Reklama

Reklama

Století ve filmu

(seriál)
  • Japonsko A Century on Film
Japonsko, 2016, 6x52 min

Obsahy(1)

Tento vynikající seriál se ohlíží za bouřlivými, neklidnými dějinami 20. století. Nenechte si ujít vzácné archivní záběry veškerých významných historických událostí od první světové války po protesty proti válce ve Vietnamu nebo od nacistické propagandy až po vzestup teroristických organizací. Staňte se svědky poutavého ohlédnutí za vskutku výjimečným stoletím v dějinách lidstva zachyceného na filmu přesně tak, jak probíhalo, lidmi, kteří ho prožili. (TV Prima)

(více)

Recenze (5)

mchnk 

všechny recenze uživatele

Lidé, myšlenky, činy a události, které formovaly naši současnou dobu a byly zachyceny objektivem kamery. Historie lidstva od konce devatenáctého století až do prvních zhruba patnácti let jednadvacátého. Bez pochyby nejzásadnější období jakési informační evoluce lidstva, tedy možnosti šíření informací pomocí pohyblivých, reálných obrázků a hlavně ovlivňování veřejného mínění. Dokument mapuje nejen tuto novodobou technickou vymoženost v podobě kamery, ale je také po všech stránkách velmi otevřený, a nenechává suchou nit ani na západní, ani na východní straně naší dodnes takto politicky rozdělené planety. Tvrdě poukazuje jak na nemorální, ziskuchtivou a záměrně nezodpovědnou finanční politiku západního světa, založenou na kolonizování jiných národů, drancování jejich přírodního bohatství a bezpáteřním globálním businessu, který jde přes mrtvoly, ale také na politiku zastrašování, teroru, násilí, vyvlastňování majetku a vraždění vlastního obyvatelstva vytvořenou na východě. Dokument je plný jmen a osobností. Inspirativních, které mi z paměti jen tak nevymizí, ale také opovrženíhodných, jejichž rozhodnutí a činy vedly jen k bolesti, utrpení  a smrti. Naše současná doba je výsledkem všeho, co je v tomto dokumentu nekompromisně vyřčeno a zobrazeno, obsahuje spoustu vzácných záběrů z různých událostí a informací, které se dostaly napovrch kolikrát až desítky let poté, co se udály. Shrnuje vše zásadní, co ovlivňuje dnešek i zítřek. Pro mě rozhodně nejlepší a nejobjektivnější dokument mapující historii dvacátého a začátek jednadvacátého století i vývoje lidstva, co se nakládání s informacemi týče. Navíc musím také vyzdvihnout velice povedený český komentář a nádhernou ústřední melodii, která až neuvěřitelně vystihuje vše výše zmíněné...lidskou tragédii i naději. (Rozšířený komentář k jednotlivým dílům ZDE) ()

Marze 

všechny recenze uživatele

Dokument ukazuje sílu mediální propagandy ať již je pravdivá nebo manipulativní. Nutí přemýšlet nad těžkými tématy jako je omezení svobody výměnou za větší bezpečí apod. Otevřenost vůči homosexuálům se paralelně objevila v těch společnostem, kde nízkou porodnost a tedy ohrožení celé kultrury vyřešili dovozem obyvatelstva z Afriky, arabských či Indonésie v souladu s ideologiích tzv. pestrosti a multikulturalismu. Z tržiště světových ideí prezentovaných vizuálními médii si každý vyzobává co se mu hodí, ale povrchně bez pochopení do hloubky. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

Pro-americký seriál (jak jinak) je zaměřen na sílu (dez)informací a přínáší časový sled dějů, prostřednictvím pohyblivých obrázků a hodnotících komentářů, bez rozlišení, pochopení, poučení. Z toho mi také nutně vzešlo, že největším nepřítelem USA nejsou vnější příčiny a objekty, ale sám velký Buddha se svým výkladem osmidílné cesty a milosrdným vcítěním. Přesto je tu možno vidět a posoudit (raději bez prostřednictví komentáře) některé méně známé záběry a dozvědět si i některé ututlané informace (nemyslím nesmysly typu, že "Apollo 11 zanechalo první lidské stopy na Měsíci"). To ovšem mluvím o prvních pěti dílech. Šestý díl - Obrazy, které otřásly světem (dočasně jsem si ho ponechal) čerpá z jiného soudku, z něhož už sotva poznáme co pijeme (kéž by to byla šaratice), a který by vyžadoval nepoměrně hlubší analýzu jeho obsahu. Sám si na to netroufám, a i když pár lidí, Slavoj Žizek a spol., se o to sice občas pokouší, výsledek není obecně uspokojivý. Seriál doporučuji pro jeho téměř absolutní jednostrannost, i když neříkám, že tato jedna strana je vysloveně lživá, a pro nerozlišené směšování dějů do "americké TV show". Pozn.: Když už jsem se v této souvislosti zmínil o Buddhovi, pak ještě citát z předmluvy Karla Wernera k "Dhammapadam" - Stezka pravdy: "Příčinou všeho utrpení je žádost požitků, jichž se člověku dostává prostřednictvím jeho pěti smyslů a myšlení (v buddhismu šestý smysl). Je to žádost po existenci věcí a podmínek, které člověk pokládá za zdroj těchto příjemných požitků a žádost po neexistenci věcí a lidí, kteří tomu stojí v cestě." (Zde bych chtěl zdůraznit "lidí".). Závěr: Škoda, že se v celém seriálu nijak neprojevila síla japonské kinematografie, která si s tou hollywoodskou určitě nezadá. ()

ostravak30 

všechny recenze uživatele

Docela mě překvapilo zjištění, že autory jsou Japonci. Povedlo se šest významných dílů. Mnoho záběrů nebylo možno jen tak dříve vidět a nebyly ani známé, u mě se jednalo hlavně o ty, z posledního dílu. Prakticky v každém dílu byly významné události zachycené někdy až dech beroucími záběry. Jiné dojmou, další zůstávají v hlavě dlouho. A k tomu vynikající hudba. Stejně jako při psaní komentáře k Příběhu Evropy i zde ještě závěrem zmíním, že Češi a Slováci zde najdou i svou stopu a tvůrci na nás pamatovali. ()

Reklama

Reklama