Páně

Páně

Martin Šulc

okres Beroun

8 bodů

Moje komentáře

    • 4.12.2008  13:29
    Jan Hus (1954)
    ****

    Není to dokonalé, ale rozhodně výživnější a méně agitující nežli jeho filmový následovník Jan Žižka. S tím, že je to dobré jako učivo dějepisu bych ale byl velmi opatrný. Vše bylo podřízeno době ve které se točilo, to je nesporné.

    • 4.12.2008  13:30
    Jan Žižka (1955)
    ***

    Škoda toho, že z toho dýchá politická agitka tak markantním způsobem. Je to věc, která to z dnešního pohledu velmi shazuje. Bohužel, doba byla prostě taková. Zase na druhou stranu to má určité klady, které mohly vzniknout jedině za takovýchto podmínek. Kupříkladu jistá epičnost velkých davových scén. Nejsem si jist, zdali by někdo něco takového natočil u nás dnes.

    • 8.6.2010  22:58

    Scéna stoupání na horu vlastního očištění s kamenem na provaze, je mrazivá a dechberoucí. Dává pomyslnou třešničku na vrchol tohoto kontemplativního dortu. Bravo.

    • 5.8.2016  23:40
    Jason Bourne (2016)
    ***

    Ach jo! Co na tom, že Greengrass dokáže naservírovat něco, z čeho vám v kině doslova a do písmene tečou oči z důlků (až toho bylo snad chvílemi i moc), když to celé působí po stránce příběhové tak lacině a zbytečně. Tuhle zpětnou ránu do vazu si původní trilogie opravdu nezasloužila, dějová linie je totiž naroubována krutě humpoláckým způsobem a v zásadních momentech se mě celý příběh vůbec nedokázal nijak dotknout. No a to je největší kámen úrazu, když velký fanoušek Bournova fenoménu, mnohokrát intenzivně proživší původní trilogii, od tohoto odchází s pocitem jakési prázdnoty a marnosti. A tak vám tenhle film probíhá před očima a vy si říkáte: "páni to je jízda", ale na otázku proč se to všechno děje, budete hledat odpověď docela dlouho. Penízky to vydělá, to ano, ale jinak prohra.

    • 1.3.2011  22:12

    Komplexní dílo, které těží z neokoukaných tváří a velmi dobré hudební složky. Skutečně skvostně trefená atmosféra i podrobně propracovaný pohled na lidskou pýchu i pád. Vladimír Michálek zdá se byl dlouho schopen držet prapor české porevoluční kinematograifie alespoň na půl žerdi. Budiž za to požehnán, má mé sympatie stejně jako toto jeho dílo.

    • 28.10.2010  15:12
    Jednorozený (1990)
    *****

    Nemocné dílo pro nemocné lidi. Nic víc.

    • 27.3.2010  10:47

    Myslím, že Annaud si mne ruce a zvláště by asi by spokojen při čtení některých zdejších příspěvků. Může to být výlet na tripu, pro mě je to ale spíš zcela chtěná a dozajista racionálně vytvořená záležitost. Jako taková sice přísná měřítka stejně nesnese, ale cosi mě nutí trochu to přeci jen ocenit. V podstatě nejde o nic jiného nežli o trochu ujetější filozofování, které má k serióznosti daleko jako lidstvo k Proxima Centauri, ale jak jsem již zmínil, domívám se, že jde cílený záměr. Annaud zdá se, si chtěl udělat tak trochu srandu ze všeho okolo sebe, z historie filmu, mnoha jiných věcí, lidí a v neposlední řadě i sám ze sebe. Párkrát jsem se od srdce zasmál, ačkoliv způsob zde užitého humoru není mým oblíbeným. Chápu, že to mnohým nevoní a nikdy nebude. Annaudovi je to stejně jedno.

    • 16.11.2010  20:20

    Carole Bouquet!!!

    • 25.4.2015  21:22

    Tady nám ale vyletělo peněz komínem. Vizuálně nabušená akční jízda, invencí však naplněná zhruba jako jeden díl večerníčku. Po obsahově i poměrně povedeném Atlasu mraků nezbývá než to chápat tak, že tento idiotský výplach byl takto vytvořen záměrně a pro určitou skupinu diváků. Fuj. Dvě hvězdy za akci a vizuál, zbytek nestojí snad ani za řeč. Wachovští v tvůrčí krizi.

    • 10.4.2016  00:30

    Bez hudby, oholené až na kost, ..to potom musí nastoupit maximální výpověď obrazu a slova. Nestalo se. Co se ale stalo byla přímo démonická uhrančivost Michaliny Olszańské, všechna čest tomu skvostnému hereckému výkonu.

    • 16.12.2010  14:23
    Já, legenda (2007)
    ****

    Všechno plyne tak jak má přesně do chvíle psího exitu. Do té doby je Já Legenda velice silná v kramflecích a Will Smith předvádí nadstandardní výkon. Když má film stát pouze na jednom herci, musí mít opravdu velké charizma. Bohužel od momentu výše zmíněného psího neštěstí se film zásadně láme ke své slabší části, aby vygradoval v poměrně neuspokojivý konec. To je škoda.

    • 4.12.2008  13:49
    Já, robot (2004)
    ****

    Hodně volnomyšlenkářské zpracování této klasiky, přesto však postihující základní Asimovské myšlenky a dilemata velice zručně. To vše oděno do moderně-chladného sci-fi filmového zpracování, které rozhodně neurazí. Postava detektiva Del Spoonera je sice archetyp amerického chlapáctví, ovšem okořeněná trochou opravdu dobrých hlášek. Celkově se toho nedá toliko moc vytknout, vlastně až na závrečný let stíhaček za oknem, to je totální křeč.

    • 25.4.2013  13:34
    K zázraku (2012)
    ****

    Malick se až křečovitě snaží obrazem zachytit prchavé momenty, které provázejí náš život ať už si jich všimneme nebo ne. Je mi na něm velmi sympatické, že se stále a znovu pouští na tento tenký led kde je velmi těžké uspět. Tohle je prostě filmová poezie non plus ultra byť o její míře kýčovitosti se dá polemizovat. Avšak ke mně to i tak promlouvá hromským způsobem a užívám si každého záběru. Tu je popraskaná židle, tu zas třeba plot nasvícený podvečerním letním sluncem. Vzletné chvíle nádechu i výdechu, siluety a smích, gesta či poletující vlasy. To vše ve smírném souladu. Vás všech, kteří nejste s to takovéto dílo pochopit mi líto není. Zkrátka takoví nemůžeme být všichni.

    • 23.12.2010  22:53

    Překvapivě velice silné! Film o rusech natočený američany a značně po americku, ovšem i s patřičnou dávkou vkusu a umu, takže se návaly patosu dají snášet poměrně dobře. Mrazivé chvíle před vstupem k reaktoru jsou tím, co mi uvízne v paměti možná navždy. Skvost válečného a dramatického žánru. A také jeden z velmi mála filmů, které si raději pustím s českým dabingem, neboť mi ta angličtina na ruské ponorce přijde neúnosná.

    • 28.1.2014  06:38

    Ano tohle je Greengrass tak jak ho známe, autentický a syrový až do morku kostí. Prvních třicet minut si člověk vyloženě chrochtá blahem nad vizuální stránkou a obrazovou dynamikou, které výrazně dominují aniž by jakkoliv utrpěla narativní část. Přestože je opět k příběhovému materiálu přistoupeno s profesionalitou a chladnou elegancí, ve druhé polovině filmu se nevyhneme určitým scénám připomínajícím spíše vojenskou náborovku a demonstraci síly US Navy a strejdy Sama v plné parádě, byť v tomto případě ne tak křečovitě vtíravou. To mi tam trochu nevonělo a některé momenty mi přišly mírně rušivé. Ale čert to vem, protože celkový dojem z finále a vůbec celého filmu vše zachraňuje. Především řemeslný skvost, ale vůbec dohromady opět majstrštyk mistra Greengrasse.

    • 3.7.2011  23:15
    Katka (2009)
    ****

    Mrazivý potenciál jest naplněn.

    • 20.4.2010  13:08
    Katyň (2007)
    ****

    Škoda tolika promrhaného potenciálu, který kdyby byl využit, mohlo jít o nezapomenutelný film. Katyň disponuje skvěle vytříbenou vizuální stránkou, pořádnou porcí dobře trefené atmosféry i patřičně melodramatickou hudební složkou. Bohužel nelineární vyprávění, které může dodat filmům patřičný švih, zde považuji za bohužel takměr nešťastně provedené. Andrzeji Wajdovi se tohle příliš nepovedlo, řekl bych. Stejně jako nepříliš umně rozdrobená pozornost na různé postavy, zde navíc umocněná nepovedenými časovými skoky. Film tím ztrácí tah na branku. A tak, když nakonec ve finále přišla ona mrazivá scéna z Katyňského lesa, naplnila mě spíše rozporuplnými pocity. Škoda, velká škoda.

    • 25.5.2010  22:30

    I přes dvě poměrně nezapadající scény (zkamenění, kovbojská jízda) se jedná o parádní filmový zážitek, který jen dokazuje nadstandard švédské filmové tvorby a tradice. Na jednu stranu velmi jemný, dětskou nevinností protknutý a na stranu druhou drsně otevřený pohled na jedno léto strávené u Genezaretského jezera. Krásná a zároveň trochu šokující exkurze do dospívající dětské duše, spojená s fatální nevinnou romantikou. Vše zkombinováno zcela k mé spokojenosti.

    • 16.5.2009  23:37
    King Kong (2005)
    ***

    Tak si Peter konečně splnil svůj sen. Škoda, že nevím co k tomu vlastně říci. Na jednu stranu sympatický pokus uchopit tento příběh podle vlastní představivosti, na stranu druhou, věc přeplácaná klišé, kýčem a především neuvěřitelným počtem logických chyb. Otázka je, zdali tomu tak nebylo zamýšleno. Těch logických chyb je tam ale na můj vkus až příliš. V gigantickém trojfilmu z Tolkienova světa se daly ještě odpustit, ale tady váhám. Ve svém vnitřním rozporu hodnotím nakonec jako průměrné.

    • 8.6.2014  12:53

    Typický příklad filmu, kterému bez cukání odpustíte i příběhové a narativní nedorazy, neboť vás zaplaví hřejivě spokojeným pocitem. Vtipné momenty jsou velmi povedené a vlastně tak nějak tomu všemu rázně dominují. S nimi se na vlně veze onen melancholický rozměr filmu, který vás prostoupí smírem a pochopením. Jednotlivé události svižně odsýpají za pěkně a vyrovnaně zvládnuté práce s jednotlivými scénami a atmosférou, což nám ve výsledku přináší pocitově ryzí dílo, které je opravdu záhodno zhlédnout.

    • 19.3.2013  15:58

    Manifest podivnosti a obsáhlá kritika konzumního způsobu života v jednom. Opravdu příjemný kus poctivé filmařiny s pořádnou dávkou ujetosti i svébytnosti made by Fincher. Přecijen Fight Club těží hlavně z notné dávky režisérské invence a byla to především jeho propracovanost a viditelná píle v každém detailu co mě opravdu dostalo a to i přes pár pasáží kde šlo tempo trochu dolů. Jako třešnička na dortu jsou zde výborné herecké výkony a skvostné finále.

    • 20.3.2016  17:52
    Kmen (2014)
    *****

    Autentické a přesahové, až do morku kostí.

    • 1.7.2010  23:45
    Kmotr (1972)
    *****

    Není možné jej nemilovat. Jen opravdu hloupý by neviděl tu mistrovskou vášeň do něj vloženou. Každý záběr je prodchnut láskou k filmu a spolu s každou další silnou scénou, kterých je nepočítaně, vás vystřeluje na samotná nebesa filmového universa. Když se ponoříte do tohoto skvostu tak je to jako frčet na něčem opravdu silném, neb tělo pociťuje jen záchvaty slasti nad tím co mu oči servírují. Cit v každé vteřině, mocná síla dojmu z obrazového celku, to všechno v dokonalém souznění. Rodina, osud, láska, smrt. Vše navíc dozrává s každým shlédnutím víc a víc. Opravdový a jediný Movie Of Forever. Film který vám svojí závěrečnou scénou vžene slzy do očí a zároveň přivodí husí kůži. Dokonalost.

    • 5.7.2010  10:51
    Kmotr II (1974)
    *****

    Brilantní navázání na první díl a pokračování slastného chvění. Vše tak jak má být, včetně citlivě provedených "flashbacků". Skutečně silný je i závěr, demonstrující Michaelovu proměnu z nejmladšího benjamínka rodiny na jejího nekompromisního vůdce, který dokáže obětovat či po zásluze zničit vše, včetně jejích členů, pro její celkový prospěch. Jinak vesměs platí to co jsem psal o jedničce neboť Coppola ze stylu neuhnul ani o píď. Skvostný Al Pacino.

    • 24.1.2012  17:24
    Kmotr III (1990)
    *****

    Velice důstojné pokračování předchozích famozních dílů k těmto naprosto plnohodnotný a jim rovnocenný. Coppola si vše nechal pěkných pár let uležet v hlavě a nechal celou ságu vygradovat k osudové dokonalosti. Excelentně emociálně i narativně vyhrocená jízda až k hořkému poznání všeho. Takhle se zvírá kniha věčné dokonalosti, takhle se zavírá série jenž bude navždy patřit na piedestal filmového universa.

    • 24.8.2016  15:43

    Epochální Disneyovský šach-mat prozatímní letošní filmové produkci. Ryzí prezentace boje lásky a přátelství proti agresi a síle, podávaná velice vkusným dávkováním akce i emocí. Tento dobře známý příběh dostal opět šanci zasáhnout mnohá srdce malých i velkých a povedlo se to měrou neskonalou.

    • 3.7.2013  14:36
    Konečná (2013)
    ***

    Šlo by najít mnoho pozitiv, ale celkový dojem výrazně zkazila druhá polovina která se tak křečovitě snaží být nadhledová a komediální, až to jako celek totálně zabila. Dědula sám mě kupovdivu nijak zvláště nevadil ani nerušil a pár skvělých nápadů a především opravdu dobrých smrtí se najít dalo. Jako jednohubková oddychovka je to dobré, čemuž nahrává i přímočarý westernovský děj. Dá se to.

    • 20.2.2012  16:02
    Kontakt (1997)
    *****

    Jeden by se snad během sledování Kontaktu i zamiloval do Jodie Foster jejíž citlivá, ale zároveň i neskutečně silná postava k tomu přímo svádí. Ovšem na(ne)štěstí se vám toho před očima míhá mnohem více. A budete si to pamatovat až do konce života.

    • 8.12.2008  14:18
    Koule (1998)
    ***

    Lesk a bída Hollywoodu v plné parádě. Koule je čiročirý příklad neprostého Hollywodského průměru. Na jednu stranu plno zářivých hereckých hvězd, poměrně solidní triky a slušně vymyšlený příběh. Na stranu druhou atmosféra totálně zabitá nadměrným použitím klišé, totálního vykrádání sebe sama a časté nesmyslné scénky a dialogy. Dobré doporučit jako naprosto příkladný hollywoodský průměr.

    • 1.2.2009  19:00
    Krkonošské pohádky (TV seriál) (1974)
    *****

    Jako malý jsem měl coby večerníček nejraději právě Krkonošské pohádky. Jen si nejsem jistý zdali tak naivní morální poučky budou platit na malé i dnes nebo v budoucnosti. Tak jako tak je to kult. Trautenberk a bonz-sojka vládnou.