Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Vítejte v novém Baru Století, kde se roku 1918 – se vznikem samostatného Československa – začal odehrávat příběh o vztahu hudby a mocenského zřízení. Co činí z hudby často využívaný politický nástroj, jaký vliv má hudba na lidské myšlení a jaký účinek má na masové davy? Na to v novém stylizovaném dokumentu Pavla Jandourka odpoví nestárnoucí barman Tomáš Hanák a plejáda jeho štamgastů z řad slavných muzikantů a hudebních odborníků. Hudba totiž efektivně působí na rozumovou i citovou stránku člověka. To z ní činí nesmírně účinný nástroj, který řád nastoluje, upevňuje, legitimizuje, ale i kritizuje, zpochybňuje a boří. A to odjakživa. Jak prohlásil již Platón: ,,Je třeba uvarovat se zavádění nového druhu hudby. Neboť nikde se nezmění způsoby hudby, aniž tím budou otřeseny nejdůležitější zákony státu.’’ Změnil se však v dnešní době přístup moci k hudbě? (Česká televize)

(více)

Diskuze

Olík

Olík (hodnocení, recenze)

Jediné s čím jsem se tak troch pral je samotný koncept imaginárního baru obsluhovaného Tomášem Hanákem. Co se týče podobných schémat, jsem spíše staromilec….výpovědi, fakta, ukázky, nazdar. Jinak pořad jako takový, tj. dokument mapující mocenské využívání (zneužívání) hudby, za něj určitě palec hore a nikdy jinak.

ps: Velice potěšilo (pobavilo) několikáté znázornění, veškerými režimy ctěného „umělce“ Davida, jako symbol kolotočářského diletantství.

Reklama

Reklama