Kamera:
Tobias HochsteinHudba:
Avi BelleliHrají:
Levana Finkelstein, Hanna Rieber, Raffi Tavor, Ze'ev Revach, Osnat Handelsman-Keren, Talia Kleinhendler, Idit Teperson, Ilan Dar, Aliza Rosen, Ruth Geller (více)Obsahy(1)
Láska Yezekhela a Levany neztratila nic na své intenzitě ani s pokročilým věkem. Pár sedmdesátníků však žije spokojený život pouze do chvíle, kdy je jejich soužití narušeno sledem událostí majícím zásadní vliv na vzájemnou důvěru a vnímání blížící se smrti. Rodinný přítel, který pomalu umírá na nemocničním lůžku, totiž Yezekhela požádá, aby mu pomohl ukončit jeho trápení, a sama Levana trpí stále se zhoršující chorobou. Aniž by závažnou látku eutanazie, smrti a stáří zlehčovali, kombinují tvůrci dramatickou zápletku s úsměvně odlehčeným tónem i černým humorem a často tabuizovaná témata tak předkládají s lehkostí a bez laciné podbízivosti. (Febiofest)
(více)Recenze (5)
Od chvíle kdy zavolal bůh jsem jsem byl unesen celých 95 minut. Na komedie mívám přísný metr, ale tady nejde jít pod 100%. ()
Za mě velmi silné drama ( zde jedním uživatelem jmenovanou komedii, aby hledal lupou, ale svým způsobem je tam mírně vetkaná), které nám nelže o tom, proč a jak se někteří staří lidé chtějí rozhodnout co dál se svým životem. A ať mi nikdo neříká, že smrt v jakékoliv podobě je normální a patří k životu. Nevěřím. ()
75% ... Humorno-trpkým spôsobom podaná výpoveď o tom, že starí ľudia si zaslúžia odísť z tohto sveta s úctou, keď už nedokážu žiť plnohodnotne, miesto toho aby boli sužovaní nonsenzovými zákonmi o eutanázii. A Izrael teda v tomto nie je výnimkou. ()
Začal som pozerať film o chorobe, trápení a umieraní a dopozeral som film o láske. Pekný film. ()
Originální snímek, který spíše než hereckými výkony táhne ústřední tematikou exitů z tohoto života, resp. nemožností tento odchod ovlivnit. O tomto se přesvědčí i skupinka důchodců, jejichž kamarád již na světě vážně mnoho krásného neprožije. Přeci jen mu nelze pomoci? Počátěční komediální takt se s drobným vynálezem změní v regulérní psychologické drama, kdy jeden z ústředních hrdinů musí vyřešit hned několik vztahů k odcházení, a to k eutanazii, proměnám vlastní partičky, a vztahu k vlastní ženě, ba i jejímu vztahu k úmrtí. Osobně jsem velkým příznivcem eutanazie, a tak jsem rád náhled na tuto tematiku shlédl. Škoda akorát toho, že konec snímku byl tak očekávatelný, že jsem se do posledních minut těšil, zda mě náhodou nevyvede scénárista z omylu; nevyvedl. ()
Reklama