Recenze (465)
Záhada Blair Witch (1999)
Jeden z nejpřelomovějších a nejlepších hororů všech dob. Blair Witch odstartovalo subžánr found footage a dodnes z něj představuje to nejlepší. Naprosto skvělé je, že ve filmu z protagonisty zmiňovaného zla není vlastně nic vidět, což působí velmi intenzivně na divákovu psychiku. Protože co si budeme povídat, nejvíc se člověk bojí nepoznaného, hrůzy, kterou nemůže vidět, nezná ji a nedokáže si ji ani představit. Kdyby tvůrci zlo ukázali, ztratil by celý film většinu svého kouzla. No a když ke všem pozitivům přihodíte velmi intenzivní a uvěřitelné psychické hroucení všech hlavních postav, nejde té hrůze nepodlehnout. Blair Witch řádím jednoznačně mezi nejlepších deset hororů všech dob.
Encanto v Hollywood Bowl (2022) (pořad)
Neskutečně krásně připravené, ale co naplat, když zpěváci zpívali naživo falešně až běda. To se vážně nedalo poslouchat. Chápu, že ve studiu nahrávali přes auto-tune, takže živě to nedají. Ale proboha proč jim radši auto-tune nezapli i tady?
Rakeťák (2022)
Krásná pocta všem klasickým sci-fi filmům. Pixar se zase vytáhl a absolutně se nedivím, že to byl Andyho oblíbený film. Náš tříletý syn je z něj taky nadšený.
Spirited (2022)
Will Ferrell prostě neumí zpívat. A ruku v ruce s tím film sráží i zoufalý nedostatek vtipu, rozvleklá stopáž a… vlastně úplně všechno. Cringefest roku.
Pán prstenů: Prsteny moci - Oko (2022) (epizoda)
Všechny předchozí díly byly naprosto epic, ale tady to tvůrci absolutně dojebali. Minimálně by bylo dobré, kdyby si zjistili něco o sopkách. Popel a plyny, které se ze sopky valí, jsou silně toxické a člověka v podstatě upečou a otráví zaživa. Tady si v tom všichni chodí, jako by se nechumelilo a jede se dál. Zároveň zatímco předchozí díl byl gradací veškerého dosavadního děje, tady se vlastně za celý díl nestane nic. Doufám, že finále bude výrazně lepší.
Jako kůl v plotě (2021)
Parádní gay romantická komedie, která sice nemá nijak inovativní ani objevnou premisu, ale stejně skvěle funguje. Ústřední dvojka je sympatická a bezvadně k sobě pasuje, vedlejší postavy jsou do jedné super a konečně se jednou řeší láska dvou vyoutovaných chlapů a ne jen jejich coming out. Tohle mi na Vánoce udělalo radost :)
Šťastné a veselé (2020)
Přijde mi, že označit tohle jako komedii musel být omyl. Ve skutečnosti jde o 100 minut koncentrované deprese, bezmoci a zmaru. Harper je vypatlaná píča, Abby chudák, co si zaslouží víc, chemie mezi nimi absolutně nefunguje a navíc všechny rádoby humorné situace jsou jeden nekonečný cringe. Nikdy víc!
55 schodů (2017)
Helena Bonham Carter by si za tuhle roli zasloužila Oscara a Hilary Swank taky exceluje. Silné, dojemné, lidské a naprosto fantasticky zahrané.
Otřes: Zemětřesení pod Everestem (2022) (seriál)
První díl byl skvělý, ale pak začala jít kvalita dolů. Rozhodně si to zasloužilo kratší stopáž. Navíc fakt se nešlo ztotožnit s partou Izraelců, která rabovala a s chlapem od rodiny, co se sám označoval za gangstera a kterýmu bylo fuk, jestli zemětřesení přežily jeho děti.
Harry a Meghan (2022) (seriál)
Místní hejty a nízké hodnocení chápu tak, že většina hodnotících hltá bulvár a věří všemu, co se v něm píše. Každopádně asi nejzajímavější pro mě bylo, když jsem si uvědomil, že celá královská rodina se vlastně v ničem neliší od Kardashianovic klanu, jde jim jen o slávu a moc, stejným způsobem k tomu využívají média a neštítí se ničeho. Je dobře, že někdo má konečně koule ukázat na to, jak jsou zkažení. Skvělý dokument. Top komentář: zorrra (Pro monika.lavri: Ááá, potrefená husička se ozvala. Jdi si otevřít Blesk, dezolátko :))