Recenze (665)
Gulliver no učú rjokó (1965)
Inu, ranej Hayao Miyazaki, zde spolupráce na scénaři. Vizualně to trochu skáče, hodně jako Disney ("roztomilý zvířátka") zkříženej s artovejma pokusama 60-tejch. Příběhově není až tak zřetelná cílová skupina. Ovšem finální megarobot už je krok jinam, tady mám pocit, že Miyazaki ovlivňoval i vytvarnou část. Celkově spíš pro fandy 3.5/5
Neuvěřitelná dobrodružství Tada Stonese (2012)
Španělskej Indy příjemně překvapil. Pohodovej a místama i vtipnej animák.
Appleseed XIII (2011) (seriál)
Update 27.09.2013: Teď po zkouknutí celý série musím hodnocení korigovat a to nahoru. Zdlouhavost se sice nezlepšila, ale zjistil jsem, že s použitou muzikou to docela funguje. Deunan trochu dospěla (Briaerovi sice nedala zato ale začala mluvit o svatbě (!)). Celkem zmatenej děj se vyjasnil a už jen za to, že si někdo v tomhle žánru klade takový otazky (např. co je to humanita) respekt. Poslední jakoby humornej díl si sice mohli odpustit, ale i tak to vůbec neni špatný. Kdyby bylo míň útoků na city dal bych 5. 24.06.2012: Animace je dost zvláštní, chvílema až nepříjemná, je to moc dlouhý, pointy rozbředlý a Deunan zase Briaerovi nedala (viděl jsem 1. až 3. díl a nemyslim, že v zrovna v tomhle nastane "obrat"). Nicméně akční scény (kterejma se zbytečně šetří) jsou velice dobrý a vsuvky, kde se Deunan zleje vycházej až překvapivě lidsky. Dohromady to ovšem funguje jen tak tak - prostě Ghost in the Shell (1995) nebo Parasite Dolls (2002) to opravdu ale opravdu není...
Hellsing (2001) (seriál)
O copak tu jde? O záchranu světa, samozřejmě. A zachraňuje prastará tajná organizace pod vedením lady Integry, sídlící v srdci celýho světa (starej dobrej England) v provedení fakt fakt zlýho Alucarda. Boj proti odvěkýmu zlu ale i proti konkurenčním organizacím s hodně podobnejma metodama (Vatikánská tajná služba). Špičkový temný anime, výborná hudba, výtvarně naprosto odpovídající. Mimořádnej kousek.
Jeden z nich je vrah (1970)
Celkem slušný, vliv šedesátejch se dotknul i Kleina (lehce)...
Ďábel se třemi zlatými vlasy (2009) (TV film)
Úděsnej sado-maso ďábel (!?), úděsnej mladej zmetek Hans... úděsnej deutsch odpad
Pereval (1988)
Opravdu speciální záležitost... Hard sci-fi téma je uchopený podobně jako Tarkovskij pojednal Stalkera (nebo Solaris) - jako základ pro formálně i myšlenkově extravagantní dílo, který s původní předlohou nemá zas až tak moc společnýho. Možná by v animaci člověk našel nějaký ozvěny například z filmu Divoká planeta (1973) a podobně, ale jsou to jen náznaky, protože Pereval je výtvarně naprosto osobitej. I ten kozel, kterýho jsem si při četbě předlohy nedoved moc představit, je přesvědčující, natož gigantická kosmická loď ve finále. Zážitek, plná palba 5/5
Babovřesky (2013)
Troška je tak vychcanej, že tady přechcal i sebe... ale půlbod za Dolanskýho a Vondráčkovou
Frankensteinova armáda (2013)
Bohužel. Ano, bohužel. Skvělý monstra, skvělá výprava, atmosférický interiéry ale totální absence scénáře a střihu. Hereckej výkon jen jeden, kdy Roden vědomě přehrává šílenýho doktora - aby tam aspoň něco bylo. Trestuhodně pros*aná příležitost.
Godzilla (1998)
Svižně, s nadhledem natočená komedie. Od Emmericha skoro nečekaný! Herecky špička, samozřejmě Jean Reno dominuje. Bezproblémová zábava.