Recenze (1 339)
Carlitova cesta (1993)
Další výborný příspěvek do mého oblíbeného filmového žánru. Carlito je úžasně napsaná a snad ještě lépe zahraná postava, která si s postupujícím dějem získává víc a víc sympatií. Příběh má pár hluchých míst, ale ty dvě a půl hodiny mi utekly jako voda. Trochu mě iritovala postava Kleinfelda (Penn mi tam nějak neseděl), ale i tak se tento film mezi gangsterkami 90. let rozhodně neztrácí, ba naopak.
Hotel Rwanda (2004)
Čekal jsem, že ve mně tak citlivé téma vyvolá mnohem více emocí, ale jinak nemám v podstatě co vytknout. Herci byli výborní, příběh neměl slabé místo a jedná se tak o velmi povedené zpracování jednoho z nejhrozivějších konfliktů v novodobých dějinách. V porovnání s takovým Schindlerovým seznamem tomu ale prostě něco chybí.
Vetřelci (1986)
Kvalitou i napětím na úrovni prvního dílu, přesto u mě jednička o kousek vede. Cameron to, jak zde mnozí píší, pojal skutečně akčněji a sérii to prospělo, ale komornější atmosferická jednička mi seděla více. I tak ale jednoznačný důkaz, jak velký je JC režisér.
Jasmíniny slzy (2013)
Poslední Allenovy výtvory mě nikterak nezaujaly, Jasmína je tak značným překvapením. Sice už to není typická odlehčená komedie o vztazích (i když ty tam pořád hrají hlavní roli), plná sarkasmu a (rádoby) inteligentních rozhovorů, ale jsem velmi rád, že se Woody vydal novou cestou. Tohle drama totiž funguje, jak má. Střídání dvou časových rovin je výborné, přičemž Cate Blanchett exceluje v obou z nich, samotný příběh mě skutečně bavil a vyjma trochu nepovedeného konce a slabších vedlejších postav nemám co bych vytkl. A rázem se znovu těším, co pan režisér vymyslí příště. Kdo by to byl řek?
Návrat do budoucnosti III (1990)
Můj nejoblíbenější díl série a to hlavně díky zajímavé době i konci, který ponechává prostor pro představivost a případné pokračování. Celá trojice se tak nesmazatelně řadí k nejlepším filmovým sériím vůbec.
Zítřek nikdy neumírá (1997)
Předchozí GoldenEye mám o něco raději, ale to nic nemění na tom, že se další bondovka povedla. Brosnan je jako 007 perfektní a i další klíčové postavy byly obsazeny dobře (včetně Pryce jako padoucha).
Povolení zabíjet (1989)
Daltona jako Bonda moc neberu, ale musím uznat, že se jeho rozlučka povedla. V rámci série je to sice netypický kousek, ale změna rozhodně prospěla.
Návrat do budoucnosti (1985)
V osmdesátých letech to musela být neskutečná pecka, ale musím uznat, že to za uplynulá léta příliš nezestárlo. Cestování v čase je tématem, které stále baví, zpracování je kvalitní a příběh rozhodně nenudí. Má oblíbená trologie z Back to the Future nebude, ale jako oddechovka to slouží více než dobře.
Chlapec v pruhovaném pyžamu (2008)
Kvalitní film scénářem, zpracováním i hereckými výkony, ale čekal jsem víc. Byl bych mnohem radši, kdyby tvůrci tolik netlačili na pilu a nesnažili se v každém záběru a dialogu nějak zaujmout a místo toho dotáhli vnitřní boj vedlejších postav (nebránil bych se ani prodloužení stopáže). Takhle šlo spíše o poněkud naivní a povrchní svědectví ze života za války, které sice zřejmě mělo ždímat emoce, ale na mě příliš nezapůsobilo. Slabší 4*.
Chobotnička (1983)
Lehce nadprůměrná bondovka, nic víc, ale ani nic míň. Moore sice působí již poněkud staře, ale stále se drží a baví mě. Obyčejný příběh je obohacený zajímavým prostředím a výborným padouchem - gen. Orlovem. Není to nic, co by se vrylo do paměti, ale jako přírůstek do série to beru. Slabší 4.