Recenze (1 196)
Nevědomí (2013)
Minimalistická výprava a obsazení, plus parádní post-apokalyptická atmosféra, která mi ve spojení s dobře vybranou ambientní hudbou občas připomněla legendární Kubrickovu Odyseu. Škoda jen, že ty největší zvraty v jinak prostém příběhu šly předvídat půl hodiny dopředu - být tomu jinak, uvažoval bych i o pěti hvězdách...
Dredd (2012)
Přímočaré, prosté, pěkně old-school násilné a dlouhé přesně tak akorát. PS: Helma all-the-time + jediný výraz pro ten čouhající kus obličeje = nejlepší role pro Karla Urbana :-)
Den nezávislosti (1996)
Bezpochyby nejlepší Emmerich (sorry, Hvězdná bráno). A nebýt tam pár naprostých blbostí (viděl jsem tu mimozemskou loď jednou letět, tedy ji zvládnu pilotovat), bylo by to snad i za pět.
Vlasy (1979)
Příběh prostý a stručný, který ve své době utáhl skvělý muzikál, už dneska trochu pokulhává... Přeci jen poselství Vlasů už má své roky za sebou, a dneska od filmů chceme něco trochu jiného. Ale pokud vezmete Hair jako zpověď své doby a nefilmový muzikál, nemůže zklamat.
Věčný svit neposkvrněné mysli (2004)
Dlouho se mi nestalo, abych půlku filmu přemýšlel "jak tohle dopadne", a abych váhal, v jakém časovém rámci se zrovna pohybujeme. Fakt dobré.
Karlík a továrna na čokoládu (2005)
Dlouho jsem se bránil - spojení "Burton", "pohádka" a všeobecně přeslazené trailery mě spolehlivě odrazovaly dlouhé roky. Nakonec jsem podlehl, naštěstí :-) Dobře jsem se bavil, nečekal jsem, že to bude takhle vtipné - od narážek na Vesmírnou odyseu přes parádní songy až po hláškující stařečky. Palec nahoru a doporučení pro všechny - děti si užijí pohádku, dospělí zbytek, bavit se budou všichni.
Dreamgirls (2006)
Jako film nic extra - děj jednoduchý a hned na začátku uhodnete všechny zvraty i konec. Ale jako sled videoklipů je to perfektní - skvělá muzika, skvělý vizuál, prostě radost pro oči i uši. A u některých songů vyloženě mrazí v zádech.
Osudová sázka (1998)
Krásně absurdní drama s parádně šíleným Gallem a pěknou Christinou Ricci. Polo-SPOILER: Mám rád pohádky s dobrým koncem!
Ospalá díra (1999)
Snad jediný film který znám, co se nebál tradiční křesťanské mystiky a ukázal ji bez "fantasy" příměsí nebo pohádkové stylizace. Prostě čistokrevní zplozenci pekla, čarodějnice, duchové, normálka :-) K tomu jako vždy skvělý Depp a sličná Christina Ricci. 80%
Piráti z Karibiku: Truhla mrtvého muže (2006)
Slabší odvar jedničky, ale pořád to šlape a Jack Sparrow se pořád ještě neokoukal. Jen by to nemuselo být tak dlouhé.