Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Krimi
  • Dobrodružný

Recenze (2 164)

plakát

Jízda smrti (2023) 

Liam nám zřejmě nějak odmítá stárnout, takže ačkoliv už píše sedmej křížek, tak stále může hrát otce od rodiny a nikomu to nepříjde divné. Teda asi jen jemu a tvůrcům, divák si asi všimne, že jeho pozice už by měla být někde jinde. A to vlastně platí i o filmech jako takových. Jízda smrti je z dalších klasických Neesonovek, kterými si před lety Liam v podobě 96 hodin na podzim života pořádně nakopnul kariéru. Ale už tomu prostě dochází pára a Jízda smrti tak jen prohlubuje jejich úpadek v podobě její sterility, nezáživnosti a neoriginality.

plakát

Cobra - Rebellion (2023) (série) 

Třetí řada pokračuje v duchu předešlých dvou a opět tak dostáváme nový, destruktivní, značně nepravděpodobný, avšak společensky pro současnou dobu aktuální a na reálné nebezpečí ukazující problém, který je třeba vyřešit. K dokonalosti třetí řadě chybí to, že otevírá poměrně dost témat a příběhů, a ne všechny se podaří zdárně zakončit, což dosti vybízí k tomu, aby se to dořešilo v případné další řadě. Ale koukám, že podobnou výtku jsem měl už i u minulé řady a z té se do téhle nepřenáší vyjma hlavních postav vůbec nic, takže to jede spíš takový 24 hodin styl, kde také někdy zůstavali věci dost otevřené. Klidně bych u některých Britských projektů uvítal i více než těch jejich klasických šest epizod. Třeba tahle řada k tomu úplně vybízí. Jinak je tu ale opět klasicky super politické spektrum, protkané veškerou arogancí či honem za mocí.

plakát

Čas nádejí - Episode 1 (2024) (epizoda) 

Velkolepá Slovenská seriálová událost nám právě začíná. Je vidět, že RTVS na projektu nešetřila. Výprava je na lokální poměrny opravdu velká, i vojenské scény nepůsobí lacině, problémem je v nich však klasicky tma, kdy neni nic v některých scénách nic vidět...Už dopředu je však jasné, že tohle bude primárně dobová vztahovka. Bohužel, ani tady se tvůrcům hned na začátku nevyhnou všem současným klišé, takže tu máme utlačovaného gaye, nechápavého muže starší generace...

plakát

Rebel Moon: První část – Zrozená z ohně (2023) 

Star Wars: Zrozená z ohně...Né, to jsme trochu jinde....Duna: První část...Áááá, zase vedle...No ale vlastně ani ne. Zack Snyder je tu vlastně v takové pozici Babici na Netflixu. Když nemáte Star Wars, tak udělejte Rebel Moon. Když nemáte originální scénář, tak vemte scénář Sedmi statečných. Když nemáte nápad na vizuál, tak vemze vizuál Duny. Když nemáte nápad na záporáka, tak vemte Star Wars. No a takhle by se dalo pokračovat dále. Rebel Moon opravdu vykrádá všechno možné a ještě to vypadá, že se za to ani moc nestydí. Hvězdné obsazení některých jiných sérií (Marvel) tady nahrazují televizní hvězdy seriálů posledních let, u kterých se pravděpodobně ukáže, že nikoho mimo daný seriál nezajímají. Ale ono je to stejně jedno, protože jednotlivé postavy se v ději nahodilě objevují a zase z něj mizí, což je pravděpodobně asi vinou rozdělení na dva filmy a je možné, že se prostě počítá s tím, že postava se vrátí v druhém díle a není tak nutné zatím řešit, kde je...Takhle chaoticky a neorganizovaně pak působí i celý film, kdy Snyder od začátku říká, že chystá ještě bombastičtější, Bůh ví o kolik delší režisérskou verzi, kde bude vše jinak. Je ale otázka, jestli u ní bude i divák...

plakát

Dobré ráno, Brno! - Epizoda 1 (2024) (epizoda) 

Suprově využitej Marhoul, který dává zapomenout na některé nevyužité hvězdné jména z první řady a infarktový závěr první řady, který nakonec naštěstí nebyl závěrem seriálu a my tak jedeme v plné parádě dál. Scéna s ulétlou sekerou na chalupě je sice tak 1000x provařený fór, ale já už se tak dobře nezasmál hodně dlouho. Je fajn, že si Marhoul, jakožto chodící pohroma, dokázal takhle udělat srandu sám sebe. Doufám, že si tuhle kvalitu udrží i další díly. Myslim, že tady má Prušinovský klidně potenciál na pořádnou seriálovou trvalku, pokud má v zásobě ještě dostatek námětů. "Pak jsem jí dal pořádnou pusu...Ta jí poslala pod Pendolíno."

plakát

Iásón a argonauti (2000) (TV film) 

Některým jiným, podobně ambiciozním projektům bohužel tento nesahá ani po kotníky. Iásón a argonauti má v první řadě bohužel naprosto směšné vizuální zpracování, kdy dokážu pochopit, že tvůrci měli nulový rozpočet, ale tam, kde u některých jiných projektů to působilo až "roztomile" a dokázala se to různě zaonačit, že to vlastně nevadilo, tak tady to brutálně bije do očí a spousta scén je tak nechtěně směšných. K tomu pak připočtěme klasické "historické" zpracování, kdy autoři se zřejmě o tom, že existovala nějaká Antika dozvěděli až při psaní scénáře. Ano, jak je u Hallmark projektů zvykem, tak se tu vedlejších rolích objevují známá jména, ale ani ta to tentokrát nezachrání.

plakát

Jak je důležité míti Filipa (2002) 

Tak už rovnou vim, kterou divadelní hru nepotřebuju vidět...Film hodně věrně napodobuje styl klasické divadelní hry, ale pro mě jí nedokázal dát ten správný filmový tah na branku, aby tomu dal něco navíc. Plus asi už v základu bude pro mě "chyba" v samotné předloze, jejíž příběh je hodně triviální a snaží se zbytečně kombinovat, aby byl zajímavější. Je fakt, že herecké obsazení je výborné, občas je tu nějaký povedený slovní fór či dialogová výměna, ale i přes krátkou stopáž to pocitově ubíhá hodně pomalu.

plakát

Na lovu: Silvestrovský speciál (2023) (pořad) 

Nevim, proč to má vlastní profil. Je to vlastně klasický díl Na Lovu: Hvězdný speciál (který tu myslím ani profil nemá), akorát se vysílal na Silvestra. Koncept je stejný jako u klasického Na lovu, akorát otázky jsou pochopitelně lehčí, protože se jede na charitu, tak aby nedošlo k nějaké ostudě a nic se nevybralo. Zúčastnění byli docela fajn, kupodivu nebylo ani trapné ani jinde dost těžko snesitelné soužití moderátorské dvojice Sokol - Háma.

plakát

Návrat do Cold Mountain (2003) 

Krásný příběh, potažmo spíše dva příběhy, které jsou navzájem propojené skrze vztah obou postav, kdy každý příběh znázorňuje jiné hrůzy doby konce Občanské války. Krom obou hlavních příběhů je film protkám malými příběhy postav, které hlavním postavám vstupují do cesty a zpravidla jsou jako bonus hvězdně obsazeny a nejvíce chytne za srdce asi příběh Natalie Portman. Romantická linka evokuje osudovost vztahu jako má například Titanic, i s podobným vyústěním. Dobová linka poté evokuje absolutní klasiky odehrávající se v dané době, jako je Sever proti Jihu či Sever a Jih. Natočit takovýto film se většině tvůrců podaří tak jednou za jejich kariéru.

plakát

Služka (2023) 

Chápu, že vzhledem k tomu, kolik se na Slovensku točí filmů, je zázrak najít někoho, jako je paní režisérka Solčanská, která je schopna vyprodukovat větší množství filmů, ale je třeba si přiznat, že ona prostě není dobrá režisérka a ještě se jí nepodařilo natočit aspoň nadprůměrný film. Ani Služka z její tvorby nijak nevybočuje. Postupem času vše sklouzne k poměrně lacinné červené knihovně, která nemá nic moc co nabídnout, kromě všudypřítomné sázky na ženskou kartu a místy přehnaně nereálný dobový feminismus. Přitom z námětu šlo vytřískat velmi zajímavé dobové drama. Neznám knihu, tak nevím, jak moc je jí film ovlivněn, ale je tu prostě cítit režijní ruka ženské režisérky a očekávám, že kniha na tom bude podobně. Podobně jako u jiných projektů paní režisérky, i tady umí prodat fajn vizuál, či v tomto případě i dobové kostýmy a interiéry, ale práce s gradací děje či napsáním zajímavých postav jí pořád nejde.