Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Krimi
  • Dokumentární

Recenze (145)

plakát

Elvis (2022) 

Já osobně bych přivítal trochu pomalejší tempo. Tohle je na mě strašná nálož. Luhrmann to do nás sype hlava nehlava. Trvat to o 10 minut déle, tak mě epileptický záchvat určitě nemine. To je ale můj problém. V žádném případě neříkám, že je to špatný film. Naopak... je to dobrý film, řemeslo z něj prýští na všechny strany. Určitě jsou to ode mě lepší 3* (tak 69,5%). Jsem ale přesvědčen, že v rukách jiného režiséra by to pro mě dopadlo daleko lépe. Elvis je přeci jen jeden z největších hudebníků všech dob a do jeho songů si během filmu musel podupávat úplně každý. A i přes tu šílenou intenzitu a kadenci všemožných cingrlátek na Donutilovské úrovni film po 90 minutách ztrácí tempo. Kolem a kolem ten hype okolo filmu ale plně chápu a jsem s ním OK.

plakát

Král Tulsy (2022) (seriál) 

Jasně že je to Sheridanův nejslabší seriál, jasně že se to poctivýmu mafiánskýmu filmu moc neblíží, jasně že je to trochu naivní, Jenže když máte rádi Sylvestera, není moc co řešit. I v pokročilým věku si to dává levou zadní a toho gangstera se smyslem pro čest a spravedlnost mu žerete plnými doušky. Vzhledem ke stopáži jednotlivých epizod je to celkem jednohubka a díky ní je pro tuhle sérii pomalé tempo cizí pojem. Už teď se těším na pokračování. Jo... a výběr songů jako podkres pro 2 větší konflikty je z kategorie nadpozemských (to mi na nějakou dobu určitě uvízne v paměti).

plakát

Třináct životů (2022) 

Tohle se velmi povedlo. Ron Howard to má prostě v malíku a ten casting ústřední trojice je neskutečnej. Mortensen, Farrell i Edgerton naprosto přesný. I když  ta Mortensenova postava je asi přeci jen nejzajímavější. Co mě ale neskutečně potěšilo.... není tam žádnej přehnanej patos, je to prostě reálně vylíčená událost, kterou máme ještě všichni v živé paměti. A i když většinou víme, jak to dopadlo, na napětí to neubírá ani krapínek. Za mě určitě TOP 3 letošního roku (spolu s Top Gunem a Párty Hárder :) Škoda jen té kinoprodukce, že se tak film nedostal víc do povědomí. Určitě by si to zasloužil. A ještě teda musím počkat, co na to kamarád potápěč, až mu to doporučím ke zkouknutí. Ale je to starej nácek, takže technicky tam bude určitě všechno špatně :) Pro mě každopádně nejkratší 2,5 hodiny v životě.

plakát

Bod varu (2021) 

Úplně miluju, když se mi něco trefí do vkusu. Tady to asi bude taky hlavně tím, že jsem celkem vášnivý amatérský kuchař, který ale bohužel neměl nikdy možnost nahlídnout pod pokličku fungování profesionální kuchyně. Natočení na jediný záběr je fakt úlet a přiznám, že podobnýho vzrušení se mi dostává při úplně jiných činnostech, ale prostě nešlo jinak (docela by mě zajímalo, kolikrát si tu hoďku a půl střihli :). Od začátku do konce parádní jízda, kdy stále někoho stalkujete a jen čekáte, kdy se co posere. Velmi originální.

plakát

Rozkoš (2021) 

Pár obličejů z filmu už jsem někde viděl, ale to není dvakrát důležité :) S odvahou natočené dílo, u kterého mi moc nesedlo, jak strašně málo do hloubky zacházelo (není to dvojsmysl... mrk, mrk). Vývoj hlavní postavy, která se ale jakože vůbec nebála to naplno rozbalit a ukázat třeba, kolik pubických chloupků sebere jedním tahem jejího holícího strojku v intimních partiích, byl trochu nemastný neslaný a strašně předvídatelný. I když ta předvídatelnost by tady zase tolik nevadila, protože pornobranže nebude úplně esencí inteligence. Nevím proč, ale byl bych maximálně překvapen, kdyby většina pornohereček doma po večerech po návratu ze šachového kroužku studovala dějiny umění. A tím bych to radši ukončil....

