Reklama

Reklama

Anny

Trailer

Obsahy(1)

Poctivě tu šlapu dobrejch dvacet let a čím dál míň to hodí.
Nový časosběrný dokument Heleny Třeštíkové sleduje příběh stárnoucí prostitutky Anny. Film ji sleduje od konce syrových devadesátých let v kulisách nočních pražských ulic a veřejných záchodků. Přestože žije na společenském dně, ona sama nikdy neztrácí svou lidskou důstojnost, humor nebo víru ve štěstí. Anny není nikdy na dně. Má tři odrostlé děti, je dvakrát rozvedená a pracuje jako toaletářka. Ve 46 letech chce na Vánoce přilepšit vnoučatům, a proto se dobrovolně vydává na dráhu příležitostné pouliční prostitutky. Film Anny zachycuje 16 let životního příběhu svérázné ženy, která vždycky vidí raději nebe nežli dno. Hledá lásku, vzdoruje smůle i nemocem, ale všechny své životní obtíže bere s jadrným humorem a praktickým nadhledem. Nikdy nehodlá fňukat. Navíc se seznámí se společností Rozkoš bez rizika, která prostitutkám na ulici pomáhá a hraje s nimi originální divadelní hry, v nichž Anny nachází svůj další talent. (Bontonfilm)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (75)

Hamaradža 

všechny recenze uživatele

Film nie je kontroverzný - alebo aspoň nie spôsobom, akým by človek podľa námetu očakával. Anny prekvapuje práve tým, že nie je feťáčka, troska, ani príživník - iba usporiadaná staršia pani, ktorá si kvôli zúfalej finančnej situácii potrebuje privyrobiť. Třeštíková nám znova ukazuje jednu z foriem dane, ktorú si prechod na kapitalizmus vybral a ide z jej strany o tradične profesionálnu a zároveň ľudsky empatickú robotu. Záver ma dojal. 3,5* ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

nemám nakoukané všechny časosběry Heleny Třeštíkové, ale z toho co jsem viděl je Anny jedním z těch slabších a vzhledem k tomu, že hlavní hrdinka je osobitá a celkem sympatická, věřím, že se z jejího sledování dalo vytřískat víc. Největším problémem je, že se na střídmé stopáží cca sedmdesáti minut, o hlavní hrdince zas tolik nedozvíme a celou dobu se spíš krouží kolem a pluje po povrchu. Hodně - potencionálně zajímavých - věcí je tu pouze nakousnuto a divák si tak může jen domýšlet co se stalo a jaký to mělo dopad (několikero manželství, prostituce , vztah se dcerou a vnučkou,...) a to je celkem škoda, protože Anny (jakkoliv podobný osud jako ona prožívá spousta lidí) nebyla úplně nezajímavá a tuctová osoba. Víc už se o ní každopádně bohužel nedozvíme...60% ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Anny je trošku slabším časosběrným dokumentem z portfolia Heleny Třeštíkové. Ale to jen svojí běžností, která neuráží, jen ničím zásadním nešokuje. A to i přesto, že hlavní protagonistka na růžích ustláno rozhodně neměla. Jen se s tím životním svinstvem dokázala poprat se ctí, kterou by jí kdekdo mohl závidět. ()

