kleopatra

kleopatra

lenka kohoutková

okres Benešov
sagittarius

6566 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
    • 8.3.2005  19:56

    "Béďo, říkej mi sladké nesmysly!"......"Nesmysl, nesmysl, nesmysl a že jsi tak sladká, Cyndo, tak přidám ještě jeden nesmysl.". Jo, to je romantika :-)))

    • 8.3.2005  18:46
    Terminál (2004)
    ***

    Zpočátku moc vtipné, Tom Hanks byl takovou roztomilou směsí dobráků Forresta Gumpa a trosečníka. Odvážení vozíků pro čtvrťáky na hamburgra, montáž postele ze židlí, lepení sendviče ze sušenek atd. to byly ty momenty, které bavily. Dlouho to vypadalo na 4*, pak mi ale doslova uplavaly hračky. Jsem romantik, ale tak beznadějný, aby mi dlouho očekávaný záhadný motiv celého toho snažení a čekání nepřipadal jemně řečeno dětinský, ne. Docela se dívím, že u toho, jak se na americký film sluší a patří, chyběl tisk a televize a ve finále tleskající davy newyorčanů před letištěm.

    • 8.3.2005  12:59
    Zrůda (2003)
    *****

    Tak tahle Charlize rozhodně není blondýnečka, která dumá, jak si sednout v kulaté místnosti do rohu. Myslím, že z jejího výkonu byl vykulený i člověk, který jí tu roli nabídl. Fascinuje mě, že hraje nejen utahanou kurvu s prapodivným smyslem pro lásku a spravedlnost, ale že štíhlá kráska zahraje i zošklivenou a tlustou jakoby ta tělesná schránka k ní patřila odjakživa. Mám averzi k té tendenci herce totálně fyzicky předělávat, když jistě existuje herec, který by té představě odpovídal, ale jestli se to někde zvlášť vyplatilo, tak v tomhle filmu v případě Charlize a její Oscar je tisíckrát zasloužený.

    • 7.3.2005  20:09
    Svatý boj (2001)
    *****

    Ve Svatém boji je možno vycítit jemnou paralelu ke Kultu hákového kříže. Naše názory a postoje závisí i na prostředí, ve kterém žijeme a na lidech, kteří nám ty své buď laskavě nabídnou nebo ortodoxně vnucují. My je můžeme přijmout nebo se jim tvrdě bránit. Ryan Gosling hraje žida, který potřebuje v něco věřit a s vyholenou hlavou a v kanadách prochází peklem rozhodování kým je a kým bude, a hraje ho geniálně.

    • 7.3.2005  19:48
    Doktorka Quinnová (TV seriál) (1993)
    ***

    Když někdo všechno zná, všechno ví, všem pomůže, všechny pochopí, ještě k tomu dobře vypadá a jeho dobrota a bezchybnost nebere konce, tak to po pár sériích už nudí. Takže moje pozornost se upnula spíš k Sullymu, ale to bylo po čase to samé v bledě modrém.

    • 7.3.2005  19:27
    Jak na věc (2002)
    *****

    Za prvé - Hugh Grant, kterého jsem po všech těch přitroublých a připitoměle se usmívajících modrookých chudáčcích nemohla vystát a nechápala jeho oblibu - u žen, se tady narovnal, vypadal jak chlap a taky tak hrál, za druhé - klučík, který tu oproti knize nevyznával Nirvanu (škoda), ale i tak byl pro film velkou výhrou a za třetí - scénář, ač předlohu zkrátil, ponechal to nejpodstatnější a nejvtipnější. Tohle je film, který vyvrací stesky, že kvalita, vkus a skromný rozpočet nemůže naplnit kasy.

    • 6.3.2005  16:20

    ...." Co ty flašky?"......"Já už nepiju, měla jsem tu návštěvu."..... "A koho? Guns and Roses?"...... Všechny tři herečky mám moc ráda a nápad, jak se ženský s přetočeným tachometrem spojí, aby dokázaly, že ještě neřekly poslední slovo, je fajn, ale kdyby se vystřílely ze scénáře momenty, kdy samy sebe ztrapňují a chovají se tak, že se manželům není co divit, a taky zmizela hudebnětaneční scéna v bílém, šla bych s hodnocením i výš. PS: nevím, co sehrálo roli po sedmi letech, ale tumáte, holky, tu uzurpovanou hvězdičku.

    • 6.3.2005  15:30

    Když se vám jednou povede dobrej guláš, nezkoušejte ho dělat znova dvakrát tolik, mohlo by vám totiž být špatně a pokud byste zrovna neměli otevřené okno do krásně otlučené mexické ulice zalité zlatočerveným vzduchem a pod oknem by líbezně nedrnkal muzikant, mohli byste se poblinkat.

    • 6.3.2005  14:59

    Helena Bonham Carter, která v době natáčení jela už svoje čtvrtý gumy, mi přišla na diblíka s culíkem opravdu už trochu stará a k chlapcům se mi nějak nehodila, ale třeba to Palahniukova předloha takhle chtěla. Každopádně hodně hustá záležitost s brilantním Pittem, bohužel pro hovada s IQ tykve může fungovat inspirativně.

    • 6.3.2005  14:45

    Na tenhle film jsem byla upozorněna fanatickou uctívačkou Kevina Spaceyho a brala jsem to doporučení s dost velkou rezervou. Bylo to dobrý. Spacey byl trošku v nevýhodě, protože jeho kolegové se natolik předvedli, že to nebyla jeho soukromá exhibice. Děj byl opravdu překombinovaný - nikdo nemůže předvídat tolik tahů dopředu i s duševními pochody mnoha postav - ale jinak, solidní film.

    • 6.3.2005  14:32

    Benátky, někdy šedivé, zatuchlé, ponuré. Tady majestátní, rozkvetlé, prosluněné, viděné jakýmsi zlatavým filtrem hrají v tomhle okouzlujícím filmu o "jiném" pohledu na nejstarší řemeslo spolu s krásnou jak z obrazu vylouplou Catherine MacCormack hlavní roli.

    • 6.3.2005  14:21

    Kluk, který se octne uprostřed cizí rodinné krize. Žena hledající v něm náhradu za ztracené syny. Přišla jsem z kina a je mi všelijak. Zatímco kniha (Rok vdovou) byla mou kamarádkou a rozsteskňovala, dojímala i hladila mě několik dní, film na to měl jen 111 minut, a přestože končil asi ve třetině knihy, byla v něm táž něha, laskavost a přes hutný smutek i jistá naděje. Kim Basinger jsem dosud vnímala především jako krásku, ne jako herečku, za což se jí teď v duchu omlouvám. Taky se mi moc líbily citace z dětské knížky inspirované životem rodiny schovaným do jemných metafor, klavírní hudba, nekonečné moře, fotografie, symboly...... Klid a mír.

    • 6.3.2005  13:57
    Pianistka (2001)
    ****

    Autorům byla vyčítána příliš okatá snaha šokovat. Dá se ale natočit film o takhle úchylný ženštině, aby to tak nepůsobilo? Možná ty úchylky vypustit, ale nebyl by to potom film "Jak jedna pani hrála pěkně na klavír"?

    • 6.3.2005  13:43

    S muzikály to mám tak, že některé nezřízeně uctívám, z některých je mi špatně. Tenhle kousek, kde hraje Walter Matthau zakyslého starého mládence, který se nechá zblbnout fikanou ženskou, patří k těm zbožňovaným. Za co? Takže: geniální hudba, choreografie, v které se nepočítá jen s kroky, ale i s předměty a kostýmy: krásné fialové šifonové šaty ve "1,2,3" scéně v kloboučnictví, zlaté šaty ve vrcholné scéně s Louisem Armostrongem, jejíž dojemná kýčovitost mě pokaždé rozerve (a rozeřve), nápaditá režie a v neposlední řadě herci v čele s Barbrou, která je nejlepší minulou i budoucí Dolly Levi na světě.

    • 5.3.2005  13:49

    Leo - sladký hoch z Titaniku - na jedné straně zbožňovaný, na druhé nenáviděný, každopádně ale herec s obrovským talentem. Jeho Rimbaud je odporný zvrácený manipulant. Jeho Rimbaud je básník. V tomhle filmu se navíc podařilo velmi sugestivně naservírovat dobovou atmosféru včetně míst výskytu lidí "Rimbaudova druhu", pocitů jejich i těch ostatních. Stojí za to vidět. Velmi!

    • 5.3.2005  13:12

    Tenhle film vzbudil obrovský ohlas a pod vlivem toho všeho humbuku jsem se mu bránila, člověka to přece jen ovlivní, ta vlna zájmu a já mám tendence být pak kritická. Nakonec jsem se z hluboka nadechla a viděla film, který se k ničemu dosud viděnému nedal ničím přirovnat. Obraz příšerný, herci hráli jakoby nehráli, děj se valil do pointy, která nebyla ani tak perverzní jako bizarní, jenže to celé dohromady, přesto, že mě to zlomilo, odrovnalo a na dlouhou dobu připravilo o iluzi, že život je krásný, mě zároveň nevýslovně dojalo a obohatilo - TÍM obrazem, TĚMI herci, TÍM dějem.

