Poslední recenze (3 032)
Doctor Who - Season 13 (1975) (série)
70 % Terror of the Zygons - Zygoni mají potenciál, ne že ne, ale příběh jako takový je směska posbíraných už použitých prvků. Nebavilo mě to, protože jsem stejné téma viděl zpracované jinak a lépe. 60 % Planet of Evil - mimózní zápletka, tuctové provedení a atmosféra která byla lacině vyhrocená několika scénáristickými triky, které jsou pod úrovní seriálu. Zvykejte si, protože od teď se budou používat až otravně často. 90 % Pyramids of Mars - chytlavé prostředí, skvělý záporák s děsivými poskoky a děj který není sice nepřekvapí, ale recyklovanou zápletku podává kvalitně zabalenou. Já jsem byl velice spokojený. 60 % The Android Invasion - nejdřív jsem nechápal o co komu jde, a pak mě to přestalo zajímat. Cíl byl asi napsat paranoidní epizodu plnou zvratů, jenže děj je tak hloupý a atmosféra urputně vyhrocená, až jsem všechno odmítl brát vážně. Jestli chcete vidět parodii na sedmdesátkové depresivní sci-fi, tak tady je. 90 % The Brain of Morbius - další ze strašidelných epizod, během níž se postupně použije celá sbírka už klasických berliček na posílení atmosféry. Není to ovšem potřeba. Epizoda mi připomněla jeden z klasických hororů díky nimž jednu dobu Christopher Lee platil nájem. 60 % The Seeds of Doom - série je jako na houpačce, takže po skvělém díle přichází slabší. Variace na Věc je zajímavá, ale špatně uchopená. Tahle obluda neděsí, takže atmosféra drží jen v pasážích odehrávajících se v obleženém domě.
Doctor Who - Season 12 (1974) (série)
70 % Robot - Není to špatné, není to vyloženě dobré. Představení čtvrtého a pro mnohé nejlepšího Doctora je utahané a místy rozpačité. "Záporák" je spíš směšný než budící respekt. Skupinka rádoby nacistů je ovšem správně odporná. 90 % The Ark in Space - Tohle je pravý začátek čtvrtého Doctora, ve kterém bude divák seznámen se všemi typickými prvky jeho epizod. Tahle má v sobě něco z Vetřelce a něco z Aldisova Nonstopu. Nechybí typická hutná atmosféra, která občas přetéká do hororu. 90 % The Sontaran Experiment - Temná a krutá epizoda, kterou devalvuje slaboduchý závěr. Správný voják by se nenechal tak snadno odradit. 100 % Genesis of the Daleks - pravděpodobně nejlepší epizoda s Daleky, téměř jistě nejlepší epizoda čtvrtého Doctora a dost možná nejlepší epizoda z celého dlouhého seriálu. Pokud má vůbec nějakou slabinu, tak v závěrečné pointě, vyjádřené Doctorovým proslovem. Davros je záporák jak se patří. Geniální, zlý a budící hrůzu i respekt. 70 % Revenge of the Cybermen - jako už klasicky, když se objeví jedni, nesmí chybět ani druzí. Cybermeni dostali jen lehce nadprůměrnou epizodu, která by kdekoliv jinde neurazila, jenže po takové náloži šlo téměř o zklamání. Vysvětlení proč je nutné zničit Vogu snad nebudeme brát vážně.
I katové umírají! (1943)
K historické věrnosti to má tak daleko, že to už ani není film o atentátu na Heydricha, ale jakýsi špionážní thriller plný podrazů, ve kterém se objevuje i Heydrich, kterého kdosi zabije. Budiž Američanům odpuštěno, protože natočit něco bližšího pravdě - a s informacemi od Britů by to určitě šlo, by znamenalo přijmout odpovědnost za možnost, že si Gestapo něco uvědomí, nebo ještě hůř, že si filmovou postavu spojí s nějakou reálnou, i když nezúčastněnou. Film jako takový je zapomenutelný průměr, který zaujme jen skvělou kompozicí záběrů.
Poslední deníček (24)
Top 10 za rok 2023 - bez pořadí
The Covenant