dan4815 

všechny recenze uživatele

Hmmm, cítím tu klasickou čpavou, leptající nosní dutinu a dveře, vůni hajzlů z devadesátek. Na Heleně Třeštíkové je vidět, že né vždy ji někdo zaujme a né vždy má chuť do někoho investovat svůj čas. Vím, že projektů má mnoho, nicméně Anny je sice natočen tak, že ve finále vidíte sešlou chudou trosku, ale ten přerod je tak rychlý, že divák dostává velmi málo informací. Režisérka bohužel natočila informačně chudý dokument, který nikterak nešokuje. Také je fakt, že natáčení neprobíhalo nijak dlouho, a mezi časovými úseky jsou obrovské skoky, vyprávění vůbec nepomáhá. Z hodné babičky pracující na hajzlech se stává prostitutka. Z této éry se dozvídáme asi nejvíce zajímavostí, než se z Anny stane smrti se bojící umírající kuřák. Jsou však místa, kdy mě zamrazilo a donutilo se zamyslet, jak dobře si žiji a jak nedobře si žijí jiní. Nezvládla přerod ze socialismu do kapitalismu. Aby mohla žít v bytě, musela si přivydělat šlápotctvím. I přes to všechno usměvavě hrála v ochotnickém spolku nebo si dokonce vdala. Ovšem její dcera s vnučkou s prokletím jménem "životní neúspěch" také trpěly a scéna, kdy dívčí zjev s pedokníratým chlapcem postávají u Anny a pohlouplá nevyzrálá slečna s naprostou lehkostí řeší, jak je pro společnost úplně zbytečná, mi vyloženě neudělalo dobře. Scéna, kdy vyzrálá prostitutka sleduje vyhánění feťačky z defekační síně, je naprosto zbytečná a pro vyprávění příběhu hlavní protagonistky naprosto zbytečná. Takových momentů je tam více, a to, co je zajímavé, konfliktní a důležité pro pochopení jejího života, je docela brzy střihnuto. Dokument je jednoduše kusý ba informačně prázdný. Hvězdičky jsou za Anny, která na počátku natáčení byla docela charizmatická žena, která se docela dobře pere se životem, jen jí nebylo dáno. Z počátku sebejistá Anny střídá stařecká podoba ženy, který v televizi vystoupí nejistým a unaveným zpěvem. Nedlouho na to si divák může povšimnouti, jak s pocitem blížící smrti jde průvodem... po té umírá. Dokument byl pro mě nepříjemným i z toho důvodu, že na Anny šlo vidět, že se velmi bojí smrti, a to hlavně proto, že na tomto světě chtěla být déle. Připomnělo mi to mou bábu, která křičela přes celou nemocnici, sama několik hodin na lehátku v chodbě, že nechce umřít. Celých několik měsíců, kdy cítila blížící se smrt, opakovaně brečela, že chce od života ještě více času, a to jí bylo 85 let. A to mě děsí už teď, je mi 27 a nechci vůbec umřít. Jestli se mi na dokumentu něco líbilo, bylo to uvědomění své smrtelnosti a toho, že nemusí být příjemná a nemusí přijít najednou. ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Každý si svůj osud utváří sám. Vůbec nevím, proč by mne měl oslovit život této ženy, která si většinu problémů přivodila sama (protože tím nijak výjimečná není a litovat ji není důvod), Boha se dovolávala, jen když jí bylo ouvej (jako proč ne, ale ona to brala jako nějaký jednostranně pro ni výhodný obchod bez nutnosti investovat aspoň něco ze sebe), a při tomhle stylu života se dalo žel předpokládat, že se vysokého věku nedožije, takže ten srdceryvný konec mi přišel takový laciný. Ani nějakých mouder, poznání, myšlenek se od Anny člověk moc nedozví, nějakého prozření, zvratu v životě, takže vlastně nevím, proč ten film vznikl? Jako nábor na prostitutky 60+? Že vlastně jde o docela fajn přivýdělek? Že stáří je svině? To vše dokázal Kachyňa říct uvěřitelněji během pár minut ve filmu Lásky mezi kapkami deště, včetně nostalgické písně Evy Olmerové. ()

Galerie (7)

Zajímavosti (4)

  • Snímek měl světovou premiéru na Mezinárodním dokumentárním filmovém festivalu IDFA v nizozemském Amsterdamu na podzim roku 2020. (SimpanzJi)
  • Na svatebním obřadu zní na klavír melodie „Yesterday“ od Beatles. (griph)

Související novinky

Začíná festival Jeden svět

Začíná festival Jeden svět

10.05.2021

Dnešním dnem začíná po celém Česku festival dokumentárních filmů o lidských právech Jeden svět. Poprvé ve své historii proběhne celý online. Festival potrvá až do 6. června a diváci a divačky se… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno