Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Komedie
  • Drama
  • Animovaný
  • Dobrodružný

Recenze (1 414)

plakát

Duna: Část druhá (2024) 

Nemůžu si pomoct. Po jedničce, která na mě působila jako takový prolog, jsem čekal, že Duna rozjede pořádnou epickou akci, která se nekoná. Monstrózní produkce, hudba je nadupaná, málokdy je možnost slyšet lepší, spolu s vizuálním provedení neskutečný zážitek. Ale ta svižná stránka.. působilo to na mě dost monotónně, bez většího napětí. Akčních scén nasoukali všehovšudy 3-4 a všechny na jeden způsob bez nápadu. Spousta věci se opakovalo. Směřovalo to k závěrečné bitvě, která nakonec skončila někde ve střižně. Butler se záporáku nadprůměr, zbytek odešel skoro jako neškodný hmyz. Dvojka je svým zpracováním úplně jinde než většina filmů, jenomže zase vypadá jako předskokan k něčemu většímu.

plakát

Rebel Moon: Druhá část – Jizvonoška (2024) 

Tam kde měla skončit natahovaná jednička, skončilo pokračování. V porovnání s první části se mi to líbilo malinko více. Za prvé, ta "epická" bitva se závěrečným soubojem, přišla až nyní. Za druhé, konečně využitá nejlepší vedlejší postava v podání robota. I těch pár minut stačilo na pěknou parádu.

plakát

Bastard (2023) 

Bez bližší přípravy jsem trochu naivně očekával Dánskou kombinaci válečného westernu. Bohužel/bohudík to není ani jedno.  Jednou větou to vystihl zmíněný komentář režiséra: Film chce divákovi ukázat, že nikdy nemůžete vědět, kterým směrem se život ubere. Utrápený, protivný Mads si umanul na nehostinném vřesovišti vysadit kobzole, k tomu mu sekunduje sympatická, nervově odolná služebná Anna a malá cikánka s knězem. Rozjede se místy hluchá, až moc dlouhá rivalita s DE Schinkelem o to kdo na půdě zůstane. Herecký, filmařsky kvalitní, jen ne vždy divácky zajímavé. Tři hvězdy by byly smutné, k už tak smutné atmosféře. 70%

plakát

Beckham (2023) (seriál) 

Fotbalová ikona, která si rozhodně zaslouží dokument na nejvyšší úrovni. Osobně mě překvapily desítky nezveřejněných záběrů ze soukromí, až si říkám, jak to mohl někdo takhle archívovat. Přece jen v devadesátkách fungovaly maximálně domácí kamery a těch záběru je zde požehnaně. Spousta zajímavých věcí, probírán život se Spice, vzpomínky od spoluhráčů aj. Na druhou stranu zbytečně moc se o něm mluví v superlativech, skoro žádné negace, každopádně moc jich asi nemá.

plakát

Berlín (2023) (seriál) 

Pomalejší rozjezd postupně nabíral na síle. Opět výborný casting, postavy si člověk zamiluje, vrací se na chvíli i dvě staré známé. V podstatě La casa de papel v bledě modrém, ikdyž původní seriál měl lepší náboj. V osmi dílech je narváno vše co šlo, od loupeže po následné zápletky, má to napětí, promyšlený scénář, jen nepřidává nic nového. Po papírovém domě tu díru v loupežných tématech prozatím nikdo nezalepil, tak jsem s Berlinem nadmíru spokojen.

plakát

Bratři (2023) 

Na Oskary tam chybí asi trochu více rozvinutější psychologie postav, na druhou stranu jsem měl dojem, že z postav čišilo, co pro svobodu musí udělat, aniž by to museli ve filmu nějak vysvětlovat. Ať už se jednalo o Mašíny, fiktivního Kollera nebo jejich rodiny. Tím pádem se to ubírá víc přímočařeji, pořádnější akční kabát si Bratři obléknou až v závěrečné úprkové části s výbornou hudbou. Tomáš Mašín zachytil dle mého  trefnou podzimní syrovou atmosféru. Není to žádný "Ryan", avšak na české poměry dost nadprůměr. O kontroverznosti odbojové skupiny si názor může udělat každý sám a jsem rád, že se film nevydal tímto směrem. Jinak Tatiana Dyková je tam herecky všechny převálcovala.

plakát

Dcera divočiny (2023) 

Přímočará jednohubka. Škoda lehce předvídatelného děje, kde chybí nějaký wtf překvapivý moment, který by tomu dodal patřičné wow a vše míří k přesně vytyčenému finále. Na druhou stranu jsem se nenudil, má to místy solidní thrillerovou atmosféru. Ať už úsek vyrůstaní v lese, či život v civilizaci pěkně odsýpá. Daisy Ridley to hraje nekompromisně přesvědčivě. Asi by se to hodilo možná více někam na stream službu, za Daisy Ridley hvězda nahoru.

plakát

Děti Nagana (2023) 

Nutno na to pohlížet věkem režiséra. Osobně jsem byl stejně starý jako děti ve filmu a to co prožívali, je jako vystřižené z mé životní kapitoly. Sledování Nagana, neustále hraní hokeje na cestě a výjezdy. S dědou chození do sázkovky, občas problémy na třídních schůzkách, pogy, tamagoči. Pro mě příjemná vzpomínka na dětství. Pro jiného jen obyčejný film o dětech jak blbnou na ulici.

plakát

Equalizer 3: Poslední kapitola (2023) 

Padre řekl, "mafie je jako rakovina a na ní není lék". Robert McCall je ale přinejmenším jako chodící penicilin. Stylové vyrovnávaní účtu pokračuje. Tentokrát zavítal do Itálie, kde se vypořádává s místními mafiány. Dost mě pohltila Italská atmosféra. Marcelo Zavros tomu dodal našlapaný soundtrack. Finále mohlo být trochu epičtější. "Obíčko" z prvního dílu, nebo bouřková vesnička ze dvojky vycházejí lépe než italská vila. Andrea Scarduzio se také nevyrovná Csokasovi nebo Pascalovi. Klidně bych tomu ale napařil i pět hvězd. P.S. malá Dakota Fanning už není malá, ani jsem ji skoro nepoznal.

plakát

Expend4bles: Postr4datelní (2023) 

Tak tady už ani Stallone nechtěl hrát. Úplně zbytečné, až směšné pokračování, kde nepomůže nic. Od povedených prvních dvou dílů se zřítili na dno akční žumpy. Podobné zklamání jsem pociťoval, když po Plánu útěku natočili dvojku, ty kvalitativní propady jsou si podobné a jde jen o to podojit značku. Iko Uwais jediná cool postava, záporák, co to drží nad odpadem. Stathama si může každý pustit v X dalších explodujících filmech. Megan se mi plastikami hodí spíše do Love Island.