Reklama

Reklama

The Crime of Doctor Crespi

  • USA The Crime of Dr. Crespi

Recenze (2)

Oktavianus 

všechny recenze uživatele

Jakkoli se film hned v úvodních titulcích hrdě hlásí k Poeovi a jeho Předčasnému pohřbu, zase tolik toho s ním společného nemá. Oč jde: o pomstu, samozřejmě. Titulní doktor Crespi, tak trochu psychopat, se rozhodne využít příležitosti k pomstě na svém nenáviděném kolegovi doktoru Rossovi, který se oženil s ženou, po níž toužil právě Crespi. A když má Crespi Rosse operovat, použije vynalezené sérum, takže dr. Ross vypadá jako mrtvý - a je pohřben zaživa. Jak to dopadne, asi nemá cenu ani naznačovat, jsme ve třicátých letech, happy end je povinný. Film je ale především velmi, velmi nudný. Na to, jak je krátký, se v něm neděje skoro nic, a přestože jsem se na film koukal v denní hodinu, nesmírně mě to uspávalo. Za zmínku tak stojí jen pár zapamatováníhodných věcí - tím nejdůležitějším je samozřejmě Erich von Stroheim, jehož titulní postava je v jednu chvíli decentní a slušná, v druhé démonicky maniakální, a právě on je jediným důvodem, proč se dívat. Potěší sice i účast Dwighta Fryeho, ale nemá dostatečný prostor jako třeba v Draculovi, Vampire Bat a podobně. Zajímavé jsou také některé záběry - při scéně pohřbu kamera se dívá nahoru z pohledu z rakve a je postupně zasypávána hlínou, což je docela působivé, a i když ani v roce 1935 nešlo o žádnou novinku, přesto jde o příjemné filmové osvěžení. Jenže to je vše. Minimum děje, nulový hudební podkres, příliš dlouhé záběry na tváře a lidi, extrémně levné kulisové prostředí a předvídatelný konec (který se sice vzhledem k odkazu na Poea v titulcích hned na začátku dal čekat, přesto si s tajemství ne-smrti dr. Rosse dali práci a skrývali ji až do konce) odsoudí tento film k zapomenutelným béčkovým filmům, jichž ve 30. letech vznikalo tolik a tolik. ()

strougy 

všechny recenze uživatele

Velmi nezáživná variace na Předčasný pohřeb od Poea, která zaujme pouze zápornou rolí Ericha von Stroheima a následně i relativně zajímavým koncem, který se dokáže vyhnout tradiční emocionální přepjatosti a působí příjemně pragmaticky. Jinak ovšem neexistuje jediný rozumný důvod, proč by se na tento nudný snímek měl dnešní divák koukat. ()

Reklama

Galerie (5)

Reklama

Reklama