Recenze (491)
Bezva ženská na krku (2016)
Konečně jsem se podívala. Moc příjemný, laskavý a zároveň vtipný film. Ondřej Vetchý a Petra Hřebíčková se bezvadně doplňují, ostatní jim bezchybně sekundují a všechno plyne více než příjemně. Film skončil, já se usmívám a je mi hezky. Co víc bych měla od "romkom" chtít. Mezi českými romantickými komediemi patří určitě k těm nejlepším.
Spolu (2022)
Štěpán Kozub opět dokazuje, jak vynikající herec je, Veronika Žilková potvrzuje, že umí a Kamila Janovičová ukazuje, že není jen ta loupežníkova dcera z Bambitky. Krásný film. Místy mě rušili chechtající se diváci na místech, která k smíchu nebyla, byť chování Kozubova Michala "vtipné" bylo. Ale co už. Že jsou tam dva nesmysly (o autismu získaném úrazem jsem neslyšela a o tom, že by v našem právním prostředí bylo možné převést opatrovnictví jen tak, podpisem jakéhosi papíru, už vůbec ne), jsem přežila. Právnický nonsens zřejmě vychází z francouzského prostředí a pokud by tvůrci důsledně dbali na to, jak to musí být u nás (bez soudu tedy ani ránu, pokud jde o opatrovnictví), tak by ten důležitý moment, bez nějž by to nešlo, chyběl. Jinak to byl film hodně emotivní, místy jsem se smála, hodně často mi bylo těžko a někdy krásně u srdce. A na konci jsem slzela. K tomu bezchybní herci, takže 4 hvězdičky dávám bez zaváhání. A kdyby šly dát půlhvězdičky, ještě bych tu půl hvězdičky přihodila za excelentního Štěpána. :-)
Země zločinu - Zločin na hranicích (2022) (epizoda)
Něco tak špatného jsem opravdu už dlouho neviděla. A to jsme si s tetou řekly, že si uděláme nedělní kino. Nějak jsem tušila, že to bude stát za psí štěk, ale co. A pak to začalo a nechápala jsem, na co se to dívám. To i my kdysi v dramaťáku bychom to zahráli lépe. Ale nechtěla jsem to vypnout, když jsem tetičce slíbila kino. Po nějakých 40 minutách si zašla o patro níž pro ani nevím co a po další čtvrthodině mi říká: "Baví tě to? Mě teda ne." Tak jsme to vyply. Když je něco, co má být dle ČSFD krimi/thriller, tak otravné a nudné, že člověka vůbec nezajímá, kdo je ten vrah, protože oběť je mu úplně volná, je něco hodně špatně. Úlety neřeším (když velitel českých policajtů sjede rakouskou policistku, která není jeho podřízená a její šéf jen tupě zírá apod.). Tu jednu hvězdu dávám jen za to, že jsem to nedokoukala do konce a není zrovna fér hodnotit film, který člověk neviděl celý.
Pozadí událostí - Rošády (2022) (epizoda)
Tak to tedy bylo něco. Konec tedy zajímavý (toho doktora jsem z nějakého podrazu podezírala celou dobu, ale to jsem asi nebyla jediná), mně se po celou dobu líbila Martha Issová. Ovšem ty dvě scény u děkanky... to jako se myslelo vážně nebo co to jako mělo být? Za mě tedy nepříliš povedená záležitost, bohužel. A to jsem se na to fakt těšila.
Albatros (2020) (seriál)
Nevím, kdo k tomuhle mohl napsat, že je to komedie. Já jsem se během dvou dílů nezasmála snad ani jednou, zato jsem hodně vnímala, jak těžké to pro ně je a určitě se budu dívat dál. Zajímavý seriál, to rozhodně. Vlastně ne, zasmála jsem se na konci druhého dílu u konverzace Rafa s Arthurem. Ale i to bylo spíš trochu smutné.
Pozadí událostí - Paridův soud (2022) (epizoda)
Kdo to je, ta Katarzia? Buď je naprosto nemožná a hrát neumí, nebo je naopak tak skvělá, že hraje, jako by to vůbec neuměla. Faktem je, že tak nesympatická, sebestředná a protivná baba jako její postava se hned tak nevidí. Jinak mě tam baví všichni, Jitka Čvančarová a Petr Vančura jsou dokonale protivní, Jiří Havelka sympaťák na kvadrát a celkově to jde. Lepší 3 hvězdy a třeba to ještě zvednu.
Hodina angličtiny (1988) (TV film)
Chtěla jsem dát čtyři hvězdičky, výborná Alena Vránová i pánové Jandák a Vinklář, Klára Jandová byla přirozená, uvěřitelná. Jen ten konec tomu jednu hvězdičku ubral. I tak určitě stojí za vidění. Ještě se podívám na Hodinu pravdy z r. 1977, ať můžu porovnat.
Komisař Rex - Konečná stanice Vídeň (1994) (epizoda)
Včera jsem viděla snad po dvaceti letech. Překvapivě mě uchvátil Tobias Moretti, který mě jinak nijak nebere a Rex byl samozřejmě k sežrání (ta smutná očka u hrobu mrtvého páníčka! :-( Ten pejsan byl lepší herec než mnozí lidé.), takže normálně tři, ale za Rexe, Tobiase a nostalgii jedna další hvězda navíc.
Takhle to děláme v Moskvě (1986)
Bavila jsem se, Philippe Noiret skvělý a všichni kolem něj fajn. Ale neskutečně mi vadila postava Jurije a celá jeho familie.
Balthazar (2018) (seriál)
Balthazar mě opravdu baví, zajímavý, chytrý, vtipný seriál. A Tomer Sisley je úžasný, krásný, k sežrání. :-)