Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Italský neorealismus v americkém prostředí – tak bychom mohli definovat italský film Franca Rossiho Smog. Název neznamená jen ovzduší moderního velkoměsta zamořeného kouřem a výfukovým plyny spalovacích motorů, ale jak prohlásil autor filmu v rozhovoru s italským novinářem – ovzduší v duši a citech moderních lidi. Přepychová vila s bazénem je znak úspěchu moderního Američana. Jí dokazuje, že dosáhl nejvyššího stupně společenského žebříčku. Takovou vilu kupuje i jedna z hrdinek Rossiho filmu, amerikanizovaná Italka Gabriella. Stejně jako dřívějším majitelům, kterým se v přepychovém bazénu utopil malý synáček, nepřinese ani ji štěstí, naopak prohloubí její pocit osamělosti a prázdnoty. To všechno poznává italský advokát, který mezi dvěma letadly měl možnost navštívit Los Angeles. Film je podle slov konferenciéra kronikou několika prázdných hodin, strávených mužem bez totožnosti, mezi lidmi, kteří svou totožnost hledají. Je místy ironickým, místy nesmlouvavě kritickým poznáním moderní Ameriky a tolik vychvalovaného amerického způsobu života očima Evropana. (Filmový přehled)

(více)

Reklama

Reklama