kleopatra

kleopatra

lenka kohoutková

okres Benešov
sagittarius

6558 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 6.3.2005  14:45

    Na tenhle film jsem byla upozorněna fanatickou uctívačkou Kevina Spaceyho a brala jsem to doporučení s dost velkou rezervou. Bylo to dobrý. Spacey byl trošku v nevýhodě, protože jeho kolegové se natolik předvedli, že to nebyla jeho soukromá exhibice. Děj byl opravdu překombinovaný - nikdo nemůže předvídat tolik tahů dopředu i s duševními pochody mnoha postav - ale jinak, solidní film.

    • 6.3.2005  14:32

    Benátky, někdy šedivé, zatuchlé, ponuré. Tady majestátní, rozkvetlé, prosluněné, viděné jakýmsi zlatavým filtrem hrají v tomhle okouzlujícím filmu o "jiném" pohledu na nejstarší řemeslo spolu s krásnou jak z obrazu vylouplou Catherine MacCormack hlavní roli.

    • 6.3.2005  14:21

    Kluk, který se octne uprostřed cizí rodinné krize. Žena hledající v něm náhradu za ztracené syny. Přišla jsem z kina a je mi všelijak. Zatímco kniha (Rok vdovou) byla mou kamarádkou a rozsteskňovala, dojímala i hladila mě několik dní, film na to měl jen 111 minut, a přestože končil asi ve třetině knihy, byla v něm táž něha, laskavost a přes hutný smutek i jistá naděje. Kim Basinger jsem dosud vnímala především jako krásku, ne jako herečku, za což se jí teď v duchu omlouvám. Taky se mi moc líbily citace z dětské knížky inspirované životem rodiny schovaným do jemných metafor, klavírní hudba, nekonečné moře, fotografie, symboly...... Klid a mír.

    • 6.3.2005  13:57
    Pianistka (2001)
    ****

    Autorům byla vyčítána příliš okatá snaha šokovat. Dá se ale natočit film o takhle úchylný ženštině, aby to tak nepůsobilo? Možná ty úchylky vypustit, ale nebyl by to potom film "Jak jedna pani hrála pěkně na klavír"?

    • 6.3.2005  13:43

    S muzikály to mám tak, že některé nezřízeně uctívám, z některých je mi špatně. Tenhle kousek, kde hraje Walter Matthau zakyslého starého mládence, který se nechá zblbnout fikanou ženskou, patří k těm zbožňovaným. Za co? Takže: geniální hudba, choreografie, v které se nepočítá jen s kroky, ale i s předměty a kostýmy: krásné fialové šifonové šaty ve "1,2,3" scéně v kloboučnictví, zlaté šaty ve vrcholné scéně s Louisem Armostrongem, jejíž dojemná kýčovitost mě pokaždé rozerve (a rozeřve), nápaditá režie a v neposlední řadě herci v čele s Barbrou, která je nejlepší minulou i budoucí Dolly Levi na světě.

    • 5.3.2005  13:49

    Leo - sladký hoch z Titaniku - na jedné straně zbožňovaný, na druhé nenáviděný, každopádně ale herec s obrovským talentem. Jeho Rimbaud je odporný zvrácený manipulant. Jeho Rimbaud je básník. V tomhle filmu se navíc podařilo velmi sugestivně naservírovat dobovou atmosféru včetně míst výskytu lidí "Rimbaudova druhu", pocitů jejich i těch ostatních. Stojí za to vidět. Velmi!

    • 5.3.2005  13:12

    Tenhle film vzbudil obrovský ohlas a pod vlivem toho všeho humbuku jsem se mu bránila, člověka to přece jen ovlivní, ta vlna zájmu a já mám tendence být pak kritická. Nakonec jsem se z hluboka nadechla a viděla film, který se k ničemu dosud viděnému nedal ničím přirovnat. Obraz příšerný, herci hráli jakoby nehráli, děj se valil do pointy, která nebyla ani tak perverzní jako bizarní, jenže to celé dohromady, přesto, že mě to zlomilo, odrovnalo a na dlouhou dobu připravilo o iluzi, že život je krásný, mě zároveň nevýslovně dojalo a obohatilo - TÍM obrazem, TĚMI herci, TÍM dějem.

    • 5.3.2005  12:50

    Scénář s velkým S, který reprezentuje ideu, že slova nemusí být jen vata nebo akustická výplň mezi zvukovými efekty a hudbou. Děj, který se většinou odehrává v jediné kanceláři a je poměrně jednoduchý, je právě díky parádním vtipným konverzačkám Jacka Lemmona a Waltera Matthau - kamarádů, kteří buď vrtají jeden do druhého nebo společně do někoho dalšího a přitom se snaží osvobodit na smrt odsouzeného - radost sledovat.

    • 4.3.2005  21:38
    Kleopatra (1963)
    *****

    Liz Taylorová hrála Kleopatru a způsobila tím kromě jiného tu věc, že totiž ona historická egyptská královna už pro mě navždy bude mít její tvář.

    • 4.3.2005  12:32

    "Mnoho psů, zajícova smrt". Altman jako obvykle použil plejádu hereckých hvězd, přirozené lidské dialogy. Nechápu to rozhořčení a nízké hodnocení, ale to je můj problém. Richard Gere je v roli uštvaného doktora výborný, režie jemná citlivá ......Altmanův přístup je jak na mě šitý, škoda, že nás není víc.

    • 4.3.2005  01:16

    Tenhle film šel v kinech tuším pod názvem " V zájetí rytmu" a možná, že ani na těch 5* není, ale když já si přesně pamatuju, jak pětihvězdičkové pocity ve mně vyvolal. Byl o obtloustlém proplešlém chlapíkovi, který by ovšem pro rock´n´roll dýchal, pouštěl v rozhlase desky s hudbou, která na tu dobu - v 50tých letech - byla velmi pokroková, téměř nežádoucí, a jejíž propagací si nadělal hodně nepřátel. Kouřil jak fabrika a když mířil do rádia, před vchodem na něj obvykle čekávala vokální skupinka ve snaze ho upoutat svou písní. Film končí velkolepým koncertem, kde se vytáhnou nejen oni černí kluci, ale pokud se pamatuju i Chuck Berry a Jerry Lee Lewis. "......tento příběh je pravdivý a ten muž se jmenoval Alan Freed....".

    • 3.3.2005  19:15

    Johny Depp je jednoznačné a obrovské plus tohoto, pravda, velmi výpravného a celkem zábavného filmu, ale pokud jde právě o Johnnyho - těch úžasných rolí, co vytvořil, těch rolí, při kterých dojímal k slzám i ty největší tvrďáky, v kterých hrál jako o život a přitom působil vždy tak přirozeným a ležérním dojmem - jsem jeho glorifikovaným výkonem zde tak trochu na rozpacích, jenže ono se to asi jinak zahrát nedalo. A pokud jde o výpravu a produkci, já jsem, bohužel, z těch diváků, kteří se dost dobře můžou dívat na konverzaci dvou dobrých herců sedících dvě hodiny třeba na pařezu a můžu se pobavit víc, než u tohoto omašličkovaného drahého spektáklu.

    • 2.3.2005  21:26

    Sága o posledním čínském císaři je zvláštní film a to nejen formou, kdy pro nádhernou kameru, kostýmy a vůbec výpravu a hudbu, nevíte, kam dřív soustředit svoje smysly, ale též obsahem, který velmi detailně zprostředkovává život člověka, který byl vezněm pravidel jiných v přelévajících se režimech, který neměl možnost volby a byl přes veškerou vzdělanost, tradice a pocty související s úřadem císaře, ochuzen o samozřejmosti jako je prostá lidská komunikace, přátelství a láska.

    • 2.3.2005  20:17

    Jo, tak tohle by dneska asi bez hutné kritiky neprošlo, ale ve své době byl ex - vězeň okradený velkou hvězdou o svou písničku docela kultík, určitě na chvilku jo a ráda bych se na tenhle film s Peterem Fondou, který se vezl na vlně popularity po úspěchu Bezstarostné jízdy a byl na hereckém i estetickém vrcholu, zase podívala.

    • 1.3.2005  20:45

    Líbí se mi, jak je film vystavěn. Divák prožívá s hlavními aktéry jejich lásku, přerod studentíka bez kouska sebedůvěry v sebevědomého pěkného chlapa s vydatnou pomocí jeho extravagantní přítelkyně, která ho nenápadně, nenásilně, krůček po krůčku k té změně posouvá. Vnímáme to a absorbujeme jako romantickou mazlivou záležitost, abychom posledních 1Ominut dostali ledovou sprchu. Nakonec, není on život jedna velká umělecká studie?

    • 28.2.2005  19:45

    Diana Ross hraje Billie Holiday, černošskou jazzovou ikonu, ženu, která musela zpívat, aby žila. Která vyrostla v totální bídě, byla využívaná a zneužívaná, prostituovala, nechala se mlátit, brala drogy, pila, bláznila, zažila vzestupy a pády a to jen proto, aby svět věděl, jaké to je být černou a čím jí je blues. Nezapomenu na Dianu Ross ve svírací kazajce v omyvatelném boxu, na její podlité oči a vůbec na to, s jakou pokorou tu nelehkou roli zahrála a hlavně zazpívala..

