Novinky

Kdo, co a proč

  • Obrázek k novince 1.6.2020

    Pokračování Labyrintu našlo režiséra

    Neobvyklá pohádka Jima Hensona Labyrint z roku 1986 se dočká pokračování. Dvojku kultovního filmu v němž hlavní roli kdysi ztvárnil David Bowie pak natočí režisér Scott Derrickson (Doctor Strange). Původně měl film zastřešit Fede Alvarez, nakonec se ale studio rozhodlo pro výměnu. O scénář se postará Maggie Levin a do Bowieho původní role by mohla podle spekulací (a přání fanoušků) být obsazena herečka Tilda Swinton. O ději se zatím nic neví a premiéra je prozatím v nedohlednu, u snímku ale zůstává podepsána produkční společnost Jima Hensona, která by měla dohlížet na to, aby byl zachován původní styl originálu.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 31.5.2020

    Proč se Paramount zřeklo Scorseseho novinky?

    Před pár týdny jsme vás informovali, že nejnovější snímek režiséra Martina Scorseseho Killers of the Flower Moon hledá nový domov, jelikož původní distributor studio Paramount nebyl spokojený s narůstajícím rozpočtem. Nakonec tak film zaplatí Apple, přičemž distribuční náklady zůstanou Paramountu, který jej uvede i v kinech. Ihned na to pak bude snímek k dispozici na streamovací službě Apple TV+. Podle nové zprávy však šéfy Paramountu nevyděsil ani tolik bobtnající rozpočet, jako spíš změny ve scénáři, který Scorsese postupně přepisoval.

     

    Snímek vychází z knihy Davida Granna (Ztracené město Z) a vypráví o sérii vražd ve 20. letech minulého století, kdy neznámý pachatel zabíjel členy indiánského kmene, na jehož území byla nalezena ropa. Vyšetřování se tehdy chopil čerstvě založený Federální úřad pro vyšetřování (FBI). V hlavních rolích se mají objevit Robert De Niro a Leonardo DiCaprio, a je to právě DiCapriova role, která se během úprav scénáře značně proměnila. Z dobráka se totiž stal něco jako záporák, a studio Paramount dostalo pocit, že se tím potenciální komerční úspěch snímku znatelně snížil. Projekt je nicméně stále v raných fázích vývoje.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 30.5.2020

    Ryan Gosling jako vlkodlak?

    Studio Universal pokračuje v oživování svých klasických monster, a další na řadě je podle všeho Vlkodlak. V nové verzi by si pak hlavní roli mohl zahrát Ryan Gosling (Drive, Blade Runner 2049). Snímek píšou scenáristky Orange Is the New Black Lauren Schuker Blum a Rebecca Angelo. Studio nyní hledá režiséra, předním kandidátem je ale podle všeho Cory Finley, jenž má za sebou čerstvě snímek Špatné vychování pro HBO. Gosling pak byl tím, kdo původně přišel s novým námětem na tuto klasickou látku, v současnosti ale nemá oficiálně nic podepsáno.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 29.5.2020

    Fanoušci se dožadují nové verze Pomsty Sithů

    Báli jsme se toho, a už je to tady. Jen co HBO Max svolila, aby režisér Zack Snyder dokončil Ligu spravedlnosti ke své spokojenosti, požadují nyní fanoušci řadu dalších děl, které napoprvé podle nich nedostali stoprocentní péči. Nejprve se připomněli fanoušci Sebevražedného oddílu, kteří chtěli vidět režisérský sestřih Davida Ayera, a nyní se začali ozývat i fanoušci Star Wars, jež se pro změnu dožadují speciální čtyřhodinové verze Pomsty Sithů George Lucase. Asi se teď ptáte, jaká čtyřhodinová verze…a máte pravdu. O žádné takové verzi se totiž nikdy nemluvilo a dost možná ani neexistuje. Jenže soudě dle online petice, která se filmu dožaduje a již byla podepsána několika tisíci lidmi z celého světa, nejde o žert, který by naopak ledacos vysvětloval. Každopádně s podobnými peticemi se teď nejspíš roztrhne pytel, což je zkrátka daň za to, že jednou nějaké studio fandům vyšlo vstříc. Jako další teď čekáme, že se lidé budou dožadovat speciálního sestřihu Fantastické čtyřky od Joshe Tranka.  

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 29.5.2020

    Muži, kteří nenávidí ženy míří do televize

    Protože těch adaptací slavné severské krimi Muži, kteří nenávidí ženy spisovatele Stiega Larssona stále ještě nebylo dost, chystá nyní Amazon svoji vlastní seriálovou verzi. Ta bude pochopitelně ignorovat všechny předchozí filmy, bude se znovu točit kolem postavy jménem Lisbeth Salanderové, místo klasické adaptace však tentokrát dojde k volnějšímu pojetí, kdy se postava přesune do současnosti a dostane i nový příběh. Seriál chystají Andy Harries (Koruna) a Rob Bullock (Noční recepční), projekt ale zatím nemá scenáristy, natož představitelku hlavní role.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 29.5.2020

    Hororové rande od Blumhousu koupil Amazon

    Produkční a distribuční společnost Blumhouse Jasona Bluma prodala práva na chválený indie horor Run Sweetheart Run, jenž měl letos premiéru na festivalu Sundance. Snímek, v němž si hlavní role zahráli Ella Balinska (Charlieho andílci) a Pilou Asbæk (Hra o trůny), teď koupil Amazon a bude mít premiéru na jeho streamovací službě. Děj pak vypráví o svobodné matce, která se po nějaké době rozhodne, že je na čase znovu se vrátit do světa randění. Vyrazí tak na schůzku na slepo s mužem, kterého jí dohodil její šéf. Zpočátku se vše zdá v pořádku, brzy však zjistí, že muž není tím, kým se zdá. Za režií snímku stojí scenáristka a režisérka Shana Feste (Tři na cestě). Premiéra prý už brzy.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 28.5.2020

    Henry Cavill zpátky jako Superman?

    Ještě než se stihnete po přečtení titulku dnešní zprávy nadchnout, musím vás zarazit. Ano, server Deadline potvrdil, že Henry Cavill (Muž z oceli, Mission: Impossible – Fallout) skutečně jedná o návratu do role Supermana. Ne však v pokračování Muže z oceli – tento film momentálně nikdo nechystá, a dokonce ani v pokračování Ligy spravedlnosti, kterou teď Zack Snyder překopává do své vize. Podle všeho by se totiž Superman mohl objevit jako vedlejší postava ve dvojce Shazama, Black Adamovi nebo klidně v pokračování Aquamana.

