Reklama

Reklama

Industrial Symphony No. 1: The Dream of the Broken Hearted

(TV film)
Drama / Hudební / Experimentální
USA, 1990, 50 min

Obsahy(1)

Poté, co ženu opustí milý, její ztýranou myslí letí sen všech zlomených srdcí... Psychedelickým muzikálem nás provází zádumčivé tóny Angela Badalamentiho, subtilní texty Davida Lynche a magicky něžný hlas Julee Cruise. (Morien)

Recenze (29)

EdaS 

všechny recenze uživatele

Tohle jsem si přál vidět už dlouho: záznam muzikálové performance, kterou napsal a narežíroval David Lynch ve spolupráci s Angelem Badalamentim. Julee Cruise je skutečně anděl a i když i ze záznamu na vás dýchne kouzlo výjimečného představení (které bylo předvedeno pouze dvakrát v Brooklyn Academy of Music v roce 1989), člověk by si přál být při tom. ()

Silas 

všechny recenze uživatele

Když posloucháte muziku, dostanete se v ideálním případě do stavu absolutní volnosti, oproštěnosti od těla a vybavují se vám různé obrazy a (vý)jevy. Badalamentiho hudba k tomu přímo vybízí. Tentokrát představy "vyrobil" David Lynch za vás; nastolil atmosféru starých amerických klubů 50. let, kde se po podlaze klouže kouř a opodál stojí rozbité auto. Hlavní zpěvačka s božským hlasem Julee Cruise se převážně vznáší vzduchem a zpívá. Není nutné ji sledovat, stačí se naladit na správnou vlnu a nechat se unášet. Vizualizace skladeb se ovšem moc nemění, a tak oceníte drobné nápady jako krátkou detektivku a řezání dřeva (narážka na Twin Peaks), tancující dívky a nakonec snad, že to má jen těch 50 minut. ()

Reklama

Vampireman 

všechny recenze uživatele

Počin, který příjemně drnká na melancho-receptory zejména díky dobré synergii fluidní hudby a obrazu. Prvky upomínající na Wild at Heart, Twin Peaks, ale i budoucích drobnosti Mulholland Drivu a Lost Highway, dotahují a upevňují všechny vztahy v Lynchových filmech do stejného konce. Nicméně i prostřednictvím písní mohl být přenášený materiál prokreslenější, aby byl více samostatný. Jediné co zbývá za povšimnutí je změna perspektivy pěveckého obsahu z "jí" na "jeho" po trpaslíkově zopakování úvodní scény in-situ. 70%. ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

David Lynch spolu s Angelem Badalamentim předvádějí něco, co se skutečně dá nazvat jedině jako zážitkové představení. Je to dlouhý hudební klih, který je doplnění o hrané/performance sekvence. Hudebně krásné a pojmenování "Industrial Symphony" tomu dokonale sedí. Místy skutečně symfonie, jindy téměř až kakofonie. Julee Cruise má nádherný hlas a tady naštěstí dostala opravdu hodně prostoru. Krásný zážitek. Naživo musel vyznít ještě lépe. ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Což skladby jsou to hezké, Julee Cruise je úžasná, ale celé to je tak strašně utahané a i když to je někdy zajímavě psychedelické, jindy mě to akorát tak nebavilo a nud. Ale proti těm skladbám nic nemám, ty jsou skvělé. A ještě jsem si na začátku připomněl Zběsilost v srdci, což je snad jeden z mála filmů, kde mi Cage nevadí. 3* ()

Galerie (1)

Zajímavosti (2)

  • "Zahrajte prostě velké kusy umělé hmoty," popisoval Lynch svou vizi saxofonistovi ve skladbě "Rockin' Back Inside My Heart". Badalamenti uvedl: "Neuvěřitelné na tom bylo to, že ten saxofonista okamžitě věděl, co tím David myslí!"
    (Zdroj: Temné stránky duše) (trojúhelník)
  • Když hledal Angelo Badalamenti zpěvačku pro soundtrack Modrého sametu, pomáhala mu s výběrem Julee Cruise. Nejprve chtěl někoho rockového, potom soulového. Obě mu Julee Cruise sehnala, ale pořád to nebylo ono. Potom jí volal a říkal: "Julee, potřebuju soprán. Musí znít jako andělský chór, v dlouhých frázích, úplně bez příkras." Byl večer a mělo se natáčet už druhý den dopoledne: "Dobře, ale já už o nikom nevím. Udělám to prostě já." Tak začala jejich spolupráce, která vyústila až k Industrial Symphony No. 1. (Zdroj: Temné stránky duše) (trojúhelník)

Reklama

Reklama