    • 27.2.2005  16:22

    Axel Foley s tričkem naruby coby volavka kšeftující s cigaretami v úvodním rozhovoru s překupníky, to je vzorová ukázka výtečného akčněkomediálního scénáře v podání špičkového komika. Ten film úžasně šlape, Axelovy vyšetřovací metody a špeky, jeho dva komisní kolegové (takhle mi to u nás v Beverly Hills neděláme), podtrženo rytmickou hudbou .... Pro mě před Záměnou a Cestou do Ameriky nejlepší Murphyho film, nadlouho .....a možná navždycky.

    • 27.2.2005  14:38
    Tootsie (1982)
    *****

    "Dej pryč ty pazoury, než tě nakopnu, až ti uletěji koule...Bylo to dost razantní?" ptá se Michael Dorsey alias Dorothy Michaelsová při konkurzu na roli ředitelky nemocnice v nekonečném soap opera seriálu, kam doputuje po sérii trapných pokusů ("mami, tati, strýčku Pete, něco se stalo s Piškotem, je asi mrtvý..."), aniž by doufal. Zatím dostával jen štěky nebo reklamy a k tomu je palice tvrdá (" ...měl jsi hrát půl minuty rajče, ale kvůli tobě přetáhli o půl dne frekvenci, protože sis nechtěl sednout"), takže mu nezbývá, než se probíjet životem jako číšník a bydlet s kámošem - autorem divadelních her, které nikdo nechce uvést (".....chtěl bych, aby do divadla přišlo jen pár lidí, kteří se právě schovali před deštěm, pár skutečných lidí, dokud taky nevyschnou"). Jak já ty dva - Hoffmana a Murrayho - miluju, jejich konverzace je rajská hudba pro moje uši. Tootsie je komedie, která dokazuje, jakou úroveň může komedie mít, ovšem když se k žánru přistupuje jako tady. Díky vynikajícímu scénáři se lze pobavit, poučit i dojmout, aniž by jedna postava shazovala druhou. Sydney Pollack odvedl obrovskou práci a rolička, kterou si tu uzmul, je jen malá úlitba bohům za takový výsledek. Jen obrovská škoda toho Oscara pro Hoffmana, to je snad jediná postvada na kráse perfektního filmu, ve kterém kromě těch dvou zazářila nejen Jessica Lange ale také Teri Garr a Charles Durning. Film z mé top5, který bude na každém dalším mediu ten nejopotřebovanější.

    • 26.2.2005  20:50

    Mořské panny jsou milou oddechovkou, ale hloubavějším divákům jistě neujde nenásilné poučení pod vrchními vodami. To je totiž tak: máma s dvěma dcerami migruje z místa na místo, nepřestává po zpackaných vztazích věřit v nové začátky. V co věří dcery, je pro ni vedlejší, ale teď je na čase, aby si svůj díl osudovosti vybraly i ony: malinká plavkyně Christina Ricci a pánbíčkářka Winona Ryder nezůstávají ve stínu Cher ani o jeden šplouch.

    • 26.2.2005  19:54

    Osmentík je prototyp snového dítěte každé matky a může to být v civilu fracek frackovitá, ten kluk umí hrát a v kterémkoli filmu dojímal, tohle je jeho dětský zenit a kéž mu to i v dospělosti vydrží - umět vkusně dojmout. A pokud jde o to, jestli by ten film byl i bez něj takový, jaký je, těžko říct, ale mě v tom nejlepším slova smyslu odrovnal.

    • 26.2.2005  00:00

    Stallone jako nájemný vrah v pletené vestě a důchodem na krku, Moore jako hackerka nealergická na kočičí chlupy a Banderas coby pěkně nervozní ambiciozní vrahounek nastupující generace - pikantní kompozice v přesně tom druhu filmu, který si pustím, když potřebuju "vyfrešovat" mozek.

    • 25.2.2005  23:17
    Huff (TV seriál) (2004)
    ****

    "Jak chceš řešit rtěnku na slipech svýho 14ti letýho syna?"....."Co bělidlem?"......Huff neřeší jen to, ale i manželku, matku, ale především svoje pacienty - je psychiatr. V jeho soukromých a profesních trablích mu sekunduje jeho kámoš - právník ( Oliver Platt se pro tuto roli narodil) - když zrovna nechlastá a nepaří. Po prvních pár dílech jsem tímto pohodovým seriálkem nadšená.

