Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Italský hraný film z doby války. Jednotka italských partyzánů sestupuje z hor do města, kde má provést důležitou akci, jejíž podrobnosti nejsou známy. Partyzáni vědí jen to, že v jednom závodě mají převzít zbraně. Jejich spojka, od níž mají dostat podrobné instrukce, je zabita. Přesto se partyzáni pokusí akci provést. Obsadí vilu nedaleko města a odtud nepozorovaně proniknou do města, kde se jim podaří navázat spojení s odbojovou skupinou dělníků. V závodě je právě stávka. Němci ze msty nařídí demontáž strojů a jejích odvezení do Německa. Partyzáni a dělníci však odzbrojí německou posádku, demontují nejdůležitější součásti strojů a ukryjí je, aby zabránili jejich odvezení. Když chtějí závod opustit, jsou přepadeni Němci. Jádro partyzánské jednotky spolu s dělníky si však probojuje cestu německým obklíčením. Partyzáni svůj úkol splnili. (FILMOVÝ PŘEHLED 38 / 1955) (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (17)

StaryMech 

všechny recenze uživatele

Většina zdejších přispěvatelů zepsula tento levicový chvalozpěv na partyzánstvo, podle mě barvitý a napínavý. Občasný dojem zmatečnosti byl snad záměrem - rozhodně se vešel do mých představ o tom, jak to ve válce chodívá. Spolu s lidmi (mimo jiné budoucí režisér Giuliano Montaldo ve své první roli a ještě ne docela božská Lollo) si zahrálo i předměstí Janova a okolní kopce. České podtitulky předložené Řitkou (k seznámení s dabingem jsem nesebral odvahu) nestojí za moc, na druhou stranu k nám v dobrém přepisu dorazil film, kterého se třeba Anglie a Amerika možná nedočká. ()

ripo

všechny recenze uživatele

Tento film vznikl — a to není v historii filmu záležitost obvyklá — z iniciativy a vůle nikoli komerční produkční společnosti, ale — diváků. Italský novorealistický film si získal ohlas v celém světě. Ale ve vlastní zemi nebylo peněz k natáčení filmů, které by pravdivě zobrazovaly život lidu. Proto si italští diváci pod vedením mladého režiséra Carla Lizzaniho a ve spolupráci s pokrokovými filmaři založili vlastní výrobní společnost „Cooperativa Produttori Spettatori Cinematografici". Prvním filmem této společnosti byl Lizzaniho partyzánský příběh „Pozor! Bandité!" Italský kritik G. Viazzi napsal o filmu: „Volba námětu, jeho bohaté dějové rozvedení, otřesná pravdivost použitých výrazových prostředků, to vše povyšuje Lizzaniho film na první italský film o hnutí odboje, dokonalý nejenom s hlediska historického, ale i s hlediska uměleckého." Na naše plátna se dostává „Pozor! Bandité!" s podstatným zpožděním. Ale ani několik let, která nás dělí od data jeho vzniku, nemohlo setřít rysy vynikající úrovně. Nemohlo — protože „Pozor! Bandité!" je filmem národním a pokrokovým. I deset let po válce nám může hodně říci film z doby války — jestliže byl takto vytvořen. — Režisér Lizzani začínal jako filmový kritik, později se uplatnil jako herec ve Verganově filmu „Slunce znovu vychází" (v němž vytvořil známou postavu kněze) a v Lattuadově filmu „Mlýn na Pádu"; „Pozor! Bandité" je jeho prvním dlouhým hraným filmem. Na VII. MFF v Karlových Varech v r. 1952 získal za tento film Cenu za režii. Filmový přehled 38/1955 ()

Reklama

zette 

všechny recenze uživatele

Tento film se moc nepovedl a ve vlne italskeho neorealismu je znacne podprumerny. Ceska distribuce si s dabingem moc praci nedala, ale vyznam dialogu zni zoufale. Z hercu nikdo vyrazneji nezaujme, vcetne Lollobrigidy. Ac valecne drama, film misty pusobi smesne. Snad bych pochvalil hudbu, te je vsak v banditech malo:-). ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tohle se spíš mělo jmenovat - Pozor, diváku! Já osobně mám s italskými válečnými filmy jen otřesné zkušenosti. Většina mnou viděných majstrštyků však byly točena v sedmdesátých létech a v barvě. Od tohoto staršího kousku jsem tedy čekal něco víc a snad i jistou syrovost a autentičnost vzhledem k faktu, že to bylo točeno jen 6 let po válce... No bohužel zůstalo jen u očekávání. Dokonce uvažuji, že POMOvi navrhnu zařadit další žánr. A to nudný. Tohle totiž není ani drama ani válečný film, tohle je NUDNÝ film. Čtu si komentáře níže a kroutím hlavou, italský neorealismus, dokonalé rozkreslení postav... Tehdy to možná na diváky fungovalo i ta Gina... Ale dnes? Akce je tam 0, přestřelky pokud k nim vůbec dojde jsou srandovní, srandovní jsou i dialogy a to jsem přešel příšerný český dabing, kdy 5 českých herců dabuje na 40 filmových postav. Do toho stávka v továrně, kterou si chtějí dělníci nechat pro sebe a ústřední melodie Kaťuši.... Milovníci válečných filmů, tento film v klidu obejděte, může posloužit snad jen jako studijní látka jak se v Itálii padesátých let točilo... Dávám jedno kohoutí pero z čapky horského myslivce, ale je to jen tak tak ! * ()

andy60 odpad!

všechny recenze uživatele

Prezentováno jako "válečné drama", ve skutečnosti to sklouzává (samozřejmě nechtěně) do parodie na válečné snímky. To hlavně vinou hrozného scénáře a debilních dialogů. Polovina filmu jsou jen samé kecy, kdy se vlastně ani jednou nevystřelí. V druhé polovině se děj filmu přesune z hor do města, kde se začne bojovat o jakousi továrnu. Dřív, než dojde k nějakému vyústění, objeví se nápis konec. Nezbylo mně, než nevěřícně kroutit hlavou. Tak tohle už nikdy víc. ()

Galerie (8)

Reklama

Reklama