Reklama

Reklama

Recenze (3)

otík 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Druhý díl je poměrně obsáhlejší, setkáváme se s některými zásadními postavami pro následující děj. Předně je to Marie Magdalská, která jako posedlá žena je postrachem pro všechny muže. Jednoho dne ovšem potká Ježíše, který ji uzdraví a zcela změní její život. Dále tu máme Šimona (později sv. Petra) s jeho bratrem Ondřejem, kteří jako rybáři zažívají těžké chvíle - nemohou chytit dostatek ryb, aby uživili své rodiny. A tak se Petr účastní pouličních rvaček za peníze (ovšem ani tady jim to moc nejde). Navíc se Petr poněkud zaplétá s dozírajícím Římany a chce jim donášet, kdo z židů loví o Šabatu (dni, kdy se nesmělo pracovat). Další postavou je celník Matouš, který vybírá daně a je překvapen, že Petr a jeho bratr Ondřej dan platit nemusí. Další postavou je farizej Nikodém, nejvyšší učitel, který je váženou postavou a hlavním židovským kazatelem. On se snaží vyhnat démony z Máří Magdalské, ale bez úspěchu, což u něj vyvolá krizi víry. Poslední postavou je samotný Ježíš, který se poprvé objevuje pouze ve scéně s uzdravením Marie Magdalské. Rozsáhlejší díl i stopáží, ale pořád velmi zajímavý pohled na život Židů v Římany okupované Palestině. ()

vydumnica 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

I Have Called You by Name. Začiatok je trošku náročnejší, vyžaduje si to divákovú pozornosť, sústredenie a trpezlivosť, no po niekoľkých minútach som pochopila, že tento seriál stojí za to. Hodnotenie na čsfd (momentálne 95%) a imdb (9,4) opodstatnené :-). Pri vyslovení mena Mary of Magdala a keď jej spadol z rúk ten džbán, to som mala zimomriavky, aké už dávno nie. (04.07.2022) ()

Reklama

quokam 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

S "bblickými" seriály a filmy je problém. Samo na jedné straně mohou uvést příběhy do historických kontextů, na straně druhé však chtě nechtě při tom musí zabrousit do detajlů, které již jsou v "nebiblických" vodách. Jako příklad si vezmeme slavný film Umučení Krista - Velkolepý film, "historicky" přesný, pak však přiletí krkavec a jedním klovnutím to "biblicky" zcela zabije. Podobné problémy jsou i zde. Například postava Matouše. Jasně, pokud seriál vezmeme jako čistě historický, pak mají autoři právo na svou "uměleckou" licenci. Ale apoštol Matouš sepsal evangelium, velice odborné dílo. Autor Matoušova evangelia musel mít hluboké znalosti Hebrejského písma. Byl by schopen jej sepsat - autista utopených v číslech? Navíc je otázkou, zda-li v celnici byl povolán on. Spíše to byl muž jménem Levi, syn Alfeúv. Matouš si jeho příběh pouze "prožil" na svou vlastní kůži. Celníkem se nemohl stát jen tak někdo, ale vždy pouze člen zámožných ariskotratických rodin - oni totiž za výběr daní ručili svým majetkem. V době neúrody prostě měli smůlu a museli vše zaplatit ze svého, proto v čase dobrých museli i do vlastní kapsy "dovybrat" tolik, aby tuto svou povinnost byli schopni unést. Taktéž detajly z života Nikodéma, bratrů Zebedeových, nebo Marie Magdaly. Více či méně mohou sloužit jako dodávání historického kontextu doby, ale e větší či menší míře t mohou být i krakavci slétající se nad kříž. Pokud se však oporstíme od těchto "pozemních" úvah, lze si seriál užít jako skvělé kostýmní drama s výbornou výpravou a i herci. Já se od rěchto úvah oprostit nedokážu. Tudíž za mne 6/10. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (3)

  • Podľa Mojžišovho zákona by Nikodém (Erick Avari) nemohol vstúpiť do Červenej štvrte, pretože by ho to urobilo nečistým a neschopným zúčastniť sa účelu svojej návštevy. Potreboval by sedem dní očisťovania. (Pat.Ko)
  • V čase 40:57, keď Mária (Elizabeth Tabish) stojí na útese a pozerá sa hore, na jej tvári môžeme vidieť tieň mikrofónu. (Pat.Ko)
  • Biblické odkazy v epizóde: Izaiáš 43:1 a Marek 16:9. (Pat.Ko)

Reklama

Reklama