    • 5.3.2005  12:50

    Scénář s velkým S, který reprezentuje ideu, že slova nemusí být jen vata nebo akustická výplň mezi zvukovými efekty a hudbou. Děj, který se většinou odehrává v jediné kanceláři a je poměrně jednoduchý, je právě díky parádním vtipným konverzačkám Jacka Lemmona a Waltera Matthau - kamarádů, kteří buď vrtají jeden do druhého nebo společně do někoho dalšího a přitom se snaží osvobodit na smrt odsouzeného - radost sledovat.

    • 4.3.2005  21:38
    Kleopatra (1963)
    *****

    Liz Taylorová hrála Kleopatru a způsobila tím kromě jiného tu věc, že totiž ona historická egyptská královna už pro mě navždy bude mít její tvář.

    • 4.3.2005  12:32

    "Mnoho psů, zajícova smrt". Altman jako obvykle použil plejádu hereckých hvězd, přirozené lidské dialogy. Nechápu to rozhořčení a nízké hodnocení, ale to je můj problém. Richard Gere je v roli uštvaného doktora výborný, režie jemná citlivá ......Altmanův přístup je jak na mě šitý, škoda, že nás není víc.

    • 4.3.2005  01:16

    Tenhle film šel v kinech tuším pod názvem " V zájetí rytmu" a možná, že ani na těch 5* není, ale když já si přesně pamatuju, jak pětihvězdičkové pocity ve mně vyvolal. Byl o obtloustlém proplešlém chlapíkovi, který by ovšem pro rock´n´roll dýchal, pouštěl v rozhlase desky s hudbou, která na tu dobu - v 50tých letech - byla velmi pokroková, téměř nežádoucí, a jejíž propagací si nadělal hodně nepřátel. Kouřil jak fabrika a když mířil do rádia, před vchodem na něj obvykle čekávala vokální skupinka ve snaze ho upoutat svou písní. Film končí velkolepým koncertem, kde se vytáhnou nejen oni černí kluci, ale pokud se pamatuju i Chuck Berry a Jerry Lee Lewis. "......tento příběh je pravdivý a ten muž se jmenoval Alan Freed....".

    • 3.3.2005  19:15

    Johny Depp je jednoznačné a obrovské plus tohoto, pravda, velmi výpravného a celkem zábavného filmu, ale pokud jde právě o Johnnyho - těch úžasných rolí, co vytvořil, těch rolí, při kterých dojímal k slzám i ty největší tvrďáky, v kterých hrál jako o život a přitom působil vždy tak přirozeným a ležérním dojmem - jsem jeho glorifikovaným výkonem zde tak trochu na rozpacích, jenže ono se to asi jinak zahrát nedalo. A pokud jde o výpravu a produkci, já jsem, bohužel, z těch diváků, kteří se dost dobře můžou dívat na konverzaci dvou dobrých herců sedících dvě hodiny třeba na pařezu a můžu se pobavit víc, než u tohoto omašličkovaného drahého spektáklu.

    • 2.3.2005  21:26

    Sága o posledním čínském císaři je zvláštní film a to nejen formou, kdy pro nádhernou kameru, kostýmy a vůbec výpravu a hudbu, nevíte, kam dřív soustředit svoje smysly, ale též obsahem, který velmi detailně zprostředkovává život člověka, který byl vezněm pravidel jiných v přelévajících se režimech, který neměl možnost volby a byl přes veškerou vzdělanost, tradice a pocty související s úřadem císaře, ochuzen o samozřejmosti jako je prostá lidská komunikace, přátelství a láska.

    • 2.3.2005  20:17

    Jo, tak tohle by dneska asi bez hutné kritiky neprošlo, ale ve své době byl ex - vězeň okradený velkou hvězdou o svou písničku docela kultík, určitě na chvilku jo a ráda bych se na tenhle film s Peterem Fondou, který se vezl na vlně popularity po úspěchu Bezstarostné jízdy a byl na hereckém i estetickém vrcholu, zase podívala.

    • 1.3.2005  20:45

    Líbí se mi, jak je film vystavěn. Divák prožívá s hlavními aktéry jejich lásku, přerod studentíka bez kouska sebedůvěry v sebevědomého pěkného chlapa s vydatnou pomocí jeho extravagantní přítelkyně, která ho nenápadně, nenásilně, krůček po krůčku k té změně posouvá. Vnímáme to a absorbujeme jako romantickou mazlivou záležitost, abychom posledních 1Ominut dostali ledovou sprchu. Nakonec, není on život jedna velká umělecká studie?