     

    Studio Warner Bros. tak zjevně volí nový přístup k postavě, jenž by se mohl v budoucnu podobat například Hulkovi od Marvelu. Samozřejmě s tím rozdílem, že zatímco má Marvel svázané ruce kvůli právům, Warneři si se Supermanem můžou dělat, co chtějí, takže neexistuje důvod, proč by nemohl mít klasickou dvojku. Ale tyhle detaily raději neřešme. Každopádně Cavill bude mít v příštích letech práce dost, ať už coby Superman, nebo v roli Geralta z Rivie v seriálu Zaklínač, z něhož Netflix buduje svoji Hru o trůny.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 27.5.2020

    Vesmírný film s Tomem Cruisem má režiséra

    Před pár týdny jsme vás informovali o odvážném plánu Toma Cruise natočit první hraný film ve vesmíru. V tom mu měla pomoct NASA spolu s inženýrem a podnikatelem Elonem Muskem, respektive jeho společností SpaceX. Projekt byl teprve v plenkách a žádné konkrétní informace nebyly k dispozici, nyní už ale známe alespoň jméno režiséra. Cruisův výlet do kosmu totiž natočí Doug Liman (Mr. & Mrs. Smith, Na hraně zítřka). To není vše, Liman byl podle všeho i u zrodu samotného nápadu, který od začátku s Cruisem diskutoval, a sám pak dokonce napsal první nástřel scénáře. O ději se stále nic neví, nyní už je však aspoň jasné, že film skutečně vznikne, a že Tom Cruise opravdu poletí do vesmíru ho natočit.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 27.5.2020

    Pátý Indiana Jones zkusí něco nového

    Poprvé za historii franšízy natočí film s Indiana Jonesem někdo jiný než Steven Spielberg. Velká věc, zároveň se nejspíš bude jednat o poslední snímek Harrisona Forda v roli legendárního archeologa, herci už je totiž 77 let, než se snímek začne točit, bude mu 78 a tak hodlá svůj klobouk a bič pověsit symbolicky na hřebík. V čerstvém rozhovoru pak nově příchozí režisér James Mangold prozradil, že hodlá kultovní sérii nasměrovat k něčemu novému. Použil přitom jako příklad svůj snímek Logan, kdy vzal oblíbené postavy, a snažil se je odprosit od veškeré zátěže předchozích filmů, aby s nimi zkusil najít nové emocionální jádro. Co konkrétně to bude znamenat pro pátého Jonese, zjistíme každopádně 29. července 2022.

    (dO_od)
  • Obrázek k novince 26.5.2020

    Producent Jasona Bourna uvažuje o restartu

    Producent akční série Jason Bourne Frank Marshall v čerstvém rozhovoru uvedl, že hledá nového filmaře spolu s námětem pro další film. Jednalo by se tak o šestý snímek celkem, není přitom však jasné, jestli by šlo o reboot, nebo pokračování s již představenými postavami, ať už samotným Bournem v podání Matta Damona, nebo Aaronem Crossem s tváří Jeremyho Rennera. Marshall nicméně vyjádřil, že má o sérii velký zájem, a že na dalším filmu aktivně pracuje. Damon se mezitím již před časem nechal slyšet, že by do dalšího filmu šel jedině s režisérem Paulem Greengrassem, který natočil druhý, třetí a pátý film. První měl na svědomí Doug Liman, zatímco čtyřku Bourneův odkaz dělal Tony Gilroy.

    (dO_od)

Filmové akce, rozhovory a úvodníky

  • Obrázek k novince 18.1.2021

    Cenu filmových fanoušků si převzal Vít Klusák!

    Česká filmová a televizní akademie (ČFTA) dnes oznámila kompletní seznam nominací pro 28. ročník výročních cen Český lev. Celkem 190 akademiků hlasovalo o 87 hraných, dokumentárních, animovaných a krátkých filmech i televizních počinech uplynulého roku. Nejvíce nominací získaly filmy Krajina ve stínu (15), Havel (14) a Šarlatán (14). Od letošního ročníku se nově otevřely další kategorie televizním projektům, ČFTA také poprvé vyhlásila kategorie pro animovaný a krátký film. Celkový přehled všech nominací najdete v sekci ocenění, nebo rovnou přes tento odkaz.

     

    Na dnešní tiskové konferenci ČFTA byli ohlášeni i vítězové nestatutárních cen Českého lva. Cenu pro nejlepší filmový plakát získal Jan Poukar za výtvarný návrh pro drama Bohdana Slámy Krajina ve stínu. Cenu filmových fanoušků, kterou uděluje ČFTA ve spolupráci s ČSFD a o jejímž vítězi jste rozhodli právě Vy, naši drazí uživatelé, si odnesl dokumentární snímek V síti režisérů Barbory Chalupové a Víta Klusáka (na fotce se zakladatelem ČSFD Martinem Pomothym). Gratulujeme!

     

    Slavnostní vyhlášení všech vítězů v jednotlivých kategoriích proběhne 6. března 2021 v přímém přenosu z pražského Rudolfina, jenž bude vysílat České televize. Moderátorem přenosu bude stejně jako v předchozích dvou letech Václav Kopta.

    (Goldbeater)
  • Obrázek k novince 9.1.2021

    Oscary a rekordní počet cizojazyčných kandidátů

    Americká Akademie filmového umění a věd (AMPAS) v pátek představila svým členům užší výběr 93 snímků, z nichž budou vybíráni finální kandidáti do kategorie nejlepšího cizojazyčného filmu pro předávání Oscarů za rok 2020, jež by mělo proběhnout 25. dubna 2021. Jde o rekordní počet zvažovaných uchazečů, jenž překonal dosavadní maximum z roku 2017, čítající pouze o jeden film méně.

     

    Nutno podotknout, že zatím nejde o zcela oficiální výběr - ten akademie podle předpokladů vydá ještě v průběhu ledna, nicméně všech 93 filmů už nyní mají členové akademie zpřístupněno ke zhlédnutí a každý člen má čtyři týdny na to, aby zhlédl minimálně 12 filmů z celého výběru. První kolo hlasování o snímcích, které postoupí dále, proběhne 1. února. Na úplném konci musí zbýt pouhých 5 kandidátů.

     

    Mezi zvažovanými uchazeči v této kategorii je horkým favoritem na postup a možná i celkové vítězství dánské drama Chlast režiséra Thomase Vinterberga, které už zvítězilo například na Evropských filmových cenách. Českou republiku zastupuje životopisné drama Šarlatán Agnieszky Holland a za Slovensko ve výběru zabojuje válečný snímek Petera Bebjaka, Zpráva.

    (Goldbeater)
  • Obrázek k novince 6.1.2021

    Nominace na Ceny české filmové kritiky zveřejněny

    Dnes byly oznámeny nominace na Ceny české filmové kritiky za rok 2020, jež by měly upozornit na nejlepší české filmové počiny uplynulého roku, jejich tvůrce a také nové naděje české kinematografie z pohledu profesionálních filmových publicistů. Právě dnes začíná druhé kolo hlasování, jehož finální výsledky se dozvíme v sobotu 6. února 2021.

     

    Nejvíc, tedy pět nominací získala shodně díla Krajina ve stínu a Šarlatán. V trojici favoritů na cenu pro nejlepší film je doplňuje dokument V síti, jenž je historicky vůbec prvním dokumentárním snímkem nominovaným v hlavní kategorii těchto ocenění. Tvůrci všech tří filmů, tedy Bohdan SlámaAgnieszka HollandBarbora Chalupová a Vít Klusák, byli zároveň nominováni v kategorii pro nejlepší režii.

     

    O cenu pro nejlepšího herce se utkají Jiří Mádl (Modelář), Viktor Dvořák (Havel) a Ivan Trojan za film Šarlatán. Do kategorie nejlepších hereček byly vybrány Aňa Geislerová (Havel), Jaroslava Pokorná (Šarlatán) a Magdaléna Borová za Krajinu ve stínu. Přehled všech zbylých nominací naleznete v sekci ocenění, nebo přímo přes tento odkaz.

    (Goldbeater)
  • Obrázek k novince 2.1.2021

    NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů

    Nejoblíbenější uživatelé ČSFD se tradičně svěřují s osobními topkami 3 filmů (a seriálů), uvedenými v našich končinách (nebo kdekoliv jinde) v uplynulém roce, a od letoška jejich řady rozšiřují taky vybraní administrátoři ČSFD. Jednoznačným vítězem mezi filmy se s devíti hlasy stává Nolanův Tenet, kterému se čtyřmi hlasy sekundují Vinterbergův Chlast a Život na naší planetě Davida Attenborougha. Ideálně sestavená kombinace efektního amerického blockbusteru, evropské “charakterovky” a výmluvného dokumentárního eko-svědectví! Ze seriálů vede se čtyřmi hlasy Poslední představení, následované Dámským gambitem a čtvrou sérií Koruny se třemi hlasy.

     
    Anthony

    Filmy:

    Tenet – Letos nebylo moc kinozážitků, ale v srpnu jsem stačil zajít na Nolanův Tenet a jsem rád, že jsem ho v kině stihl – je to totiž klasický Nolanův velkofilm, který si člověk nejvíc užije právě v kině. Skvěle zamotaný příběh s časem a výborné akční scény.

    Žaluji! – Nenápadný ale skvěle odvyprávěný film o vyšetřování Dreyfussovy aféry. Dokonalý Jean Dujardin, výborná režie Romana Polanského a pro mě zajímavé historické téma.

    David Attenborough: Život na naší planetě – David je ve svých 94 letech neuvěřitelný. Téma klimatické krize mě hodně zajímá a David je můj hrdina, viděl jsem většinou dokumentů, na kterých se podílel. Tento film je dobře poskládaný – smutek kam jsme se s naší planetou dostali za dobu jeho života, děsivá vize do konce století a pak trocha naděje, že to ještě není ztracené…

     
    Cival

    Filmy:

    Gentlemani – Skromný, přesto náramně stylový návrat Guye Ritchieho do gangsterských vod, který potvrzuje, že tenhle režisér bude superstylový nejspíš i na smrtelný posteli. Chci dvojku!

    Žaluji! – Ve věku, kdy bude většina z nás pod drnem nebo na LDNce stáčí nesmlouvavý evropský klasik Polanski stále první jakost. Neokázalá a výrazově úsporná, přesto skvělá dobovka.

    Příběh Beastie Boys – Klasicky biografický dokument v neklasické stand-upové formě, která má dokonale uvolněný feeling, informační hodnotu, návykovost i nostalgickou dojemnost. Od srdíčka.

    Seriály:

    Poslední představení – Strhující sportovní série o nejlepším basketbalistovi všech dob a možná i o nejlepším týmu historie, která je stejně tak komplexní jako návyková a strhující. Opus.

     
    DaViD’82

    Filmy:

    Hamilton – Důkaz, že i "otravně nadměrný hype z největších" se může jednou za tucet uherských roků ukázat jako zcela nedostatečný a dílo nevystihující.

    A Trial to Watch – Technicky vzato nejde o film, ale o půlhodinový záznam divadelního představení. Jenže těžko to nemohu vzpomenout, když jsem letos nic vtipnějšího, vygradovanějšího a nahláškovanějšího neviděl. I když... Co letos; v této dekádě.

    Vlkochodci – Keltská Princezna Mononoke. Akorát lepší.

    Seriály:

    Mr. Robot (4. série) – Málokterý seriál umí skončit včas, natož aby byl završen více než důstojně jak ve finální epizodě, tak celé závěrečné sérii. Auteurské dílo Sama Esmaila pak je mezi těmito výjimkami potvrzujících pravidlo králem.

    Poslední představení – Kterak bylo těžké být (s) Michaelem Jordanem.

    Dámský gambit – Díky Scottu Frankovi jsem to měl (po zkušenostech nejen s Godless) mezi nejočekávanějšími minisériemi roku. A má nemalá očekávání ještě předčil.

     
    djkoma

    Filmy:

    Tenet – Film, který jde dopředu, dozadu, oběma směry a pak se překrývá ve svých liniích. Bralo mi to dech, opakovaně.

    1917 – Válečný film ve stylu jednoho záběru s fenomenální kamerou a působivou výpravou.

    David Attenborough: Život na naší planetě – Film, který by měl vidět každý a klidně i opakovaně. Naše pohodlnost není zadarmo.

     
    dO_od

    Filmy:

    Chicagský tribunálAaron Sorkin zkombinoval svůj mistrovský scénář poprvé taky s mistrovskou režií a vznikl tak film, který byl nejen neskutečně diváckým zpracováním důležitého momentu v historii, ale i elegantním komentářem k současnému stavu americké společnosti.

    Ďábel – Nepříjemná mozaika tragických osudů spletená v extrémně poutavou krimi z amerického venkova s excelentními herci v čele s mladým Hollandem, který definitivně potvrdil, že je mnohem víc než jen hezká tvářička z marvelovek.

    1917 – Na první pohled vítězství formy nad obsahem, takřka rok od premiéry ale nezmizely z hlavy ani ty neskutečné kamerové jízdy mistra Deakinse, ani ten parádní příběh Sama Mendese a Krysty Wilson-Cairnsové, jenž byl možná skromný v počtu postav, ale zatraceně epický v širším měřítku.

    Seriály:

    Poslední představení – Dokumentární pecka o basketbalové legendě, kterou přitom nemusíte milovat a vlastně ani moc znát, aby vás její příběh stejně smetl jako uragán.

    Koruna (4. série) – Nevím jistě, jestli za to mohla sladká Diana, železná Margaret, zase o rok zkušenější showrunneři nebo historické události z daného období, letošní série Koruny ale hravě strká ty předchozí dvě do kapsy a nebýt perfektního nástupu té první, vlastně by tam strčila i ji – tleskám a těším se na zbytek.

    Nula nula nula – Kdyby Narcos a Sicario měli dítě, pojmenovali by ho "Nula nula nula".

     
    Ediebalboa

    Filmy:

    Chlast – Tvůrčí koncert Vinterberga a jeho osvědčené skvadry přináší tentokrát odlehčenější drama s vděčným příběhem, v němž se najde nejeden z nás.

    Vlkochodci – Překrásná keltská pohádka, kde Tomm Moore opět dokazuje svůj cit pro vyprávění originálních příběhů jak pro dospělé, tak i pro děti.

    V síti – Zásadní a aktuální téma převedené do svižného dokumentu s pikantními příklady.

    Seriály:

    Poslední představení – Strhující podívána, u níž nemusíte být fanouškem basketbalu ani Jordana, abyste prožívali každý jeho zápas naplno.

    Koruna (4. série) – Opět trochu pravda, opět trochu fikce a výsledná kombinace parádní. Emma Corrin jako Diana překonala má veškerá očekávání.

    Poslední království (4. série) – Ano, je to občas trochu červená knihovna, ale na poli středověkých seriálů je v současnosti Poslední království bezkonkurenční.

     
    Filmmaniak

    Filmy:

    Tenet – Fascinující, vizionářský a mistrovsky vyprávěný thriller o tak trochu jiném cestování v čase, o němž bych si myslel, že jej není možné natočit, nicméně Christopher Nolan to přesto dokázal s naprostou precizností a bravurou.

    Chlast – Naléhavá a živelná oslava života, která ale nezapomíná ani na strasti a smutek, k alkoholu přistupuje věcně a nabízí kritický komediálně-dramatický portrét společnosti, v níž se jeho konzumace stala normou.

    David Attenborough: Život na naší planetě – Perfektní rekapitulace kariéry slavného dokumentaristy a zároveň důležité poselství o stavu životního prostředí, v němž se namísto hledání viníků představují konstruktivní návrhy a vize.

     
    Goldbeater

    Filmy:

    Na nože – Velmi zábavná, hravá a humorem nabitá pocta žánru klasických detektivek ve stylu „whodunnit“ s panoptikem rozmanitých postav a silným hereckým obsazením, to vše pod pevným režijním vedením spolehlivého Riana Johnsona. Co víc si přát? Snad jen dvojku.

    Tenet – Tahle zběsilá sci-fi podívaná, neustále uhánějící kupředu a nenechávající diváka ani na vteřinu vydechnout, je přesně tím typem chytrého a inovativního akčňáku, jaký chci v kinech vidět ideálně aspoň párkrát do roka, a tak jen doufám, že Christopher Nolan se v budoucích letech jen tak nezastaví.

    Mank – Režisér David Fincher mi nadělil předčasný vánoční dárek v podobě stoprocentního cinefilního zážitku, díky němuž jsem se na dvě hodiny mohl zcela ocitnout v prostředí hollywoodské mašinérie na přelomu 30. a 40. let minulého století. Filmařina vysoustružená pro úzký okruh lidí, ale natočená krásně od srdce!

    Seriály:

    Pán tygrů - Fascinující a nevybíravý náhled do komunity lidí, kteří si svou kariéru založili na exploataci kočkovitých šelem a sem tam i nějakém tom zločinu. U Netflixu zkrátka mají čich na atraktivní „true crime“ látku a jsem jen zvědav, zda a jak dopadne plánovaná hraná verze s Nicolasem Cagem!

     
    hansel97

    Filmy:

    Neviditelný – Jestli se za rok 2020 nějaký reboot opravdu povedl, tak to je právě tenhle. Nový twist na původní příběh a jeho celkové přenesení do 21. století tomu samo dává šťávu, ale navrch s Whannellovo uchopením látky, budováním napětí a ohýbáním žánru, se z toho stává naprostá thrillerová bomba. Celé to koronuje výborná Elisabeth Moss v neustálém ohrožení života všudypřítomným zlem.

    Tenet – Podle někoho tohle není ta nejoriginálnější a nejlepší zápletka, kterou nám kdy Christopher Nolan naservíroval, ale mně je to upřímně jedno. I tak je to skvěle vygradovaný film, pracující s úžasným vizuálem i akcí a stavějící příběh tak, že se člověk za ty dvě hodiny v kině prostě nudit stihnout nemůže. Možná méně geniální, ale stále dostatečně fascinující.

    Eurovision Song Contest: The Story of Fire Saga – Přestože žhavým želízkem na komedii roku pro mě celou dobu byl Borat 2, tak ho nečekaně sesadil Netflix s náloží, která kombinuje v dokonalé vyváženosti hudbu i vtip. Will Ferrell i Rachel McAdams spolu na obrazovce fungují v naprosté symbióze a dost možná natočili něco, co se stane klasikou pro další generace. Chytré, zapamatovatelné a hlavně sakra vtipné.

    Seriály:

    Chalífát – Další důkaz toho, že na severu prostě umí. Skvělý spletenec příběhů tří žen, z nichž jedna žije ve státě ISIS, druhá do něj má být brzy naverbována a třetí pracuje v organizaci na odkrývání terorismu. Neuvěřitelně syrové, lidské a napínavé. Seriál, na který budete koukat klidně do 4 do rána, protože prostě budete potřebovat vědět, jak to dopadne... A konec vás vážně rozseká.

    Koruna (4. série) – I na počtvrté nám Peter Morgan nadělil standardně kvalitní podívanou do zákulisí britské rodiny se dvěma silnými novými hráčkami, které seriál skutečně změnily k nepoznání. Do Margaret Thatcherové i princezny Diany jak Gillian Anderson, tak novácká Emma Corrin naprosto vtělily a Morganův scénář jim dává více než dost prostoru upozaděním královny Alžběty, a to bez jediné zbytečné scény nebo slova navíc. Opět skvělé vyvažené, i pokud si od reality seriál možná trošku více odbočil.

    Sexuální výchova (2. série) – Ve druhé sérii je tahle britská lahůdka ještě silnější, odvážnější a ujetější než jednička. A s tím vším zůstává i relevantní výpovědí současné generace. Dává prostor vedlejším i novým postavám spolu s řadou nových témat dospívané, které řeší a dost možná má našlápnuto na to být Přáteli 21. století.

     
    hirnlego

    Filmy:

    Ježíš ti ukáže cestu... k dálnici – Zrůdy, cecky, Stalin, Batman, Ježíš, láska.

    Kulky spravedlnosti – Všechno, co jste kdy chtěli vidět na Otrlém divákovi, ale báli jste se zeptat JFL.

    Palm Springs – Zahřálo i ve vystydlé vaně se zteplalým pivem a vlažnou společností.

     
    J*A*S*M

    Filmy:

    Tenet – Poprvé od Počátku mi letos Christopher Nolan doručil to, co od něj čekám - tedy strhující nápadité scifi, které umí zamotat hlavu.

    Místnost sebevrahů. Hater – Fascinující pohled do života Marka Prchala.

    Neviditelný – Příkladná aktualizace starého Universal hororu pro dnešní dobu.

    Seriály:

    Chalífát – Nejlepší seriálová depka roku o tom, jak Islámský stát v Evropě rekrutuje manželky pro svoje bojovníky.

    Ted Lasso – Nejlepší seriálová pohoda roku o tom, jak trenér amerického fotbalu zkouší štěstí v Británii.

    Defending Jacob – Nejlepší seriálová kriminálka roku, která nechává diváka umně váhat nad tím, zda syn hlavního hrdiny zabil či nezabil svého spolužáka.

     
    KarelR

    Filmy:

    DrahokamAdam Sandler si zase po letech střihnul drama a vylezl z toho fenomenální napínák, u kterého občas zapomenete dýchat.

    GentlemaniGuy Ritchie se vrátil do svého nejoblíbenějšího žánru a je radost na to pohledět. Hlavně když se na plátně sejdou Charlie Hunnam a Colin Farrell!

    Mizerové navždy – Zatímco Michael Bay míří do čím dál tím podivnějších končin, Mizerové se bez jeho dohledu vrátili v plné akční parádě. Čtyřka by nebyla, hm?

    Seriály:

    Dámský gambit – Hraní šachů nikdy nebylo poutavější aneb Scott Frank po Godless znovu naservíroval seriálovou událost roku.

    Ted Lasso – Být nejpozitivnější seriál široko daleko se v roce 2020 cení dvojnásob. Jason Sudeikis si konečně našel životní roli!

    Lovecraftova země – Pro leckoho nesnesitelný guláš, pro mě odvážný žánrový koktejl, nad nímž jsem žasnul doslova u každého dílu.

     
    koba

    Filmy:

    Tenet – Jediný, na ktorom sme boli v kine a pri ktorom som zažil podobnú extázu ako pri filmoch The Matrix, či Počiatok spolu s otázkou: "Ako toto natočili?"

    The Outpost – Mám rád vojenské filmy, ktoré nie sú tupé, lacné, naivné, či príliš patetické.

    Spravedlnost podle Spensera – No dobre, toto bola len naivnejšia oddychovka, ale u mňa fungovala a oddýchol som si, pričom potešilo aj pár zaujímavých zvratov.

     
    Malarkey

    Filmy:

    18 dárků – Letošní rok, nevím proč, jsem narazil na celou řadu italských filmů z roku 2020, které mě dokázaly nadchnout. Rozhodl jsem se tedy této kinematografii vzdát hold a zvolit zde jeden film, který mi byl pocity tak nějak nejblíž. Nakonec to vyhrál tento překrásně lidský a upřímný příběh. 

    Šarlatán – Ne, nemůže za to fakt, že je Šarlatán jeden z mála filmů, které jsem letos stihl v kině. Může za to především fakt, že Jan Mikolášek žil kousek od mého rodného bydliště a já o něm ani nevěděl. Agnieszko máš to u mě. Zase jsem se dozvěděl něco o kotlině, ze které pocházím.

    Místnost sebevrahů. Hater – Důkaz, že Poláci jsou mistři evropského filmu současnosti. Neuvěřitelně aktuální námět a neskutečné herecké výkony. Pro mě jednoznačně film roku.

    Seriály:

    Bludné kruhy – Velký herecký koncert Marka Ruffala, který zde hraje jednovaječná dvojčata. Plus to nejlepší z HBO, co jsem letos viděl. Šestidílné drama, plné zoufalství, opravdovosti a nakonec i lidskosti, na které nebudu chtít zapomenout. 

    Dámský gambit – Netflix to risknul a ve své produkci nechal natočit sedmidílný seriál o šachách a k tomu přidal fiktivní příběh. Dva body, které se neslučují, a na které by nikdo neměl slyšet. A přesto seriál trhal rekordy a stal se nejsledovanějším seriálem streamovací služby v letošním roce. A víte co? Věřte statistikám! Něco na tom totiž opravdu je. 

    Kvíz – Pamatujete Chcete být milionářem? Že jste na něj pravidelně koukali? Tak pak je pro Vás Kvíz povinností! Nevěřili byste, co se kolem této soutěže dělo ve Velké Británii.

     
    Matty

    Filmy:

    Asi to ukončím – (Sebe)láska za časů deprese a úzkosti, film, ve kterém se ztratíte i najdete.

    Malmkrog – Mistrovsky inscenovaná, tři a půl hodiny dlouhá konverzace, kterou nedokáže zastavit vážná nemoc, pokus o převrat ani příchod Antikrista, film jako diskuze na Facebooku.

    Tenet – Paradoxy časové i životní, film za všechny peníze.

    Seriály:

    Jak na… s Johnem Wilsonem – Bezprostřední videodeník Newyorčana, který vtipnými postřehy a ilustračními záběry přibližuje duševní rozpoložení dnešní Ameriky.

    Lenox Hill – Vtahující, empatický pohled do útrob jedné newyorské nemocnice.

    Outcry – Výborně vystavěná, emocionálně hutná true crime dokusérie.

     
    POMO

    Filmy:

    Gentlemani – Chytrá zápletka, vytříbené dialogy, originální stylizace herců, jak jak, skvěle hrajících. Guy Ritchie v plné síle zpět na trůně gangsterských komedií.

    Neviditelný – Brilantně zrežírovaná hra s filmovými žánry, která od první do poslední minuty drží v napětí a přes provařený námět nápaditě překvapuje.

    Moje učitelka chobotnice – Se srdcem na dlani zfilmované křehké sblížení dvou diametrálně odlišných živočišných druhů, s poetickým popsáním sjednocujících paralel jejich životních cest.

     
    RUSSELL

    Filmy:

    Tenet – Další Nolanův majstrštyk. Velkolepá akční jízda vyžadující vaší plnou pozornost, za kterou vás odmění unikátním filmovým zážitkem, který si s chutí znovu zopakujete. O film roku by šlo i v silnější konkurenci.

    Na nožeRian Johnson natočil nejen nejzajímavější Star Wars film tohoto tisíciletí, ale také dost možná nejlepší whodunit detektivku vůbec. Zábavné, promyšlené, strhující – stylová lahůdka, která uspokojí jak běžné diváctvo, tak i náročnější publikum.

    Hlídka – Scenáristická hitparáda v umně propleteném a vypointovaném příběhu jedné noční šichty několika různorodých policejních hlídek z bulharské metropole. Druhý díl plánované trilogie je vybroušená pecka stejně jako první zářez v podobě tematicky spřízněného Directions – zaměřeného na taxikáře – a představuje lahodně namíchaný koktejl přirozených emocí, sociální kritiky a silných lidských osudů s akurátní dávkou vtipného odlehčení.

    Seriály:

    Westworld: The New World – Třetí série stočila příběh zcela jiným směrem. Chvíli jsem si musel zvykat, ale nakonec jsem podlehl. Vrcholným zážitkem byla epizoda Genre, která mi svou zvukovou a vizuální nápaditostí vzala dech.

    Pán tygrů – Fascinující mix Kmotra a Výměny manželek z prostředí chovatelů velkých šelem. 

    Záhadné sídlo Bly – Nepohltilo mě to tak jako Dům na kopci, ale pořád jde o vypravěčsky solidní záležitost – tentokrát s větším důrazem na milostný příběh, ve kterém strašení hraje druhé housle.

     
    Shadwell

    Filmy:

    Chlast – Na rozdíl od bratra neznám nudnější činnost než nekonečný small talk nad pivem v šenku. Zásadně objednávám, vzdor vymytému kávovaru, espresso s tonikem a odcházím... do biografu.

    Bídníci – Viktor Hugo se rozešel s royalismem a císařstvím ve prospěch republiky a sociálního liberalismu, jenže ač dnes počet republik převyšuje počet monarchií, chudoba a sociální mizérie trvá. Na druhou stranu, dennodenní šlapání Bronxu v Matiční udělá z téměř každého policajta nácka v Harringtonu.

    Sladký konec dne – Koprodukčně i tematicky evropský komplex (spíše než film), shrnout by se dal v krátkosti coby Itálie - Egypt 0 - 2 (za hosty dvakrát Mohamed Salah).

     
    T2

    Filmy:

    1917 – Úžasný nápad ponúknuť "vojnovú" snímku natočenú ako že bezprostredne bez strihu na jeden záťah, technicky brilantné prevedenie.

    21 Bridges – Stále to šľape na plné obrátky, je na čo pozerať, herci to dobre ustoja, poteší že sú prestrelky prehľadné, dynamická kamera.

    The Eight Hundred – Ďalšia smutná "vojnová" etapa, strhujúca okupácia Šanghaja v pompéznom heroickom boji o zachovaní národnej cti.  

    Seriály:

    The Mandalorian (2. série) – Celá plejáda známych režisérov a hercov tomu dáva riadnu exkluzivitu. Dobrodružné príbehy dobre sypú, technicky takmer dokonalé zvládnuté, akcia ma grády, záver série excelentný.

    Diova krev – Krásne krvavá Grécka mytológia. Je to kompaktné, celistvé, nabité akciou.

    Vychováni vlky – Scottovci a ich venovanie pre fanúšikov Prometheusa ide doslova o nádstavbu pre daný "Alien" vesmír.

     

    Tom Riddle

    Seriály:

    Little Fires Everywhere – Vynikající minisérie, která sice pracuje se spoustou motivů dobře známých (mysteriózní linka, zpřeházená chronologie a osvětlující flashbacky), mě ovšem zaujala především neokoukaným tématem vztahu mezi rodičem a nechtěným dítětem. Pečlivě budovaný příběh spolu se závěrečnou eskalací událostí ve mně rezonovaly hezky dlouho po skončení.

    Hollywood – Nejnovější přírůstek do neustále se rozrůstající Murphyverse, aneb Zlatý věk Hollywoodu dle Ryana Murphyho. Ano, je pravda, že tentokrát se nejde nijak do hloubky, a seriál tak zůstává víceméně pěknou pohádkou pro dospělé, ve které láska a spravedlnost zvítězí nad lží a nenávistí, to by ale nebyl tvůrce AHS, kdyby si nepřichystal pár twistů.

    I Hate Suzie – #metoo a rozklad osobnosti bývalé dětské hvězdičky a oblíbené herečky v přímém přenosu ve strhujícím podání Billie Piper. Suzie není dokonalá, lže a podvádí a oddává se neřestem jako každý jiný. Na způsob, jakým je za svoje prohřešky vláčená bahnem a opakovaně trestaná, se ovšem navzdory kolonce "komedie" mnohdy nekouká snadno. Jedno z mnoha trefných zrcadel dnešní společnosti.

     
    Tosim

    Filmy:

    Frčíme – Zajímavé spojení reálného světa, elfů a mytologie. Spolu s vtipným a (opět) dojemným příběhem na postavy i diváka ke konci příběhu čeká nejedno zajímavé zjištění. V mnoha ohledech klasický nerovná se ještě banální příběh.

    Králíček Jojo – Svým pojetím pojmout nacismus a holokaust jako tragikomedii mi to trošku připomnělo Benigniho Život je krásný. Takhle se totiž na ty nácky musí jít, jak na ty staré, tak novodobé. S humorem.

    Richard Jewell – Důležité společenské téma (jedinec pod palbou médií a státních úřadů), parádní obsazení, trochu staromilská forma, což ovšem není vůbec na škodu.

    Seriály:

    Herec – Taky jsem si nejdřív říkal, že příběhů o temných padesátých letech už bylo natočeno dost, než mi došlo, že to pořád není důvod nenatočit o těch stejných letech něco z jiného pohledu. Tenhle po technické a dobové stránce poctivý, v mnoha dějových zvratech však lehce nelogický seriál ukazuje, jak ošidné je vyjednávat s ďáblem.

    sKORO NA mizině – Nejdřív přišel Pečený sněhulák, pak jsem zaregistroval šílené Tři tygry a na prahu druhé vlny si pustil tenhle seriál, o kterém jsem nevěděl nic. Vtipné je to extrémně, Štěpán Kozub to táhne a ostatní mu zdařile nahrávají.

    Zrádci – Nekompromisní thriller, který dobře zobrazil drogovou problematiku, zrcadlící se v rodinách, tam, kde se základně vytváříme. Závěr nečekaný (báli jsme si ho připustit?), jen Davidových promluv do kamery bylo na sklonku už trochu moc a díl v léčebně drhl asi nejvíce, mnoho shod okolností nebylo věrohodných.

     
    topr harley

    Filmy:

    David Attenborough: Život na naší planetě – Tak tady asi není třeba komentovat proč je to jednička na mém seznamu. Dokumentární film, který svým přesahem a vizí budoucnosti zastiňuje vše, co v tento depresivní rok.

    Mizerové navždy – Mizerové se po tolika letech vrátili a je to neskutečná akční pecka. Vtipné, svižné a skvělý nástupce předchozích dílů.

    Vyproštění – Další akční pecka, která se Netflixu vážně povedla. 

    Seriály:

    Jednotky vesmírného nasazení – Vždycky vtipný Steve Carell. Navíc neokoukané téma.

    Vychováni vlky – Sci-fi, Ridley Scott a Travis Fimmel. Co víc tady dodat.

    Barbaři – Výborná historická řežba.

     
    Tsunami_X

    Filmy:

    Drahokam – Z rekta až do mozku. Po lopatě.

    Chlast – Homer Simpson měl pravdu.