    • 25.2.2005  23:06

    Jessica si nemůže narazit chlapa, tak si narazí ženskou, ale protože ona je narozdíl od své přítelkyně "hetero", jejich tělesné sbližování připomíná dýchání z úst do úst a lechtanou dohromady. Nečekejte Velký třesk ani v erotickém slova smyslu ani v duchovním, ale fakt je, že lesbu Helenu byste chtěli mít za kámošku.

    • 25.2.2005  20:18
    Murphyho zákon (TV film) (2001)
    ****

    U britských krimi se cítím víc tak nějak "doma". Výjimky existují - jako všude - ale pro britské seriály Profíky počínaje, přes Bednu,Taggarta až třeba k Zvláštnímu oddělení mám slabost. Na rozdíl od jiných ctí realitu, která je už tak dost syrová, aby se ještě přihušťovalo, a z poldů mívám pocit, že jsou to lidi z masa a kostí, ne manekýni. James Nesbitt má tedy ke krasavci dost daleko, je výborný herec a přesto, že i na britských ostrovech se občas utnou, tenhle seriál se dost povedl.

    • 25.2.2005  19:15

    Miluji Altmanovi Prostřihy a ve jménu této lásky se dívám na všechno, pod čím je podepsán. V Dědictví nejde ani tak o detektivku jako o tu maloměstskou atmosféru, kde je příbuzný každý s každým, se vší tou povrchní pospolitostí a pokrytectvím. Docela dobře si to dovedu představit na prknech, která znamenají svět, navíc Altman mívá ve svých filmech vždy hereckou elitu, ale aniž bych byla vyloženě zklamaná, uniká mi smysl toho všeho snažení - Prostřihy to zkrátka nejsou.

    • 24.2.2005  19:06
    Utrpení ženatého muže (TV seriál) (2001)
    ****

    Rozhodně bych tenhle seriál nesrovnávala se Sexem ve městě, už proto, že zatímco Sex není ani tak z ženského pohledu, jako z pohledu čtyř velmi specifických bytostí, tady jsou to muži a ženy dohromady. Je dobré vidět a vědět, že si nad smyslem instituce manželství, způsoby, jak to udržovat zuby nehty, nebo důvody, proč jít z kola ven, zda je věrnost blbost nebo nevěra koření vztahu, lámou hlavu taky jiní a jinde. To všechno podané s nadhledem. Naštěstí.

    • 23.2.2005  20:28

    O tom, že méně je více, se můžeme přesvědčit na příkladě Mumií, i když Stephen Sommers a jeho parta si to zjevně nemyslí. Tam, kde v jedničce byl vtip, invence, romantika, tajemno, je tady hafo triků a jakkoli jsou důmyslné a propracované, velmi rychle se na ně dá zvyknout a pak zbyde jen zívačka a nostalgie za roztomilostí jedničky.

    • 23.2.2005  01:05
    Aerosmith: Big Ones You Can Look at (hudební videoklip) (1994)
    *****

    Kolekce klipů především k "The Pump" a "Get A Grip" a několik dalších plus vsuvky "making of...". Takže žádná adrenalinová live nakládačka (a vůbec - proč tu nějaká není?) toxických dvojčat a spol., ale protože klipy, to je další nezanedbatelný rozměr "éráčů", stojí to za to vidět, protože vizuální zpracování například k takovému "Amazing", "Angel" nebo " Living On The Edge" předčí i tu nejbujnější fantazii a potvrdí, že klip nemusí být nuda ani pro tvůrce ani pro diváka.

    • 23.2.2005  00:50

    Prostředí tohoto leteckého dispečinku je semeništěm recesí a černého humoru mezi lidmi, kteří někdy v dost labilním psychickém stavu "bdí" nad bezpečností leteckého provozu. Rivalita dvou kohoutů na jednom pracovním i soukromém smetišti stojí na postavách Thorntona a Cusacka, kteří jsou i se svými pomstičkami a hříčkami někdy politování, někdy zábavní. Já jsem se bavila, ale nedoporučuju sledovat před nástupem do letadla.

    • 23.2.2005  00:38
    Narušení (1999)
    *****

    Opět Angelina a opět jako pilíř a tentokrát tak mohutný a silný, že z filmu, který je už tak dost zajímavý, dělá film mimořádný. Její Oscar je více než zasloužený, Angelina opravdu hraje tak, že si říkáte, jestli se, probůh, takhle chová i doma, a s přehledem zastíní Winonu Ryder. Pro mě je Angelino herectví zážitek, a tak se vnucuje otázka, jak to, že v některých filmech působí naopak jak spící panna a koukat se na to je utrpení.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace