poster

Dao mu bi ji

  • Čína

    盗墓笔记

  • USA

    Time Raiders

  • Nový Zéland

    Time Raiders

Dobrodružný / Akční / Fantasy / Mysteriózní

Čína, 2016, 124 min

Režie:

Daniel Lee

Hudba:

Henry Lai

Scénografie:

Daniel Lee, Eddy Wong

Kostýmy:

William Fung
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • corpsy
    ***

    Ak pominiem určité dejové postupy a klišé, kde je všetko nalinajkované, ako stokrát pred tým ( ale s týmto operujú aj kvalitnejšie a populárnejšie filmy ), tak mi ako jedno z mála negatív tohto dobrodružného príbehu príde najviac trpká iba otrasná triková stránka filmu, ktorá je najviac viditeľná v záverečných scénach filmu. Pôsobí to na veľkorozpočtový biják ako päsť na oko, a občas som si povedal, či nepozerám nejaký ten (s)hit od štúdia The Asylum. Ináč fajn jazda a jeden z tých lepších dobrodružných fantasy tejto dekády.(14.12.2019)

  • Vavča
    ****

    V Číně od loni letí žánr vykradači hrobek (jak ve filmech- Mojin, Chronicles of Ghostly Tribe, tak v TV seriálech - The Lost Tomb(2015), The Mystic Nine 2016). Time Raiders, ale má jednu velkou výhodu, nemusím tady hmouřit obě oči, abych dal lepší hodnocení kvůli herci, nebo zajímavým politicko, estetickým problémům při interpretaci díla. Film mě naprosto baví jako dobrodružka pro děti 15+, kdy uvidíte napínavé scény, nabušené souboje, lehké zabroušení do hororu.Vše v dobře odvedeném vizuálním hávu, který nemá nějaké vady, hudbu dodal mistr Henry Lai, v hlavní roli sympatický Han Lu (který vypadá na 15 nikoliv 26), jako málomluvný bojovník Zhang Qiling je zde charismatický Jing Boran, v menší roličce Sandra Ma, je tady indická herečka Malika Sherawat. Já nemám, na co bych si stěžoval, nejlepší film Daniela Lee od White Vengeance (2011), v kinech za pár týdnů vydělal již 1 miliardu yuanů! Film, bych bez obav pustil do českých kin, potemnělá estetika čerpající jasně ze západních klasik typu Mumie atd.), rozjívené dobrodružství, kde se vrší akce na akci se zajímavým příběhem. Tento film by v pohodě převálcoval současný program kin, mládež by na to hromadně chodila (včetně rodičů), ale to bychom tady museli mít normální distributory, kteří aspoň párkrát ročně vyberou něco mimo EU-USA produkce. Jsem rád, že aspoň jeden blockbuster pro letošek se v čínských teritoriích vyvedl, byť rejža i skladatel jsou z Hong Kongu, jak vidno, když má autor prostor nemusí být natáčení za čínské peníze smrtící pro kvalitu filmu. Samozřejmě na menší článek by bylo, proč Číňané zrovna teď takovým způsobem ignorují svoji historii a potlačují jakýkoliv pokus pohlížet na ni jinak, než je oficiální stanovisko, vznikají fantasmagorie a bezprecedentní zmizíkování historie jako filmy The Great Wall, že zeď jsme nepostavili proti Mongolům, ty zlé příšery atd. Zároveň popularita těchto námětů dokazuje nejen to, že historické myšlení je v čínském filmu v kómatu za poslední dekádu více či méně, ale maoistický přístup k historickému dědictví (zničme to) se transformoval do podoby kapitalistického dobrodružství, prodejme to, bude to napínavé hledání.(26.9.2016)

  • skretik
    **

    rozmyslam, ci total blbost, alebo skoro total blbost... tak som sa priklonila k druhemu, chabe 2*(28.3.2017)

  • Rannveig
    *

    Jsem rád, že se sračky netočí jen na západě...(16.2.2017)