kingik

kingik

David Kraťásek

okres Šumperk
profík, recenzent

77 bodů

Moje komentáře

od nejnovějšíchpodle abecedypodle hodnocenípodle roku vzniku filmu
1 47 93 138 181 182 183 184 následující >>
    • 25.12.2011  12:36

    "Mám tě ráda jako sůl"....šprch, špruch, šum, šprach (lupání ve zvukové stopě). Komu by se nevybavila v souvislosti s touhle větou tahle notoricky známá pohádka, která se překvapivě jmenuje "Byl jednou jeden král", nikoliv "Sůl nad zlato", na jejíž motivy je natočena. Mně se na prvním místě vybaví neskutečný výkon Vlasty Buriana, který i v pozdějším hereckém věku prokázal, jak dokázal na první pohled slabší roli dát esprit a komický (nikoliv šaškovský) punc. Jistě, nebyl nejmenší problém přehrát Wericha v roli krále, ale Burian to neudělal a učinil z něj rovnocenného hereckého partnera. Ti dva jsou na tomhle filmu to nejlepší. Všechno ostatní kolem na ně nemá, a to je trošku škoda, protože filmu chybí celistvost, a dva kvalitní herecké výkony z něho trčí natolik, že po skončení si vybavím jen tohle a zbytek ani moc ne. 60%

    • 27.7.2015  16:41
    Jan Hus (1954)
    odpad!

    Jan H(n)us. Propagandistický blábol točený pro potěchu soudruhům. Film se mně nelíbil nejen obsahově, ale ani obsazením. Zdeněk Štěpánek, budiž mu láva lehká, ale nesympatičtějšího herce neznám. On už když promluvil, dělalo se mně zle. Otakar Vávra, sice píchal mladší ročník až do svého skonu, konkrétně Jíťu Němcovou, ale to až poté, co poskytla brigádnickou felaci na italských prázdninách u Felliniho, aby se z ní stala režisérka, ale divácky přístupný film jsem od Vávry neviděl. Ale jo, byl to předchůdce Ridleyho Scotta, ale jeho režijní styl mě nebavil. Tohle je jeden z jeho záměrně zkreslených filmů. Bolševická karikatura, faleš, kurevstvo. Z velkolepého filmu s epickou výpravou je velkolepá fraška. Historická fakta?Tak o ty to ani nezavadilo, neboli byly upraveny banálně, žblebtavě, nablble, ideologicky a rudě, zpátky ni krok! 0%

    • 7.1.2012  10:25
    Prázdniny v Římě (1953)
    odpad!

    Řím je hezkej, ale ne s tímto filmem. U Pecka a Hepburnové jsem ani nevěděl kolik jim je let. Vypadali na padesát, ale asi hráli pár středních let. Hepburn naprosto asexuální a jako ženská by mě určitě neupoutala. V podstatě nic na ní nebylo. Stejně jako na tomhle sladkém a nepravděpodobném blábolu kterak se novodobá princezna chtěla protivit vůli a šla poznat svoje město jako obyčejná holka. Věříte tomu, že by to šlo a že by se nějaká prachatá pizda šla producírovat po městě a s každým se kamarádila? Ano, podle tohoto filmu to jde. A já dávám zasloužený odpad za mistrné ztvárnění blábolu. 0%

    • 25.4.2012  13:12
    Rozmarýnek (TV pořad) (1953)
    ***

    Naše staré kamarády nehodííííííme do smetí....A ta písnička tak nějak končí. Je nutno si mě představit jak to zpívám operním altem. Pásmo pohádek ve své době, ano pouze a jen ve své době, se stalo fenoménem. Štěpánka a její Čertík Bertík pouštěly krátké loutkové a animované pohádky, (co spolu dál dělali když zrovna jela nějaká pohádka o tom lze jen spekulovat), kdy asi nejvíce se mně vryly do paměti dva opičáci Hup a Hop. Na ty dva mě nesahejte:-) A dál už si vybavuji pár pohádek, které byly z dnešního pohledu dětského diváka poněkud slabé. Asi těžko by dnešní dítě bylo hotové z tohoto pásma.Takže zdejší hodnocení je přehnané a volím smířlivějších a odpovídajících 60% Je nutno si přiznat, že stěžejní postava Čertík Bertík byl latentní homosexuál a aby se to udrželo v tajnosti musel spolupracovat s STB. Díky tomu působil na televizních obrazovkách tak dlouho. Intimní vztah udržoval pak po pádu komunistů s Pavlem Vítkem a Lumírem Olšovským, občas zkusil trojku s Honzou Musilem.

    • 1.5.2012  12:03

    Důležitý je pracovní elán a soudružská výpomoc. A tak je možné pozorovat, jak soudruhům padají čupřiny do obličeje a žíly mají jako provazy, když s vervou tahají fošny s absencí koláčů potu při stavbě dětské školky. Tak se jim to budování promítlo až do filmu, který je ukázkovou propagandou socialistického smýšlení a pokroku. Marvan jako nervozní revizor na rekreaci jim tak trochu kazí renomé, ale nakonec i on prohlédne a z nerudného rekreanta je rázem vlídný muž plný chutě do života. Soudružské poplácání po zádech a společně zazpívanou píseň si nelze odepřít. Obehraná komedie, jejíž několikátou reprízu si odepřu. 40%

    • 13.4.2009  10:42

    Král Miroslav se vydává do Půlnočního království, aby v převleku za zahradníka zbavil princeznu Krasomilu pýchy. Klasická filmová pohádka na mě působí tak nějak průměrně, i když herečtí představitelé byli dobří, ale hlavně tahle pohádka neměla to pravé pohádkové kouzlo. 60%

    • 30.5.2012  21:17

    Tohle je ten oslavovaný Werichův opus? Mně to přijde jak nesmělá satira na totalitní režim, a taky to je. Golem je rudý režim a vrchnost i chudáci jsou jemu podřízeni. Monarchie není žádána. A když se rozezní Werichova budovatelská óda na to, co všichni společně dokážou, nazpívaná zřejmě z donucení, aby to celé nezakázali, nebylo co řešit. Hrozný film. Barvy, ozvučení a všechno kolem v poločasu rozpadu. Neděkuji, jsem pustil telku a náhodou to dávali. Krize. Nikdy jsem to nedodíval, až nyní, a o ničem. Snad jen herecké výkony to spasily. 20%

    • 8.6.2013  15:45
    Divá Bára (1949)
    ***

    Vizuálně pohlcující snímek. Kamera je na tomhle filmu skutečně neobyčejně schopná vyprávět příběh za samotné herce. Vlasta Fialová a spol. jsou samozřejmě nedílnou součástí vyprávění, ale kamera si dokáže s jemnými detaily mimořádně vyhrát a téměř je nahradit. A dohání to, co se příběhu nedostalo v dramatické rovině. Přes nepříliš úderný ráz vyprávění se občas dostavil pocit prázdnoty v příběhu, který však poctivě gradoval v několika scénách. Když jsem pak film hodnotil zpětně, přece jen ta zápletka kolem "čarodějnickými" schopnostmi obdařené dívky mně přišla poněkud vlažná a roztahaná, ale režisér prokázal, že filmu vdechl život svým citem pro nevšední poetiku, která v dnešním filmovém světě už nemá zastoupení. 60%

    • 26.12.2013  12:37

    Rodina, ve které to má na povel Jaroslav Marvan, a jehož staromódní výchova je pro současného diváka přece jen poněkud nepochopitelná. Ve filmu postava pana starožitníka Kohouta vládne jistou demagogií, a vynikající pan Marvan byl na takové postavy nervozně těkavých mužů jako dělaný. Svým vynikajícím ztvárněním své postavy, u níž divák dlouho váhá, jestli u něj vzbuzuje sympatie nebo antipatie, v podstatě zastínil všechny a všechno kolem. Občas to bylo až na škodu, protože v jeho "sólaření" se mu nikdo ani nepřiblížil, nicméně bez schopných sekundantů by zase byl divák ochuzen o celou řadu gagů, z níž naprosto nejvíc vyčuhuje ten s přibíjením obrazu. Tenhle film mám spojený s panem Marvanem a vždy se těším na jeho první polovinu, která je originální, nápaditá a režijně přesně načasovaná. Druhá polovina je o něco zdlouhavější, už nemá v sobě tolik energie a postupně se vytrácí ta věrohodná existence postav oproti hlavnímu protagonistovi. Dnešní divák, pokud nemá klasickou dobu i s jejími výchovnými manýry a noblesou až tak nakoukanou, může nejednou nad konáním a chováním postav otráveně mávnout rukou, film pro něj bude tzv. nic neříkající. Pro mě osobně tenhle film své kvality, a rozhodně nemalé, má, ale přesto na mě působil poněkud nevyváženě a energický až dravý nástup na diváka si neudržel po celou dobu stopáže a ve zmíněných atributech i tempu začal před cílovou páskou ztrácet. On pan Marvan si totiž od počátku vypracoval znatelný náskok a byl v cíli skoro o prsa před celým filmem, i s jeho lehkostí, s jakou do role vklouzl. Film svým pojetím rovněž nepopře svůj divadelní původ. 60%

    • 6.1.2012  15:26
    Předtucha (1947)
    odpad!

    Film, který šel zcela mimo mě. Pokud účelem tvůrců bylo mě znudit, tak se jim to povedlo dokonale. Čekat takovou dobu na scénu, kdy má hlavní ženská postava vizi katastrofy vykolejení vlaku (předtím se naprosto nic v celém filmu neuděje), je opravdu síla. Zvláště když se o katastrofě jen mluví. Díky za 86 minut o ničem. V červených číslech za co? Za přeblafnutí hlavní mužské postavy v tunelu pornohvězdou.To v knížce ani ve filmu nebylo. To jsem tam přidal já a Larry Flynt, ale Vávrovi se to nelíbilo, a tak to skončilo na podlaze střižny. V té nudě by se to stejně ztratilo 0%

    • 5.9.2015  16:31
    Zoja (1944)
    ***

    Těžký život komsomolky. Zabrousil jsem do klasického sovětského díla, které na svůj rok vzniku příjemně překvapilo. Nebyl jsem blíže obeznámen s tvorbou věhlasného režiséra Leva Arnštama, ale tenhle zástupce je poměrně výrazný, takže se dá usuzovat, že to svým způsobem byl nadčasový režisér, který uměl být přehledným vypravěčem a odváděl dobrou práci s herci. Tohle drama je na svoji dobu poměrně syrové a drastické. Partyzánka Zoja padla do zajetí německých vojáků, kde si užila své. Údajně existuje verze s explicitním mučením zajatkyně. Verze, kterou jsem měl k dispozici, byla poněkud mírnější. Film disponuje zajímavě působivou atmosférou strachu z nepřátel. Herecké výkony na patřičné úrovni, filmu v první polovině chybělo tempo, následně se film dostal do zajímavé fáze. Arnštam a spol. si udržel můj divácký zájem, neboť se jednalo o story, co nebyla nijak ohraná a svitla naděje, že sovětský film nutně neznamená nesledovatelný film. Tenhle si určitě pozornost zaslouží, i když jsem čekal o něco víc. Příběh měl být podle ohlasů hodně strhující, což tedy nebyl. Byl napínavý tak akorát. Některé dramatické scény byly moc urputné ve svém podání, což se nedalo brát moc vážně. V zásadě jsem ale s filmem neměl problém. Jednou za čas je sovětské drama vítanou změnou v nadvládě bijáků současnosti. 60%

    • 28.4.2012  10:07
    Nebe a dudy (1941)
    odpad!

    Mně se film vůbec nelíbil. Mám se rozplývat nad nudou, nad Plachtem s Marvanem o nichž je známo, že hrát umí anebo nad jakým dalším kritériem filmu?! Mě totiž nic dalšího v souvislostí s tímto šumícím zázrakem nenapadá. Maximálně se dá u toho dobře usnout a film nechat jako podkres, ale nekvalitní dobové mikrofony nedovolí ani ten spánek. Nejlepší je to rovnou vypnout. Jako soráč, ale nežiju v roce vzniku filmu. Jsem současný divák a mám taky určité nároky na film. Tenhle nesplnil žádný z nich. Blockbuster dostane sotva tři * a tomuhle napálíte plný počet. Fakt nechápu. Se proberte laskavě. Vždyt je to hrůza to hodnocení tady. Za zásluhy, z nostalgie a tak dále. Tenhle film hovoří jako příklad za všechny. Sledovanost v poledne na Nově 110 babiček a dědečků max. 0%

    • 11.12.2009  12:07

    Král komiků Vlasta Burian opět, jak je u něho zvykem, exceluje v této známé komedii, kde se musí vydávat za falešného přednostu stanice, a aby toho nebylo málo, na běžnou inspekci přijíždí generální inspektor drah Jaroslav Marvan. A pak už je to herecký koncert Vlasty Buriana a je jasné, že se nejelo úplně podle pevného scénáře, ale hustě se improvizovalo. Burianovi geniální etudy jsou právě dílem těchto improvizací. Jaroslav Marvan měl určitě nelehký úkol s ním udržet krok a je až s podivem, že svou roli takto bravurně ustál. Ostatní herci jim dělají jen křoví, ale nutno podotknout, že i oni se neztratili, ale v konečném výsledku je to hlavně Burian s Marvanem, kteří tuhle komedii s řídkým dějem a prostinkou zápletkou obohatili a učinili z ní nesmrtelnou klasiku, u které se baví a budou bavit celé generace.

    • 7.12.2019  16:06
    Babička (1940)
    **

    Literární předloha je zabijákem sexuálních představ, film šel ještě dál a semenné váčky mně rázem prudce vyschly. Coby špatný hospodář opravdu neskáču pro každé pírko skrz výlohu venkovské Jednoty, dokonce nezametám ani dvorek, nauka o hospodářských zvířatech mě fakt nikdy plně nepohltila a kynologem kvůli Sultánovi a Tyrlovi jsem se také nikdy nestal. Babičku jsem kdysi vlastnil v salátovém vydání, pár stránek chybělo, některé dokonce padly za oběť bujarému období, kdy jsem nad ránem neopouštěl toaletu po následcích míchaných nápojů. Ovšem Božka Němcová to své proslulé dílo sepsala barvitě, což se do téhle verze nepřeneslo. Mechanický sled scének mě těžce iritoval, tudíž rozhodně více ocením pozdější Moskalykovo režijní uchopení. Tuhle černobílou nudu nebylo tak těžké překonat. Moskalyk do toho vložil cit, dramatický falus i zdatné herecké představitele. Brzková s Tánskou jsou až moc ve svém hereckém projevu svázané a zatížené proslulým knižním fasciklem, což se pozdější barevné verzi podařilo odbourat. Čáp je ve své režii neskutečně (dokumentaristicky) popisný. Raději si dám odlehčenou verzi s Líbou Šafránkovou, tahle mě (sexuálně a divácky) neuspokojila. 4/10

    • 9.1.2012  20:52

    Vždy se mně to pletlo a bude se mně to plést s velmi podobným filmem Škola základ života. Jako připomenutí školství za první republiky tahle komedie funguje velmi obstojně, protože septimáni jsou naštěstí zábavní a kantoři jsou vyobrazeni, až na malé výjimky, s naivními charaktery. Nikdo asi už neřeší, že Pešek a spol. byli výrazně starší než žáci, které hráli, a kantoři byli zase výrazně mladší než jejich ztvárněné postavy. Zábava už velmi klasická. Je to přesně ten druh filmu, co rozveselí mysl. 70%

    • 1.5.2015  08:05

    Na téhle klasice českého filmu se dá ocenit moderní režijní přístup. Martin Frič totiž objevil zcela nové možnosti crazy komedie. Dostal se do prostor, kam se jiný režisér před ním nepustil. Z Nataši Gollové udělal sex symbol tehdejší doby a pomohl jí naplno se prosadit v elitní ženské herecké lize tím, že ji obsadil do hlavní role, která byla pro ní stěžejní. Navíc ukázal, že i komik v sukních může být pro diváka velmi dobrou variantou. V té době totiž nebylo běžné obsazovat ženy do ryze bláznivých komediálních poloh. Gollová nastavila laťku hodně vysoko. Ve své podstatě poměrně nedostižně. V jejích šlépějích se vydalo několik dalších hereček té doby, nejvýrazněji asi Ferbasová, ale už to bylo takové pitvořivé. Předloha Fan Vavřincové je stavěna spíše situačně než přímo filmově. Na filmu je to dost často znát. Zvláště druhá polovina trpí svojí teatrální "divadelností" a sváděla k nedisciplinovanému přehrávání. Právě druhá polovina filmu je pro mě posunem k horšímu. Neproběhl v ní žádný velký vývoj. Děj se zarazil a přišla situační tma, předěl, který sice film nijak nezpomalil, ale dějově to nebylo nikterak bohaté. Herecká sestava už přestala být tak uvolněně vtipná. Teatrálnost ji zahnala do kouta. On ten scénář se tak trochu pral s režií. Frič byl nadčasový režisér, který uměl dá do svých filmů kreativní pojetí. Svoji nadčasovost měl i scénář, ale nebyl pojat filmovým způsobem. První polovina je svižná a obsahuje novátorský typ gagů. S druhou polovinou se nedostavil kýžený divácký efekt. Gagy už neměly takovou osvěžující sílu jako zpočátku. Film mně postupem času, zvláště jeho zápletka, připadal natahovaný. Jde taky o to, jak se stavíte ke klasice. Pro někoho Gollová a spol. může představovat špičku v žánru klasické komedie. Také se moc často nestávalo, že by nějaká herečka učinila z Oldřicha Nového pouhého přihrávače, jako k tomu došlo tady. Někdy je však neodbouraná divadelnost spíše rušivým elementem, i přes kvalitní řemeslnou režii. Zvláště když se jedná o film. Ne až tak typický film klasické doby. 60%

