poster

The Golem

Horor

Izrael, 2018, 95 min

Režie:

Doron Paz, Yoav Paz

Scénář:

Ariel Cohen

Kamera:

Rotem Yaron
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morholt
    ***

    Kdesi v Evropě, nejspíš v 17. století, udeří morová epidemie. Odloučené židovské komunitě se ale vyhne, což je pro zblblou bandu křesťanů důkazem, že nemoc je dílem právě Židů. Vesnici tak hrozí vyhlazení. A proto se jedna z místních žen, mimojiné vzdělaná v Kabale, rozhodne uplácat golema, nebo spíš golemka, aby vesničany ochránil. Jenže hrát si na Boha se nevyplácí. Ničím neurážející horůrek na zajímavé téma, který nabízí relativně slušnou dávku krve i příjemně zlého chlapečka. Film by si sice zasloužil trochu víc napětí a neškodilo by přidat na atmosféře, ale já mám pro všechno co souvisí s judaismem slabost, takže jsem dokázal přehlédnout i zjevnější nedostatky. 65%(10.2.2019)

  • kaylin
    ***

    Asi jsem od tvůrců filmu „Jeruzalem“ čekal trochu víc, když si na paškál vzali něco, co je jejich národnosti blízké a nebude se jednat o film natočený formou found footage. Ale ono je to v konečném důsledku celkem obyčejné a ten golem zde má podobu, která spíše cílí na rodinné cítění než na hrůzu, kterou si fanoušek od hororového filmu přeje především. Za mě zůstal potenciál spíše nevyužit.(20.5.2019)

  • oveckaoa
    **

    Tohle bratrům na rozdíl od Jeruzalému nevyšlo. Film je zbytečně dlouhý a vatovitý a když už člověk čeká, že to ten golem rozjede přijde konec. Navíc jde vidět, že byl nízký rozpočet tak, že ve vesnici je zhruba 20 židů a útočí na ně zhruba 15 křesťanů a člověk má vyloženě dojem kdyby se bránily od začátku a nějaká ženská nepovolala golema vyjde to lepší. 40 procent za film a hlavní herečku na kterou se dá dívat nic více.(17.2.2019)

  • misterz
    **

    Mohol z toho byť hutný, atmosferický snímok. No poväčšine času dostane divák iba nudu. Ani to trhanie končatín a výbuchy hláv nebolo nič moc - príliš veľa digitalizácie. Je to škoda, pretože bolo vidno, že si na výprave dali autori záležať, pričom peniazmi rozhodne nešetrili. Minimálne kamera bola veľmi pekná (až na tie trikové efekty). Príbeh samotný samozrejme škrípal, dráma medzi postavami bola veľmi slabo rozohraná, pričom to nemalo v sebe ani bohvieaký mysteriózny potenciál. To všetko by sa však aspoň z časti dalo prepáčiť, len keby som sa dočkal nejakého toho poriadneho masakríku, čo by mi nezalepil zrak digitálnou mazanicou. No žiaľ nedočkal som sa. Podpriemer. 40/100(22.2.2019)

  • Israha
    ***

    Nebylo to úplně špatné. Tísnivá atmosféra židovské vesnice, zaseknuté ve středověku, fungovala obstojně, a mlčenlivé vraždící děcko s divnýma očima zabírá jako horrorový element téměř vždy. Nižší rozpočet je navíc celkem umně skryt kvalitní kamerou a zasazením do uzavřené komunity v jedné jediné lokalitě. Nepříliš dobře je však stvárněn mysteriózní element (tajemno v podstatě neexistuje, vše je podáno zcela explicitně) a dějové linie s morovou obětí a pokřiveným mateřským instinktem taky nefungují (hlavně proto, že nejsou kvalitní herci, kteří by to utáhli). Vychází mi z toho, že Golemovi snaha o polidštění příběhu v konečném důsledku spíše ublížila. Ale takový průser, jak ukazuje zdejší hodnocení, to není ani omylem.(25.2.2019)