    • 28.2.2005  19:45

    Diana Ross hraje Billie Holiday, černošskou jazzovou ikonu, ženu, která musela zpívat, aby žila. Která vyrostla v totální bídě, byla využívaná a zneužívaná, prostituovala, nechala se mlátit, brala drogy, pila, bláznila, zažila vzestupy a pády a to jen proto, aby svět věděl, jaké to je být černou a čím jí je blues. Nezapomenu na Dianu Ross ve svírací kazajce v omyvatelném boxu, na její podlité oči a vůbec na to, s jakou pokorou tu nelehkou roli zahrála a hlavně zazpívala..

    • 27.2.2005  16:22

    Axel Foley s tričkem naruby coby volavka kšeftující s cigaretami v úvodním rozhovoru s překupníky, to je vzorová ukázka výtečného akčněkomediálního scénáře v podání špičkového komika. Ten film úžasně šlape, Axelovy vyšetřovací metody a špeky, jeho dva komisní kolegové (takhle mi to u nás v Beverly Hills neděláme), podtrženo rytmickou hudbou .... Pro mě před Záměnou a Cestou do Ameriky nejlepší Murphyho film, nadlouho .....a možná navždycky.

    • 27.2.2005  14:38
    Tootsie (1982)
    *****

    "Dej pryč ty pazoury, než tě nakopnu, až ti uletěji koule...Bylo to dost razantní?" ptá se Michael Dorsey alias Dorothy Michaelsová při konkurzu na roli ředitelky nemocnice v nekonečném soap opera seriálu, kam doputuje po sérii trapných pokusů ("mami, tati, strýčku Pete, něco se stalo s Piškotem, je asi mrtvý..."), aniž by doufal. Zatím dostával jen štěky nebo reklamy a k tomu je palice tvrdá (" ...měl jsi hrát půl minuty rajče, ale kvůli tobě přetáhli o půl dne frekvenci, protože sis nechtěl sednout"), takže mu nezbývá, než se probíjet životem jako číšník a bydlet s kámošem - autorem divadelních her, které nikdo nechce uvést (".....chtěl bych, aby do divadla přišlo jen pár lidí, kteří se právě schovali před deštěm, pár skutečných lidí, dokud taky nevyschnou"). Jak já ty dva - Hoffmana a Murrayho - miluju, jejich konverzace je rajská hudba pro moje uši. Tootsie je komedie, která dokazuje, jakou úroveň může komedie mít, ovšem když se k žánru přistupuje jako tady. Díky vynikajícímu scénáři se lze pobavit, poučit i dojmout, aniž by jedna postava shazovala druhou. Sydney Pollack odvedl obrovskou práci a rolička, kterou si tu uzmul, je jen malá úlitba bohům za takový výsledek. Jen obrovská škoda toho Oscara pro Hoffmana, to je snad jediná postvada na kráse perfektního filmu, ve kterém kromě těch dvou zazářila nejen Jessica Lange ale také Teri Garr a Charles Durning. Film z mé top5, který bude na každém dalším mediu ten nejopotřebovanější.

    • 26.2.2005  20:50

    Mořské panny jsou milou oddechovkou, ale hloubavějším divákům jistě neujde nenásilné poučení pod vrchními vodami. To je totiž tak: máma s dvěma dcerami migruje z místa na místo, nepřestává po zpackaných vztazích věřit v nové začátky. V co věří dcery, je pro ni vedlejší, ale teď je na čase, aby si svůj díl osudovosti vybraly i ony: malinká plavkyně Christina Ricci a pánbíčkářka Winona Ryder nezůstávají ve stínu Cher ani o jeden šplouch.

    • 26.2.2005  19:54

    Osmentík je prototyp snového dítěte každé matky a může to být v civilu fracek frackovitá, ten kluk umí hrát a v kterémkoli filmu dojímal, tohle je jeho dětský zenit a kéž mu to i v dospělosti vydrží - umět vkusně dojmout. A pokud jde o to, jestli by ten film byl i bez něj takový, jaký je, těžko říct, ale mě v tom nejlepším slova smyslu odrovnal.

    • 26.2.2005  00:00

    Stallone jako nájemný vrah v pletené vestě a důchodem na krku, Moore jako hackerka nealergická na kočičí chlupy a Banderas coby pěkně nervozní ambiciozní vrahounek nastupující generace - pikantní kompozice v přesně tom druhu filmu, který si pustím, když potřebuju "vyfrešovat" mozek.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace