Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Akční
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (7 482)

plakát

Specialisté - Falešná múza (2022) (epizoda) 

Od začátku strašně průhledné a těch logických přešlapů je i na Specialisty už nějak moc. Ale zase pro mne docela pravdivé poznámky o současném "umění".

plakát

Polda - Tajemství jógy (2022) (epizoda) 

Nějak tomu chybí koule. Když Matásek mravokárně radí studentům, ať furt nečumí do mobilů, přišlo mi to už skoro za hranou. Krádež v supermarketu by si taky vyžádala nějakou lepší inscenaci ve smyslu rozhození akce a postav. A samotné vyšetřování nic moc.

plakát

Gump - pes, který naučil lidi žít (2021) 

Vyděračská rozhlasová hra, sem tam podbarvená kýčovitými obrázky jak ze Strážné věže, předvídatelná od první minuty a žel postrádající cokoliv navíc, jakékoliv kouzlo, které by tu nudnou a očekávatelnou historku něčím ozvláštnilo nebo pozdvihlo. Je to prostě jen takové nudné reklamní řemeslo, nic víc. A já reklamy nerad, ať na nějaké rádoby osobnosti, tak na knížku a soundtrack, protože tohleto nic jiného není. Všechna ta hesla, která pes i lidé ve filmu sem tam pronesou, znějí rovněž podobně povrchně jako reklamní kecy o šťastné rodině, a to vůbec nemluvím o zcela vyprázdněném pojetí boha a víry v Czendlikově podání.  A nahou prdel Bolka Polívky jsem taky vidět nemusel. Dobrá recenze Monggol.

plakát

Monty Python a Svatý Grál (1975) 

Zpočátku to je takové příjemně hravé a absurdní, ale třeba jízda na "koních" a kokosové ořechy se brzy zprotiví, a rozpadem na jednotlivá "dobrodružství" jednotlivých rytířů tomu začne docházet dech. Vtipy a situace se opakují, jen v jiných gardech. Naprosto nejpitomější je scéna těch příprav svatby, zcela bez jakékoliv pointy. Most smrti a vražedný králík pobaví, ale je to už pozdě a málo. A konec... ono to konec nemá, přitom jsem doufal, že Frantíci na prdel nakonec dostanou. Jako, pobaví to, ale dívat se znovu na to asi jen tak nebudu.

plakát

Běda tomu, skrze něhož přichází pohoršení (1950) odpad!

Vida, tohle jsem nehodnotil? Totální propagandistický škvár (jaké ale mimochodem vznikají i dnes) s jasně viditelnou snahou propojit ty fuj fuj prohnilé "vrahy z Wólstrítu" s fuj fuj ošklivou katolickou církví, na což doplatil životem jeden nevinný člověk. O P. Toufarovi vyšlo několik knih, snad nejlepší hned v 90. letech v Levných knihách. Ze které si mimochodem scenárista Drbohlav moc nevzal a natočil pravý propagandistický opak ve svém filmu In nomine patris. Jinak takhle se dělaly agitky - bez důkazů a bez podložených tvrzení se někdo nařkl, něco se vymyslelo, a šup s dotyčným na popraviště, do lágru, do uranových dolů. Teda až na těch pár, co v tom uměli chodit, třeba jistého Havla. Ale to sem už nepatří. A btw, ano, ten pavouk a sítě, celá ta animace, ke zblití i dneska.

plakát

THX 1138 (1971) 

Naprosto jednoduchoučká historka, kterou pánové viděli v nějaké low budget scifárně z 50. let - ostatně 1984 právě v té době adaptovali jako film hned dvakrát -, a do toho triky, jak je páni měli rádi i později ve svých filmech. Ale celkově je to počátek artistní onanie, kdy se naháže do filmu bez ladu a skladu vše, co zrovna tvůrce napadne, jedno, že se mi tím film rozpadá a nemá temporytmus. Přes celkově krátkou stopáž jsem se nudil často, zvláště monolog nějakého profesora pořád dokola v bílém sále je fakt ubíjející. Jako ano, symbolika zde funguje, našel bych nějaké paralely, mohl bych dodedukovat, co tvůrci říkají v některých náznacích, případně proč některé věci podávají tak strašně po lopatě, ale celkově mě tahle parafráze na totalitní a policejní stát přišla nedořečená, laciná. Zlatý Szulkin! Bez triků a bombastičnosti dokázal ve Válce světů, příští století říct daleko víc a s daleko větším přesahem. Btw, nejvíc mě u THX 1138 naštval ten kýčovitý a patetický závěr plus všechny ty nesmyslné kódy, jako aby to fakt znělo echt futuristicky.

plakát

The Twilight Zone - Judgment Night (1959) (epizoda) 

V určité chvíli je člověku jasné, oč jde nebo půjde, ale natočené je to bezvadně a Nehemiah Persoff, ktrý před pár dny zemřel ve věku 102 let, hraje velmi přesvědčivě obě své role. Navíc je to celé vlastně jen mlha a jedna paluba, přitom atmosféra by se dala krájet.

plakát

Maigret - Maigret a drahoušek z Montmartru (2017) (epizoda) 

Líbí se mi, jak z budapešťských uliček (musím se tam zase někdy podívat) udělali skvělou Paříž se všemi nočními kluby a schody a parčíky, líbilo se mi i celkové směrování příběhu, který nabízí vlastně ještě jedno, hodně lidské poselství, čímž je pro mne v dnešní době výjimečný. Myslím, že se hodně povedla i charakteristika postav. Potěšil mne nenásilný sem tam humor, docela povedený. Jen mi poněkud vadilo to zatahování paní Maigretové do případu, ty dopisy by bohatě stačily jako nosná linka.

plakát

El aviso (2018) 

On ten film zas tak složitý není a docela brzy se dá odhadnout, co a jak. Vlastně je to taková krátká historka do Krajních mezí nebo Twilight zone, roztažená neúměrně zbytečně na hodinu a půl - proto spousta zbytečných a dlouhých záběrů, snahy o jakousi atmosféru třeba tím deštěm, ale slibuje to víc, než to nakonec dá. Když to skončilo, jak jsem si myslel, natolik průhledné to díky tomu pomalému tempu je, cítil jsem se podveden, protože jsem pořád čekal víc.

plakát

Černý den v Black Rock (1955) 

Není to špatný film, navíc kombinace cizince, který něco chce, ale město je proti, a osamělého mstitele mám rád. Jen mi přijde celý ten příběh poněkud plytký, důvody odvyprávěné během čtvrt minuty (ale stačí to přesvědčit jednoho nerozhodného), zlouni zlí až zbytečně moc a chybí jim rafinovanost. Ale nejvíc mi vadil ten politický dobový kontext, takové to "nesmíme házet všechny do jednoho pytle a paušalizovat". To se vždycky říká, ale myslí se tím jen jedna strana. Z opačné to často neplatí - třeba když Američané napadli Vietnam. Ale jinak dobrá kamera, prostředí, vlak zastavující v díře v pustině se mi moc líbil, Tracy hraje svého cizince skvěle, jen to prostě mohlo být promyšlenější.