo něco hlubšího tak jsem to nepochopila. Citově mě to nijak neoslovilo. Snad jen ten trochu nahořklý závěr, kde si člověk uvědomí jak neodstatečná nebo nepochopená komunikace může vést tak daleko, že dva lidi, kteří se upřímě mají rádi, si úplně zmizí ze života. Tři hvězdy za to jak mě z toho zamrazilo.(6.3.2011)

  • sportovec
    *****

    JIž před takřka 140 lety psal mladý Masaryk zasvěceně o chorobnosti jako hlavním znaku moderního evropského člověka. Výheň dvou světových válek tento pronikavý soud českého myslitele dále prohloubila a zvýraznila. Odpovědnost, dospělost, disciplinace (sebezkázňování, výchova a směřování ke kázni vůbec) se postupně dostaly do stále stupňovanější systémové defenzívy. Útěk před zodpovědností a únik jako základní životní pocit jsou i virtuálně střeženou domnělou svobodou anarchisticky nespoutatelného individua před jakoukoliv formou nepohodlně svazující dospělosti. Těkavost a povrchnost se stávají ochranou před plně prožívaným životem. Platí to nejen pro jinošský a dívčí, ale stejně tak pro zralý druhý a třetí, i stařecký čtvrtý a pátý věk. Hrdinové VZTAHU - skvělá francouzská kinematografie hraného filmu nám tu jaksi mimochodem nabízí dva delší skvělé herce a neméně zdatného špičkového režiséra - , jimž je dohromady kolem 115 let druhého středního věku, jsou typickými představiteli této nepřiznané latentní ustrašenosti a zděšenosti. Tajemná síla, jež až mysticky (tajemnostně, tajemně) posléze poltí vznikající hluboký vztah, vymezený zprvu domněle bezcitovým pohlavním stykem, je ve skutečnosti jejich až laboratorně sledovaným oboustranně sdíleným únikem před kvalitou skutečného života, jíž jsou naopak stále mocni oba hrdinové např. proslulého staršího amerického filmu JOHN A MARY.(20.2.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace