Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

    • 22.6.2010  12:10
    District 9 (2009)
    *****

    District 9 prostě funguje a to je v jeho případě zdaleka nejzásadnější hodnota. Ať už v jednotlivých momentech vyvolává ironický úsměv nebo ne, jisté je to, že si ho patřičně užijete. Jeho chytrost a způsob podání je totiž tak nadmíru povedenou věcí, že možná ani nejde udělat nad ním kříž.

    • 8.2.2013  18:00
    Divoši (2012)
    ****

    Jakkoliv netrpím opravdu žádnou sympatií k Ofelii, výsledný dojem zesílený shlédnutím unrated verze není vůbec špatný. Oliver Stone je svým způsobem už rutinérem nadprůměru, v jeho podání může sice působit lecos trochu laciným dojmem, ale pořád dokáže skórovat. Šalamounský dvojkonec je toho jasným důkazem.

    • 13.7.2011  01:12

    Ridley Scott balancující na hranách romanticko-komediálních klišé? Proč ne. Ovšem zatímco jsem od něj jako od mistra patosu očekával tomu náležitě poplatné dílo, dostalo se mi spíše nenápadného filmu s patrnou snahou o nenáročné zpracování prohřáté jakousi poctivostí a smírem. Skutečně, snad jako by to ani netočil on. Tradičně medvíkovský Russel Crowe potěší, ale do kolen mě z pochopitelných důvodů dostávala především zde abnormálně romanticky nádherná Marion Cotillard. Pokud si přičtu ještě i pár velmi povedených vtípků a scén, dostávám se do těžkého nadprůměru i ve mnou nepříliš vyhledávaném žánru.

    • 1.12.2008  19:19

    Dokonalý trik je moje filmová láska. A jak vlastně lze vůbec popsat lásku....? Dokonalý trik je film ve kterém jsem si prostě zamiloval všechno. Srdíčko zaplesá nad skvělými herci, počínaje mým oblíbencem Christianem Balem a Andy Serkisem konče, i Hugh Jackman podal naprosto skvělý výkon. Vnitřní napětí a slastné chvění jsem prožíval po každou vteřinu tohoto filmového skvostu, až do gradujícího finále. Mnoho bylo již řečeno, zbývá už jen uvidět. Uvidět a prožít, uvidět a klidně zemřít.

    • 26.7.2011  11:22
    Domino (2005)
    ****

    Určitou slabost pro Tonyho Scotta přeci jen mám. Přes všechnu roztěkanost materiálu a nemastnost Keiry se proto nakonec uchyluji k poměrně kladnému hodnocení, ačkoli Domino patří v Tonyho filmografii rozhodně ke slabším věcem. Vše zachraňuje pár dokonalých crazy scén, při kterých jsem se od srdce zasmál.

    • 1.12.2008  21:06
    Dracula (1992)
    *****

    Řekněme si narovinu, že se tomu moc vytknout nedá. Počínaje asi nejsugestivněji pojatou bitvou na počátku, až po romantické finále. Opravdu málokdy se vidí tak temně a inovátorsky pojatá bitevní sekvence jako na počátku tohoto díla, před tím smekám. Coppola vůbec celému dílu propůjčil skvělou atmosféru a svébytnost jíž prodchnul snad každý záběr. Skvěle zapamatovatelná hudba je plus vždy, tak je tomu i zde. Gary Oldman, dámy a pánové, to je herecký majstrštyk a Drákula jak hrom! Ať už natočil či natočí natočí cokoliv, pro mne zůstane navždy Drákulou. Vemkoncem, je mi fakt jedno jak moc se to odchyluje od knižní předlohy. Tohle je prostě veledílo.

    • 24.11.2013  06:25
    Dredd (2012)
    ****

    Rozhodně příjemné překvapení neboť má očekávání nebyla valná. Nakonec jsem si ale tuhle svým způsobem minimalistickou jízdu užil. A hlavním důvodem onoho pozitivního pocitu byla ta skutečnost, že jsem ani chvíli necítil nic nepatřičného a byl uspokojen pocitem že Dredd si na nic nehraje, že je to jen syrová jízda s prakticky nulovým dějem ve velmi chytlavém hávu. Ta Urbanova asketická a věčně do obráceného U protažená ústa mi budou hrát ještě dlouho.

    • 7.12.2008  14:34

    Opravdový majstrštyk, nevybledlý časem. Toliko povedených gagů se vidí opravdu málokdy. Vlasta Burian to samozřejmě jako hlavní persona táhne kupředu jako hrom. Kdykoliv si to pustím, spolehlivě mě to rozesměje a to je důležité.

    • 27.12.2019  13:08

    Nikoliv o dvou, ale pouze o jednom papeži. Meirelles tematicky navazuje na svá minulá díla, ale tentokrát těžce přestřelil. Chápu, že postava Františka přímo svádí k tomu aby byla využita pro liberální až levičáckou propagandu, ale strhnout k tomu ještě i Benedikta, který byl a je úplně někde jinde, to chtělo už velkou dávku manipulativní fantazie. Církev už jednoho svatého Františka má a u toho by mělo zůstat.

    • 9.4.2010  07:50
    Dvanáct (2007)
    *****

    Michalkov a jeho těžkotonáž v podobě velice obšírné konverzačky. Skvost naprostý, pohlcující a odzbrojující! I přes objemnou stopáž jsem nevydechl ani na chvíli a pásl jsem se na dokonale zpracovaném materiálu ať už audiovizuálním, nebo na skvělých hereckých kreacích. Jakási posedlost detailem, kterou zde lze zaregistrovat, také patří mezi mé oblíbené záležitosti. Mrazivé momenty střídané svěžímy oddechy, temnota a smutek střídány veselím a nadějí. Tohle je pro mě za posledních pár let opravdu nejvíce příjemné překvapení.

    • 7.12.2010  00:25
    Déjà Vu (2006)
    ****

    Po skvělém Man on fire jsem se na Déjà Vu chystal s velkou chutí. Režijní styl Tonyho Scotta se vyprofiloval velmi zajímavým směrem, kterýžto mi přijde velmi interesantní. Déjà Vu opět disponuje výborným zpracováním, atmosférou i hudbou. Tradičně spolehlivého Denzela Washingtona doplňuje neuvěřitelně sexy Paula Patton. Ovšem jako zcela zásadní a bohužel i fatální, mi přišla totální přitaženost za vlasy a zmatenost, která zhruba začala vládnout po dobré úvodní třetině. Škoda, protože potenciál tu byl obrovský. Vše nakonec dorazilo ke konci, který mě opravdu příliš neuspokujuje a působí mírně hloupě. Déjà Vu je řemeslně nadstandardní dílo, ale příběh a obsah ho mírně shazuje dolů.

    • 12.12.2010  00:13

    Jejda, naprosto mistrovská prácička. Vkusně nevtíravé, ale přesto velmi naléhavé dílo. Musím smeknout, neboť mě to velmi bavilo a s napětím jsem vyhlížel další scény. Nejednoznačnost hlavní postavy je velmi milou změnou oproti zaběhlým charakterům. A ta občasná řezničina je podána tak naturalisticky jak to je jen vůbec možné. Radost pohledět.

    • 28.3.2010  21:33
    Děti noci (2008)
    ***

    Já rozhodně chápu snahu natočit syrové drama o odcizení, víře v naději a její ztrátě. A i já věřím, že i v našich českých reáliích jednou něco vskutku hodnotného vznikne. Jedna vlaštovka sice jaro nedělá, ale přece musím ocenit snahu o vytvoření díla postaveného na podobné tématice. Martha Issová se opravdu snaží, všechna čest jí i režisérce Pavlátové. Sice s malou pomocí scény v bazénu nápadně trochu připomínaící tu z 21 Grams od AGI. Ale pokud by si čeští tvůrci a režiséři měli brát příklady zde, tak vlastně nejsem proti. Jen houšť. Nadějné, velmi nadějné.

    • 31.3.2015  18:10

    Klasický Ridley posledních let, zcela pohlcený a opojený formou. K tomu však tentokrát přidal i vykrádání sama sebe a tunu až příliš křiklavého digitálu. A samozřejmě, opět si ohnul historii zcela k obrazu svému, což bych mu ovšem ve finále asi vyčítal ze všeho nejméně. Ridley, přestaň se ukájet a začni zase tvořit.

    • 15.11.2013  06:38
    Elysium (2013)
    **

    Elysium svou hloupostí spolehlivě drtí vše co mu stojí v cestě. Chvílemi při jeho sledování jsem měl pocit, že toto vzniklo jen za účelem ukázat pár dobrých odvarů a sem tam i nějakou tu zbraňovou fantasii, protože příběh či nějaká hlubší motivace i propracovanost postav jsou brutálním způsobem redukovány na pár ubohých a primitivních oslích můstků. Chvílemi jsem se až hořce smál jaké směšné nesmysly dokáže USA filmový průmysl vychrlit ruku v ruce s celkem pěkným vizuálem, ze kterého jsou cítit pekelné prašule. Vše graduje koncem, který musel očekávat každý, kdo nemá IQ zmražené makrely, už od první třetiny filmu. Koncem, při němž jsem cítil především trpkost.

    • 2.2.2014  23:57
    Enderova hra (2013)
    ****

    Knihu jsem nečetl takže přikročme rovnou k pragmatickému hodnocení filmu jako samostatnému celku. Za poněkud diskutabilní lze považovat určité násilné přešlapování mezi žánry a náměty (mnohdy i nestydaté vykrádání) nebo i nečtenáři předlohy rozeznatelné zjednodušenosti celého děje, kterému příliš nepomáhají ani obří oslí můstky a trochu zkratkovité vyjádření hlavní pointy, jenž na mě tím pádem nedopadla zcela plnou silou. Ovšem Enderova hra prostě beztak funguje a sledování to bylo poměrně zábavné. Je snad zbytečné zmiňovat výborný vizuál, ale zdůraznit rozhodně musím maximální respekt před Stevem Jablonskym, jehož soundtrack je (opět) neskutečně majestátně kulervoucí a povyšuje celý film o jeden řád. Herecké výkony adolescentů byly naprosto v pořádku, takže celkově kousek pod vrcholem.

    • 1.12.2008  19:21
    Equilibrium (2002)
    **

    Nejvíce se mi na tom líbil především slušný nápad (byť vykradený) a dějový spád, který nenudí. Christian Bale jako vždy nadstandard. Ovšem, scény při kterých trochu zapochybujete, tu jsou v míře značné. Jakoby to vše bylo šito příliš horkou jehlou. Ale vem to čert. Dívá se na to skvěle, prostě se vypnete a jedete. Geniální scénky se štěnětem bernského salašníka, či co je to za medvídkovitou rasu. Musí se.

    • 22.12.2010  06:31

    Čekal jsem trochu víc hlášek, to tedy určitě. Co se technických záležitostí týče, nemám moc připomínek. Dynamika záběrů, nazvučení a vizuální zpracování především akčních sekvencí, je naprosto v pořádku. Je mi jasné, že Stallonemu je jedno, že příběh je totální blbost a také je mi jasné, že o ten tu zase tolik nešlo. Spíš o ty jednohubky. Setkání svatého tria akčních hvězd dob minulých v kostele rozhodně stojí za to. Dost příjemné a vtipné mi přišlo i vyústění potencinální vztahové linie. Vemkoncem se toho proti Expendables nedá moc namítat, hraje si svou ligu.

    • 19.1.2013  07:00

    Sentiment si strčte někam, tohle je filmařské selhání masivních rozměrů. Proti prvnímu dílu notný krok zpět. Režisérsky to je velmi provařené, hlášek těch je opět sakra málo a povedených vtípků ještě méně. Tam kde měla být lehkost a nadhled je jen křeč a vyčpělý zápach dob kdysi minulých. Kapitolou samo pro sebe je jak pěst na oko křiklavé a do nebes volající Arnieho neherectví, zde obnažené v plné nahotě. Kde jsou ty časy let osmdesátých, kdy to takovýhle pajdulák mohl díky vhodnému načasování formy někam dotáhnout. Je zajímavé vidět zde na CSFD jak partička místních filmových ultras a různých hvězdičkobijců najednou kvůli jménům a nostalgii neuvěřitelným způsobem rezignuje na svoje filmové kumštýřství a nekriticky adoruje tenhle rádoby akční film. Nevím proč bych si měl nostalgii kurvit tímhle, to už si jdu raději pustit třeba Komando.

    • 2.12.2008  00:16

    Down-tempo všech down-temp. Divadlo všech lidských snů. Naděje všech nadějí, beznaděj všech beznadějí. Tečka.

    • 22.7.2014  07:34
    Fargo (TV seriál) (2014)
    ****

    Podobně jako filmem je i seriálem potřeba se patřičně prokousat k zajímavým scénám a pointám. Poslední dva díly opravdu stály za čas do této minisérie investovaný, byť se nakonec dočkáte přecijen tak trochu standardizovaného konce. Nutno upozornit, že tento seriál není nic pro příznivce přímočarých a jednoduchých charakterů. Ostatní si tohle jistě dají s chutí, protože chvílemi je tahle prácička opravdu labužnická. A ještě malá poznámka k Martinu Freemanovi, jeho herecký repertoár je ve Fargu naprosto stejný jako v Sherlockovi a Hobitovi, což už začíná být mírně otravné. Rád bych ho viděl hrát i jinak než takhle pořád stejně.

    • 19.7.2014  16:50
    Fargo (1996)
    ****

    Fargo funguje, byť je jeho tempo více než rozvláčné. Tento sled konverzačních a absurdních scén, které jsou umně spojeny do výsledné mozaiky si prostě nelze neužít. Coeni by si mohli podobně vykreslené typologie lidských povah a charakterů, jenž jsou ve Fargu k vidění, nechat někde patentovat, neboť se postupem času staly jejich asi nejvýraznějším trademarkem.

    • 1.12.2008  19:23

    Neuvěřitelný film, jenž vás pohltí. Neuvěřitelná hudba, jenž vás pohltí. Nechte se pohltit! Když jsem šel kdysi na Faunův Labyrint do kina, netušil jsem, že si odnesu jeden z nejkrásnějších filmových zážitků ve svém životě. To, že jsem neměl žádná očekávání, tomu logicky napomohlo. Každá minuta tohoto filmu je jedinečná a je třeba jí bezezbytku prožít. Neskutečná křehkost ba dokonce etereálnost , je občas narušena naturalisticky brutálními scénami. Ale vše do sebe zapadá skvěle, vše je na svém místě jak má být. Originalita jde ruku v ruce s precizností. Nadpozemská hudba od Javiera Navaretteho příjemně kolaboruje s brilantním obrazem. Herecké výkony jsou nadstandardní a především Ivana Bauquero je naprosto k sežrání. Navíc velice příjemně mi zde zní španělština. Guillermo del Toro vytvořil dílo, které je jeden velký sen a vytvořil ho zcela podle své vlastní představivosti, což lze definitvně chápat jako největší plus. Film ke konci neztrácí dech a finále mě kupodivu velmi uspokojilo. Pro mě nejlepší film Del Tora !

    • 20.6.2009  13:05
    Fontána (2006)
    *****

    To co jsem chtěl, to po čem jsem toužil, jsem bezezbytku dostal. Darren Aronofsky mě tentokrát svou stylizací opět zasáhl do slabin velice silně a osudově. Neskutečné! Pro mne životní (troj)role Hugh Jackmana. Citlivý, překrásný film s důrazem na detail a empatii, zabalený v úchvatné vizualizaci. Nepochybně kýčovité scény a fráze zde ale fungují jako kopance do koulí. A já se nechám polapit, to přiznávám. Protože se chci nechat. O soundtracku pana skladatele Clinta Mansella snad nemá cenu ani mluvit, genialita.Nedivím se, že toto dílo vzbuzuje toliko vášní. Hodně již bylo zde napsáno o otázkách podstaty života, smyslu naší existence. Ano říkám to rovnou, nechal jsem se příjemně pohltit a to už dávno opravdu nejsem naivní teenager. Není problém na tomhle filmu všechno ztrhat a rozcupovat ho, ale příjemnější je se nehat unést na jeho vlnách. A já se nechal, jak já jsem se nechal. Je to prostě chvíle, kdy vám něco do ucha našeptává, že na toto jste celý život čekali. Fontána je něco co budete buď milovat, nebo to zatratíte. Buď vám totiž styl jakým je tento film podán a vytvořen sedne, nebo naopak.

    • 22.9.2013  17:56
    Gang Story (2011)
    ****

    Marchalův styl mám moc rád, jeho díla jsou skvostně prostoupena melancholií a jakousi marností života. Přestože Les Lyonnais je poněkud na štíru s emocemi a vůbec celkovým vyprávěním příběhu, já se zkrátka zase nechal strhnout podmanivou hudbou a některými skvělými scénami trademark Marchal. Takže jedna hvězda navíc za to, že si Marchal stále jede tu svojí pochmurnou ligu.

    • 24.8.2011  17:00

    Ufff ta stopáž skutečně děsně napomáhá určitému pocitu nudy. Ovšem z neutrálního hlediska je Gangs of New York řemeslně téměř bezchybným dílem, kterému skutečně chyběla jen jakási můza či atmosférická aureola, která by tomu dodala patřičné kouzlo. Ono se tomu přátelé, krom toho sporného nedostatku emocí, nedá zase tak moc vytknout. Nemohu se ubránit pocitu, že Scorsese tenhle film točil spíše pro amerického diváka a na takového může toto dílo působit zcela odlišně nežli na nás. Vždyť jsme si tolikrát přáli aby se za louží patlali ve vlastních USA dějinách a ostatní dějiny nechali raději na pokoji, tak teď to máme. Z mého hlediska vidím ještě nesporné pozitivum toho, že se mi konečně poprvé v nějaké roli opravdu líbila Cameron Diaz. Asi tak.

    • 4.11.2009  20:36
    Gran Torino (2008)
    ****

    Tak tohle byl asi nejlepší dědulovsky nesnášenlivý stařík jakého jsem kdy viděl. Pro tuhle roli se snad Clint narodil. Dosti mi hraje celkem věrohodná atmosféra předměstí na kterém bych tedy rozhodně bydlet nechtěl. Bohužel musím říct, že jsem určitým věcem nedokázal uvěřit na sto procent a některé scény mi přišly až přepálené. Stejně se mi to ale líbilo. Jako by se chtěl Clint vyrovnat se vším špatným nebo sporným co na světě je v těchto 117 minutách.

    • 10.7.2014  22:10

    Anderson je estét non plus ultra, ale vypravěč je to prachbídný, jen co je pravda. Člověk si takovýto skvostný vizuál notně užije to zas ano, ale nějaké emoce abych v sobě pohledal. V závěrečné třetině se to naštěstí alespoň rozjelo velmi pěkně a ty předchozí dvě spolehlivě podržel svým oduševněle něžným stylem Ralph Fiennes. Dosti jsem si vychutnal i nemálo opravdu povedených gagů, které mě rozesmály jako dlouho nic. Přesto jsem se ale na konci cítil značně rozporuplně a i tak trochu podvedeně. To zamrzí.

    • 17.12.2013  16:13
    Gravitace (2013)
    *****

    Monumentální vítězství audiovizuálního umění, které odpírá dechu i tlukotu srdce. A bodejť by ne když opět spojili své síly Cuarón a Lubezki, tito dva společně rozhodně zrají k dokonalosti sobě vlastní. Bezezbytku naplňující a pohlcující jízda, ve které je všechno podáno tak přímočarým odzbrojujícím způsobem, že se to během projekce co do celkového pohlcení osobnosti diváka zařazuje po bok jen mála snímků filmové historie. Gravitace je mistrovské dílo a jako takové zkrátka musí rezonovat ve vašich myšlenkách po dlouhý čas, nemůže to být a nebude to jinak. Je zbytečné zanechávat další ultimátní škatulkování. Tohle prožijte.

    • 16.8.2011  14:37

    Že nejsem Tarantinovec, to se o mě zkrátka ví. Já mu to prostě nežeru. V případě Death Proof navíc ještě méně, než kdy předtím.