plakát

Chicagský tribunál (2020) 

Sorkin je úplně jinde. "Politiku" a její zákulisí má v malíku a dokáže ji mainstreamovému divákovi podat tak lahodným způsobem, že si ještě 3 dny po shlédnutí chrochtá blahem. Herecky je to extraliga a pochybuju, že jsem letos viděl něco lepšího. Má to drive, má to spád, napětí, humor, prostě všechno. Konečně má člověk u Netflixu v záplavě všemožných sraček pocit, že ty kiliány neháže do hajzlu. Pokud by vyprodukoval 2 filmy podobné úrovně každý měsíc, budu spokojenej jak lehátko na pláži.

plakát

Chlast (2020) 

Mikkelsen si to klasicky dává a stejně jako jsem při sledování The Founder musel na dálkovém ovladači stisknout stop a odjet se na McDrive doprasit, tak i tady se mnou film pěkně zacvičil. Normálně se napiju jednou do roka, ale tady jsem z toho "paření" prostě dostal tak silný apetit, že si to vyžádalo vztyk a cestu směr lednice pro borovičku, abych si to mohl s klukama užívat naplno. To je v kombinaci s hudbou plus 1 hvězdička, jinak je to krapet lepší průměr.

plakát

Nechte ho jít (2020) 

Pámbů zaplať za takovýhle filmy. Pěkný příběh podtržený hereckými výkony je kombinace, která mě vždycky spolehlivě dostane. Tady jako třešnička na dortu ještě skvěle zapamatovatelné scény se skoro až tarantinovským nádechem, na který si někdy v budoucnu určitě ještě vzpomenu, protože neměly nejmenší chybu. Mít v ruce nůž, tak můžete atmosféru krájet na hodně malý kousky. Zase klasicky doporučuju nenačítat ani blbej obsah, kde je všechno podstatný sděleno. Když to porovnám s Tenetem, kterýho jsem viděl předtím a na kterýho mám ještě poslední potřebu si plivnout, tak je to jako nebe a dudy. Tady mají postavy duši, herci mají co hrát, lidi mají emoce. Prostě se mi to moc líbilo, protože to vážně nese tak trochu eastwoodovský rukopis a Clinta (to se o mně ví) toho já moc rád.

plakát

Otec (2020) 

Prvních 10-15 minut, kdy se tam Hopkins motá jak vítr v bedně, protože má v hlavě totálně převoráno, je celkem fajn. Když se ale tohle kolečko opakuje celkem asi 7x, tak u třetího už to člověka přestává bavit. Čeká ale s napětím, jestli se děj někam posune a co se bude dít. Jenže najednou je tady konec a říká si "To je jako všechno? Já jsem na nějaký filmový dietě?" Tohle se moc nepovedlo, hodnocení tady mi přijde úplně šílený (kolem 70% bych chápal, ale 84%... ? WTF). Hodinu a půl sterilně sledovat nemocnýho člověka bez špetky dramatizace nebude asi můj šálek čaje. A ani Hopkins s pár žoviálními výstupy to neutáhne. NUDA...

plakát

Tenet (2020) 

Nolane, díky za nic, nevědomost je opravdu tvoje munice... 2,5 hodiny života v hajzlu, 90 % dialogů jsem vůbec nepobral, protože mistr si zase honí svoje časoprostorový péro, druhou půlku jsem častěji koukal na hodinky než na obrazovku, ultranesympatická šubrtka v hlavní roli (jinej casting), po skončení celkem silný bolesti hlavy --- to je jen hodně decentní výčet negativ. Opravdu na Nolana začínám mít dosti silnou alergii a kdybych mu chtěl ještě někdy dát s něčím šanci, kdokoliv, kdo bude poblíž, mě může proplesknout.