    Mank – Mank má trochu podobný problémy jako já. Narozdíl od něj už toho Občana Kanea ale už nejspíš nenapíšu. A na žirafy budu chodit jenom do ZOO.

    Seriály:

    Poslední představení"Hraješ basket?" Otázka, kterou jsem v životě se svými dvěma metry nejvíc nenáviděl, už mi nevadí.

     

    (POMO)
  • Obrázek k novince 31.12.2020

    NEJ filmy a seriály roku dle ČSFD

    Úbytek filmů v kinech v uplynulém roce šel bohužel ruku v ruce s nižším množstvím kvalitních celovečerních filmů obecně, především těch hollywoodských. Z prvních deseti nejlepších filmů roku dle ČSFD jsou hned čtyři dokumentární, jimž - stejně jako celému žebříčku za rok 2020 (!) - kraluje slavný dokumentarista David Attenborough.

    Výroční top desítku celovečerních filmů (včetně animáků) jsme zase dávno neměli tak různorodou žánrově, původem i kulturním charakterem čí cílením na užší fanouškovské kruhy. Animákem roku je irsko-americké fantasy Vlkochodci a nejlepším hraným filmem Sorkinovo soudní drama Chicagský tribunál. Žebříček ale může v nadcházejících měsících ovlivnit uvedení u nás zatím neznámých snímků, které jsou v zahraničí opěvované coby žhaví oscaroví kandidáti - především Země nomádů s Frances McDormand.

     
    Nejlepší celovečerní filmy roku 2020:

    1. Vlkochodci

    2. Chicagský tribunál

    3. Duše

    4. Hamilton

    5. Princezna zakletá v čase

    6. Chlast

    7. Místnost sebevrahů. Hater

    8. Mortal Kombat Legends: Scorpion’s Revenge

    9. Justice League Dark: Apokolips War

    10. Tenet

     
    Nejlepší dokumentární filmy roku 2020:

    1. David Attenborough: Život na naší planetě

    2. V síti

    3. Moje učitelka chobotnice

    4. Králové videa

    5. Příběh Beastie Boys

     
    Seriály to (pochopitelně) měly v uplynulém roce jednodušší. Dokonce možná nejjednodušší za celou svoji historii. Když tedy nebereme v potaz čím dál tím silnější konkurenci v jejich vodách. První desítka top hraných seriálů, uvedených v roce 2020, se skládá z masově populárních nebo vysoce hodnocených dramatických kousků, které teprve čekají na širší docenění. Takže máme po zbylé karanténní měsíce co dělat…

     

    Nejlepší hrané seriály roku 2020:

    1. Chalífát

    2. Dámský gambit

    3. Bludné kruhy

    4. Ted Lasso

    5. Nula nula nula

    6. sKORO NA mizině

    7. Neortodoxní

    8. Gangs of London

    9. Defending Jacob

    10. Dotkni se mých ran

     

    (POMO)
  • Obrázek k novince 24.12.2020

    Vánoce a PF 2021 s novou ČSFD

    Žijeme v nejkomfortnější a nejbezpečnější etapě historie země a přesto si někteří z nás na něco neustále stěžují a jsou s něčím nespokojení. Máme to holt v lidské povaze. Věřím tomu, že léto 2021 si ale všichni užijeme jako již dlouho žádné jiné. A nemyslím jenom na našem Filmovém víkendu. Občas je potřeba si připomenout, že není samozřejmostí vše co máme a můžeme, a že právě tyto “samozřejmosti” nás dělají šťastnějšími, než jakými se cítíme být. Od toho připomenutí tady byl uplynulý rok.
     
    Posledních pět let jsme se věnovali technologickému vývoji nové, moderní ČSFD, s dlouhodobým plánem uvést ji coolově jako “ČSFD 2020”. Že budeme mít hezčí číslo než Blade Runner. Ale nakonec ji raději uvádíme jako “ČSFD 2021”, symbolicky s číslem roku, na který všichni čekáme jako na Vykoupení z karantény. Na adrese new.csfd.cz můžete vidět ochutnávku, zatím bez možnosti přihlášení. Jedná se o kompletně nanovo napsaný web, v pokročilých technologiích s vylepšenou logikou vyhledávání s našeptávačem a s responzivním přizpůsobením se mobilním a tabletovým velikostem displeje.
     
    ČSFD 2021 je technologickým restartem, připraveným pro další rozvoj webu. Již v této vánoční beta verzi najdete v profilech filmů updaty ve formě záložek Hrají a OST (přehledu soundtracků k filmu/seriálu), nebo v hlavním menu webu plnohodnotnou sekci VOD s přehledem všeho, co v našem teritoriu nabízejí streamingové služby, s možností žánrové filtrace, řazení dle hodnocení a odkliků na přehrání daných filmů a seriálů na příslušných službách. Naše slovenské uživatele a návštěvníky jistě potěší možnost používat ČSFD na adrese new.csfd.sk, s jazykovou lokalizací do slovenštiny.
     
    Další vylepšení přijdou postupně. Po několika týdnech testování odemkneme přihlašování, o něco později vypneme “starou ČSFD” a začneme novou etapu našeho filmového online fanouškovství. Doufám, že brzy i s návratem do kin, která teď trpí nejvíce za jejich více jak stoletou existenci. Je neuvěřitelné, jak nepředvídatelně se může svět změnit takřka ze dne na den. A že jsme právě my teď svědky největších změn na poli filmové distribuce možná v celé její historii. Nárůst popularity seriálů od začátku milénia a jejich kvalitativní dosažení úrovně nejlepších filmů jakoby tomu všemu byly předzvěstí.
     
    Děkuji našemu technologickému týmu za vytrvalost a kvalitně odvedenou programátorskou práci, neustále se rozšiřujícímu týmu administrátorů za čím dál pečlivější práci na obsahu, obchodníkům za to, že i v krizových stavech máme pořád na výplaty a uživatelům i pasivním návštěvníkům za fanouškovství a věrnost. A taky za proběhlou trpělivost se starou ČSFD a shovívavost s případnými chybkami na ČSFD nové. Mimochodem, obsahový koncept úplně první ČSFD jsem začínal promýšlet koncem roku 2000, tedy přesně před dvaceti lety.
     
    Mějte všichni krásné Vánoce, veselého Silvestra a těšme se všichni na rok 2021. Jsme a budeme tady pro vás s ČSFD forever!

    (POMO)
  • Obrázek k novince 21.12.2020

    46. ceny LAFCA byly rozdány

    Včera proběhl 46. ročník předávání cen Asociace losangeleských filmových kritiků (Los Angeles Film Critics Association - LAFCA). Ta již od roku 1975 vybírá nejlepší filmy uplynulého roku z pohledu kritiků pracujících pro média sídlící v oblasti kalifornského Los Angeles. V hlavní kategorii letos zvítězila netradičně televizní minisérie, cenu pro nejlepší film totiž získala britská pětidílná antologie od stanice BBC, Sekerka režiséra Steva McQueena.

     

    Nejlepším hercem se stal předčasně zesnulý Chadwick Boseman ve filmu Ma Rainey – matka blues. Nejlepší herečkou byla zvolena Carey Mulligan v thrilleru Nadějná mladá žena. Cenu za nejlepší režii si odnesla Chloé Zhao (Země nomádů) a nejlepším letošním cizojazyčným snímkem se podle losangeleských filmových kritiků stalo ruské drama Vysoká dívka režiséra Kantěmira Balagova. Další včerejší výherce i nominované nalezne v sekci ocenění, nebo rovnou pod tímto odkazem.

    (Goldbeater)
  • Obrázek k novince 12.12.2020

    Byly rozdány 33. Evropské filmové ceny

    Dnes večer byly prostřednictvím online přenosu z Berlína uděleny Evropské filmové ceny (EFA) v rámci svého 33. ročníku. Nejvýraznějším výhercem se stal dánský snímek Thomase Vinterberga Chlast, jenž si připsal ceny za nejlepší film, režii, scénář (Tobias Lindholm, Thomas Vinterberg) a herce v hlavní úloze (Mads Mikkelsen). Film tak v hlavní kategorii porazil mimo jiné i tuzemského kandidáta, jímž bylo drama Nabarvené ptáče v režii Václava Marhoula.

     

    Nejlepší evropskou komedií se stal snímek Triumf režiséra Emmanuela Courcola, v rámci celovečerních dokumentů zvítězil rumunský Colectiv a jako animák upoutal porotu nejvíce film v koprodukci Francie, Belgie a Španělska, Josep. Cenu pro nejlepší herečku získala Paula Beer v romantickém dramatu Undine. Další dnešní výherce i nominované nalezne v sekci ocenění, nebo pod tímto odkazem.

     

    Konání akce se mělo původně uskutečnit v islandském Reykjavíku, ale kvůli aktuální nelehké pandemické situaci se nakonec od klasického formátu předávání cen upustilo a celá ceremonie se odehrála bez přítomného publika v Berlíně. Bylo nicméně přislíbeno, že v Reykjavíku se v roce 2022 bude odehrávat 35. ročník udílení cen. Držme tedy palce, ať tomu už nic nebude bránit!

    (Goldbeater)
  • Obrázek k novince 10.12.2020

    Vyhlášení Českých lvů proběhne 6. března 2021

    Výroční ceny České filmové a televizní akademie (ČFTA), které symbolizují sošky Českého lva, zamíří po osmadvacáté do rukou filmových tvůrců v sobotu 6. března 2021 ve Dvořákově síni pražského Rudolfina. Slavnostní ceremoniál budou moci tradičně sledovat i diváci České televize v přímém přenosu na programu ČT1 od 20:10 hodin. Moderátorem večera bude již potřetí herec Václav Kopta. Otěže večera bude mít pevně, leč s dostatečnou kreativní volností, v rukou opět osvědčené trio: režijní supervizor Marek Najbrt, režisér slavnostního večera Michael Čech a scénograf Martin Chocholoušek. Nominace pro ceny České filmové a televizní akademie za rok 2020 budou vyhlášeny a na ČSFD v sekci Ocenění zveřejněny 18. ledna 2021. Hlasování akademiků běží od minulého týdnu a dnes začalo hlasování uživatelů ČSFD v kategorii "Cena filmových fanoušků".

    Výroční ceny Český lev budou v nadcházejícím ročníku udělovány celkem ve 21 kategoriích. V březnu příštího roku si nově mohou během slavnostního ceremoniálu sošku Českého lva odnést i tvůrci animovaných a krátkých filmů. Dochází také ke změnám v kategoriích pro televizní projekty. Tvůrci televizních filmů, minisérií a seriálů mohou být nově oceněni i v kategoriích nejlepší herecký výkon v hlavní a vedlejší roli i dalších kategoriích, jako např. kamera nebo hudba. Ty byly do letošního roku určené jen celovečerním filmům, případně dokumentům. Obě televizní kategorie se otevírají i pro díla distribuovaná prostřednictvím internetu.

    Více informací na www.ceskylev.cz.

  • Obrázek k novince 2.12.2020

    EKOFILM bude 4. - 7. prosince

    Pokud jste už nad letošním EKOFILMem lámali hůl a přemýšleli jste, kde a jak zhlédnete soutěžní filmy 46. ročníku nejstaršího filmového festivalu s ekologickou tematikou v Evropě, máte po starostech. Protože jsou kinosály pro diváky pořád zavřené, pomocnou ruku pořadatelům nabídla internetová televize MALL.TV. Díky ní najdete většinu soutěžních filmů od 4. do 7. prosince on-line na www.ekofilm.cz.

    Od pátku 4. prosince do pondělí 7. prosince tak můžete vybírat ze zhruba dvou desítek filmů. V sekci Krátkých filmů nebude chybět vítězný dokument Robin Food režiséra Pavla Maximova. „Je to výborný dokument o velmi aktuálním tématu plýtvání potravinami. Co s přebytky? Zachránit, uvařit a nabízet za dobrovolný příspěvek. Super filmík, který zachycuje super nápad,“ popisuje své dojmy šéfporotce letošního EKOFILMu, oceňovaný slovenský režisér a fotograf Tomáš Hulík.

    Ze stejné kategorie Krátké filmy pochází i snímek, který získal Cenu prezidenta festivalu Ladislava Mika. „Film Svobodný prales od Zdeňka Zvonka dokumentuje snahu místních lidí zachránit přirozeně fungující původní les na Valašskokloboucku. Cenné je i to, že celá iniciativa vychází takzvaně zespod, od lidí, kteří si uvědomují hodnotu míst v okolí jejich domova a nejsou přitom součástí oficiálních institucí ochrany přírody,“ hodnotí film prezident festivalu Ladislav Miko.

    Těšit se můžete i na vítěze v sekci Středoevropských filmů, německý snímek Na tenkém ledě režisérů Henryho M. Mixa a Boase Schwarze. „Tento poutavý film nám ukazuje nádhernou přírodu ruské Sibiře, ale zároveň alarmující klimatické změny v této rozlehlé oblasti. Precizním způsobem propojil nádhernou kameru s unikátními záběry přírody natočenými z dronů,“ vyzdvihuje hlavní momenty režisér a porotce Martin Čech.

    Všechny filmy, u kterých produkce svolily k online streamování, najdete od 4. do 7. prosince přímo na stránkách jednotlivých snímků na webu www.ekofilm.cz. Je jen na vás, kdy jestli si film pustíte v pátek ke snídani, v sobotu ke zpříjemnění večera nebo až v pondělí při obědové pauze.

<< předchozí 1 2 3 4 19 37 55 73