poster

Tajemství Sovího lesa (festivalový název)

  • Estonsko

    Eia jõulud Tondikakul

  • angličtina

    Phantom Owl Forest

  • angličtina

    Eia's Christmas Mission

  • angličtina

    Eia’s Christmas at Phatom Owl Farm

  • Slovensko

    Tajomstvo Sovieho lesa,

    (festivalový název)

Rodinný

Estonsko, 2018, 90 min

Režie:

Anu Aun

Scénář:

Anu Aun

Hudba:

Sten Sheripov
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • hygienik
    ***

    Eine Vianoce ma bavili menej než som čakal. Neviem definovať prečo. Je to pekný rodinný film o Vianociach v prírode a s milými a vrelými ľuďmi. V Estónsku je to hit. Taká zimná verzia filmu Jak dostat tatínka do polepšovny.(1.5.2019)

  • Tipko
    ***

    Tri hviezdy dávam v tomto peknom rodinnom filme za uzmierenie vzťahov v rodine a za ochranu nádhernej Estónskej prírody.(16.9.2019)

  • MeGab
    *****

    Typický představitel „feel-good“ filmů, s poměrně slušnými hereckými výkony a celkem jednoduchým dějem založeným na skutečné události, návratu puštíka vousatého neboli strašící sovy do Estonska po více než sto letech. Usadit se do křesla a přiblble se usmívat. Jo, tenhle film mi sedl. Česky by se film měl jmenovat Eiiny Vánoce na Strašící sově.(2.5.2019)

  • Dlubal David
    ***

    Zaujal mě komentář od Davida Plisky. Na nic jsem nečekal a celý natěšený si film při nejbližší volné chvíli pustil. ■ Začátek dobrej. Seznámení s malou Eiaou, jejíma rodičema a hned tam visí ňáký tajemství ve vzduchu. Táta s mámou - klasika dneška, nemaj na potomka dostatek času, aby se mu věnovali. Když pak Eia odjíždí za jakýmsi Ottem, tak je v chladném vzduchu cítit jakási záhada, ale i příslib budoucího dobrodružství... Tou atmosférou to trochu připomíná mix Jak vytrhnout velrybě stoličku, Sám doma a Přátel Zeleného údolí. Krásná zasněněžená krajina, kolem lesy a divá zvěř. ■ Měl jsem takový pocit, že tenhle film by mi mohl udělat velkou radost jako minulý rok Malá čarodějnice. Jak ale příběh postupoval, tak linie se posunovala jiným směrem a čím více ubíhal čas, tím více jsem nabýval dojmu, že tentokráte se filmové pošušňáníčko nebude konat. A taky že ne. Celý příběh se prostě stočí až příliš k lesu a Puštíkovi kontra Raivovi a přitom by mohl daleko více rozvinout vztah: Eia - Ott, Jete - Moorits. ■ Byl jsem poměrně zklamaný, protože jsem čekal víc, mnohem víc, mnohem mnohem víc... Nechal jsem si to rozležet v hlavě, a pak jsem došel k tomu, že jsem byl až příliš natěšený, a proto ten film nesplnil má očekávání. Ovšem na druhou stranu je plný pozitivní nálady jako Rodinný hotel a celý takový hravý a dětsky veselý, ale v některých chvílích prostě na můj vkus až moc tlačí na pilu ekoagitky, což v posledních letech už fakt moc nemusím a míjí se to u mě účinkem. ■ [SPOILER] Od tý chvíle, co Eia přijela a sundala si bundu, tak jsem měl pocit, že asi tuším, o co tu půjde, a když se pak konečně objevil Ott a oči mu při pohledu na Eiu jen zářily, tak mi bylo jasné, že to musí být její otec. Sice mi moc neštymovalo, že je tak starej oproti její matce, ale věci se dějí různé a taky některé ženy mají rozličné chutě, takže proč ne. Nebo jsem si myslel, že spolu jen náhodně souložili, například pod vlivem alkoholu, nebo tak něco, a že se pak už nestýkali... ale pořád mi to vrtalo v hlavě. No, když se pak Eia z těch dopisů dozví, že Ott je otcem jejího otce Oskara, čili jejím dědou, tak už to rázem do sebe všechno začalo zapadat. A když jí pak vyprávěl, jak to celé vlastně bylo, tak to bylo tak smutné, smutné, protože je to pravdivé... No, a druhá taková chvilka byla, když Oskar na nátlak své dcerky přišel na Strašící sovu a tam se zatajeným dechem četl dopisy, které mu jeho otec psal, ale nikdy mu nebyly doručeny... ■ Pak mi došlo: "Jejdanánku, Jete je Eiina teta." [/SPOILER] ■ Visuálně je film nádherný a ta práce s barvami a její dynamikou je úžasná. Na druhou stranu, je to film, který celkově sice udělá dobrou náladu, ale měsíc po zhlédnutí si na něj divák už nevzpomene, protože v tomhle ohledu je to spíše tuctový rodinný film, který se drží ozkoušené a prověřené linie. ■ Liis LEMSALU mě mile překvapila a protože jsem estonskou talentovou šou nesledoval, tak jsem si její písně pouštěl až po tomto filmu a musím uznat, že talent opravdu má. Podobným milým překvapením a dojetím zároveň pro mě byla nová píseň: "Srdce nehasnou" od Karla GOTTA a Charlotty Elly GOTTOVÉ. Ty dvě jsou si v mých očích hodně podobné... ◢ ■ ◣ (R) [70/100] ■ (K) [90/100] ■ (V) [80/100] ■ (H) Paula RITS [72/100] ● Jaan Rekkor [66/100] ● Liis Lemsalu [83/100] ● Märt Pius [62/100] ● Priit Pius [58/100] ■ (♫) [88/100] ■ (E) Jak vytrhnout velrybě stoličku (1977) ● Home Alone (1990) ● Jak dostat tatínka do polepšovny (1978) ● Přátelé Zeleného údolí (1980) ● Pod Jezevčí skálou (1978) ● Na pytlácké stezce (1979) ● Za trnkovým keřem (1980) ● Die Geerbte Familie (2011) ● Jeg reiser alene (2011) ● Prázdniny pro psa (1980) ● Die kleine Hexe (2018) ● Kačenka a strašidla (1992) ● Amelie rennt (2017) ● Majo no takkyûbin (2014) ● Kamusari nânâ Nichijô - Wood Job! (2014) ● Tretí šarkan (1985) ● Hotel de grote L (2017) ● Tonari no Totoro (1988) ● Kokowääh (2011) ● S tebou mě baví svět (1982) ● Dances with Wolves (1990) ● Over the Hedge (2006) ● Malá čarodějnice (1984) ● Der Ruf der Pferde (2013) ● Na samotě u lesa (1976) ● Born Free (1966) ● Usagi doroppu (2011) ● Bota jménem Melichar (1983) ● Majo no takkyûbin (1989) ● Daktari (1966-1969) ■ (Č) 1 ■ (P) [Květen 2019] [SD] ϿϾ [PZ-cz] [67/100] ■ (CSFD) MeGabhygienik(C) [67/100](6.5.2019)

  • - Fotografka Jete (Liis Lemsalu) používá ve filmu poloprofesionální japonskou digitální zrcadlovku CANON EOS 6D. (Dlubal David)