Reklama

Reklama

Šílenství proutěného košíku

(festivalový název)
  • USA Basket Case
Trailer

Obsahy(1)

New York - zde se nachází špinavý hotel Broslin. Jednoho dne sem zavítá podivný mladý muž, který sebou stále nosí zamčený koš. Do tohoto koše dává maso a povídá si s ním. Co tento koš skrývá za tajemství? Je jasné, že něco v koši žije, ale rozhodně se nejedná o domácího mazlíčka - nýbrž o monstrum, které brzy dostane chuť na nájemníky hotelu. (Chupacabre)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (68)

Goldbeater 

všechny recenze uživatele

Zajímavý hororový počin, který mi svou atmosférou a naprosto naivními hereckými výkony dobře připomínal hororové komedie z padesátých a šedesátých let minulého století. Několikrát jsem si vzpomněl na svůj oblíbený Malý obchod hrůz, který ovšem patří do daleko větší ligy než tahle blbina. Myslím, že pro fanoušky bláznivých gore filmů z osmdesátých let to bude paráda. V lepším citovém rozpoložení bych možná dal i čtyři, ale ty daruji následujícímu režisérovu počinu Brain Damage, který mě pobavil daleko víc. ()

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Příjemný osmdesátkový kousek jak od Tromy. Ani ne tak komedie jako spíše drama s výživným gore. Škoda, že je zde v rámci obsahu vyzrazeno, co že vlastně košík ukrývá. Já to nevěděl, a tak překvapení bylo fajn. Kreatura sice není trikově dokonalá a svědčí o levnějším filmu ( na světě už byl Vetřelec, v téže době Věc...), ale masakrování nebohých obětí má své kouzlo. Vina a následný trest jsou hlavním tématem snímku. Aby divák hned neodsoudil brutální jednání, dozvídá se postupně o smutném údělu hlavního hrdiny a o tom, jak byl do celé situace násilně vržen. V závěru pak místo smíchu přichází soucit a smutek. Podivnost jaké se rodily právě v 70. a 80.letech minulého století... ()

Reklama

Astaroth12 

všechny recenze uživatele

Film je riadne trápny, ale on je vo svojej trápnosti i zabavny a niekedy to vyzerá, že len kvôli tomu bol tento film stvorený. Ze serie totálne na všetko a v špatností môže byt i krása a sem tam i bola. Niektoré tie vraždy zaujali, hlavne gore efektnosťou. Monster zrudicka, to bolo to, čo som písal o tej trápnosti. Každí čo si prejde hercov tak zisti, že len asi dvaja hrali vo viacerých filmoch a tak o hereckých talentoch či zručnostiach nemôže byt ani reči. Je to riadna blbostka, ale idem i do jej pokračovaní, rád sa trýznim. Slabé 3*. ()

Ten Druhy 

všechny recenze uživatele

Veľmi bizardne uchopený príbeh o zlom (oddelenom siamskom) dvojčati, v ktorom sa neustále stupňuje očakávanie, čo sa bude ďalej diať. Nápad je originálny - napätie, gore aj atmosféra sú podmanivé. S prezentáciou netvora sa Henenlotter prezieravo neponáhľa, objaví sa v správnej chvíli ako pomerne desivé prekvapenie. Keď sa však monštrum začne pohybovať po hotelovej izbe, animácia jeho pohybov je sklamaním a je už jasné, že tento horor nemôže technicky konkurovať súčasným. Napriek tomu ide o atraktívny film, ktorý sa odohráva vo veľkomeste aj v zapadákove, v minulosti aj v aktuálnom čase a vyvoláva rôzne emócie od zhnusenia po súcit. Je to taká "strašne" smutná hororová komédia. ()

Radka_86 

všechny recenze uživatele

Výborné, výborné, výborné....tohle je přesně to proč tak miluju osmdesátky !!! Fantastický příběh, který šokuje a zároveň chytne za srdce. Vzbouzí emoce a dojmy z něho po pár minutách či hodinách nevyšumí....Na amatérský horor velice povedené a "uchopené" za správný konec. Na konci jsem si i uronila slzičku....Frankie jsi Bůh :DDD ()

Galerie (57)

Zajímavosti (9)

  • Snímek se začal natáčet v roce 1978 v amatérských podmínkách ve špinavých uličkách New Yorku. Tvůrci dílo tvořili o víkendech a jeho celkový rozpočet činil 160 000 dolarů. (Zdroj: Festival otrlého diváka)
  • Celovečerní debut fanouška filmového braku Franka Henenlottera důsledně vychází ze stylu a poetiky jeho milovaných exploatačních filmů, které režisér od dětství vstřebával na slavné newyorské 42nd Street. (Zdroj: Festival otrlého diváka)
  • Bizarní hororová komedie je prvním režisérovým dílem, které se zabývá symbiotickým vztahem mladého muže a monstra. Příšery v Henenlotterových snímcích lze chápat jako zfyzičtění nevědomí hlavních hrdinů (Belial s Duanem telepaticky komunikuje), ovšem nikdy nejde o jednoznačné symboly. Belial, ztvárněný jako gumová figurína rozpohybovaná pomocí stop-motion animace, je stvořením, které vzbuzuje stejnou měrou zděšení jako soucit. Snad právě proto bývá Henenlotterův snímek srovnáván se Spielbergovým E.T. Mimozemšťanem uvedeným do kin ve stejném roce, kde také sledujeme příběh člověka, který před svým okolím ukrývá monstrum, s nímž ho pojí citový vztah. (Zdroj: Festival otrlého diváka)

Reklama

Reklama