Režie:
Jean-Stéphane SauvaireKamera:
David UngaroHrají:
Sean Penn, Tye Sheridan, Katherine Waterston, Michael Pitt, Mike Tyson, Kali Reis, Onie Maceo Watlington, Raquel Nave, Donna GlaesenerVOD (1)
Obsahy(1)
V New Yorku se Ollie Cross (Tye Sheridan), mladý řidič sanitky, připojuje k Gene Rutkovskému (Sean Penn), zkušenému lékaři záchranné služby. Je konfrontován s extrémním násilím a poznává rizika povolání, které každý den otřásá jeho představami o životě a smrti. (mac000)
Videa (1)
Recenze (37)
Tieto drámy z nočného New Yorku plného hluku, ošarpaných lacných bytov, v ktorých žijú hlavní hrdinovia, mám veľmi rád. Samotná myšlienka filmu, kedy sa konfrontuje služobná skúsenosť s mladíckou neskúsenosťou, sa mi tiež páčila. Film je rozhodne k zamysleniu. Niektoré situácie boli fuckt na palicu. A Sean Penn vo svojich 63 rokoch absolútne namakaný! Výborná dráma na sobotný večer. 80% ()
Ponurý a depresivní pohled na běžný den New Yorkské záchranky, ve které kromě tíživé atmosféry všudepřítomných feťáků a jiných existencí dostaneme i solidní chemii mezi hlavní dvojkou Penn - Sheridan. Víc bych v tom nehledal, větší pointu film nemá, ale mě jako diváka, který si rád dá občas dusnější kousek, to bavilo slušně. Herecky na úrovni, filmařsky taktéž a hudební podkres tomu taky dodává body nahoru. Ale že by šlo o něco zásadního, to asi ne a "nefandové" to mohou bez problému vynechat. ()
Scorseseho Počítání mrtvých 2.0. Mimořádně silně stresující film. Neuroticky rozstřesená kamera, téměř všudypřítomný stroboskopický efekt záchranářského majáčku, zvuky sirén, skvělá práce s ruchy. Přesvědčivé herecké výkony. Intenzivní zážitek. Vjem autenticity. Umně napsaný scénář. Odvrácená strana New Yorku a zároveň pocta tamním záchranářům. ()
Odvrácená strana snu o zachraňování lidských životů vyprávěná z pohledu začínajícího zdravotníka, který je přiřazen v New Yorku jako parťák ke zkušenému paramedikovi, postupně ale přichází nejen o počáteční iluze, ale i o vlastní příčetnost a víru v lidskost. Společně totiž jezdí se záchrankou k těm nejtěžším případům v ulicích Brooklynu, takže jim dělají společnost hlavně pobodaní drogoví dealeři, oběti přestřelek a domácího násilí, předávkovaní feťáci, dlouho uleželé mrtvoly a podobně. Film záměrně ukazuje jen to nejhorší, co může zdravotník (jimž je v závěrečných titulcích vzdán hold) během služby zažít, aby to na něm ponechalo psychické následky. To z filmu činí i díky dravé režii a precizním hereckým výkonům docela intenzivní a strhující podívanou, zároveň ale kvůli tomu snímek vyznívá manipulativně, což v závěru podtrhne i jeho srdceryvné finále. ()
Poklona obětavým paramedikům za jejich nasazení v psychicky mimořádně náročné práci. Obzvláště v New Yorku, kde je zachraňovaní feťáci a kriminálníci spíše nenávidí než doceňují. Více stresu a hrůzy než ve Scorseseho Bringing out the Dead, zintenzivňované v každé scéně co jen to jde. Konstantní melancholická nálada beznaděje, snaživé herectví, nepolevující dramatický drive, ale i mírná prvoplánovost a půjčování si odjinud. Nejvíce se mi líbily intimní scény doteků nahých těl, hojící všechno špatné kolem. [Cannes FF] ()
Galerie (106)
Photo © SquareOne Entertainment
Zajímavosti (4)
- Film sa natáčal v máji 2022 v New Yorku. (Arsenal83)
- The Guardian napísal, že ide o „podschradereskový“ film, ktorý „obchoduje so starými nápadmi“ a kritizoval nedostatok zastúpenia ženských záchranárov. (Arsenal83)
- Deadline napísal, že film má peknú, väčšinou ručnú kameru Davida Ungara, ale neponúka nič nové a opakuje zápletky, o ktorých sa už hovorilo vo filme Martina Scorseseho Dotyk smrti (1999). (Arsenal83)
Reklama