    • 2.1.2012  10:38

    Nejsem moc na kreslené filmy, ale tohle je nádhera. Animace po těch letech stále fantastická. Kdo ještě neviděl, měl by se podívat na příběh, na kterém se zub času nijak výrazně nepodepsal. Kreslené filmy sice nijak a nikdy prožívat nebudu, ale přesto film je kvalitně zpracovaný. 80%

    • 3.4.2010  13:40

    Burian opět neskutečný. Jeho angličtina nemá chybu. Zbytek celkem nuda. Nikdo mu herecky nestačí.

    • 26.2.2009  16:22
    King Kong (1933)
    ***

    Musím uznat, že to mělo grády i na to, že je to pořádně stařičký snímek. Srovnávat megalomanský remake Petera Jacksona s tímto, je ale takřka nemožné. Jako vítěz by vyšel Jacksonův King Kong. Nicméně, i zde je laťka položena vysoko. Mnoho věcí je zde působivých. Od úvodního vyplutí na tajemný ostrov, kde sídlí ještě tajemnější monstrum jménem Kong, kterého nikdo neviděl, přes krásné souboje Konga s pravěkými ještěry či pterodaktylem až po super Kongovo vybití domorodé vesnice. Vůbec scény na ostrově jsou daleko lepší než ty ve městě. Tam jako by se pomaloučku působivost vytrácela. Scéna s dvojplošníky a Kongem na Empire State Building, která měla být vrcholem filmu, je naopak jeho největší slabinou. A i samotný Kong nepůsobí tak obřím dojmem, jako v jiných verzích filmu, ale rozhodně snímek ani po letech neztratil nic na své působivosti. 60%

    • 20.11.2014  07:19

    Asi nejsem hororový klasik. To už se tak sejde, že mě najednou herec Max Schreck nechává chladným ve svých kreacích, kdy se mu zřejmě přebytek semena tlačí na pytel, a proto ty divné pohyby a divná koordinace těla, a vůbec to vypadalo, jak když chce srát a nemůže. No ano, tušíte správně, začal mě ten pičus srát. Mně přijde přes 90. minut šumícího filmu kvality 144p opravdu až moc. Vám ne?! Ještě by mě zajímalo, co se tak může na tomhe veledíle někomu líbit. S filmem mě pojí více než podivná historka. Sedím v hospodě 11. cenové skupiny a rázem se ke mně přitočí chlápek podivného vzezření dotazující se, co jsem poslední dobou viděl za filmy. Znáte to, najednou si nemůžete ani za živýho Karla Zemana a ještě stále žijícího Tomáše Magnuska vzpomenout, co jste viděli. Pátrám, v hlavě mám filmoprázdno a napadají mě zprávy na Barrandově, Velkolepé století a Počátky, ale s tím se chlubit nechci. Nevybaví se mně jediný film a najednou, ejhle, záchranou je mně maník s pařáty a fakt zlým pohledem. Jenže, film s ním má tak blbý název, že si vybavím jen toho upíra, ale odkud byl, to už ne. Vím, že mně název odkud pocházel připomínal značku kapek do nosu, nebo tak něco. Zkrátka chlápkovi odpovím, že jsem viděl film o takovým upírovi, ale název asi nedám. Chlápek má překvapivě celkem přehled ve filmech a projevuje zájem, že ten název společně objevíme a dáme dohromady. Jde od něj příšernej puch, jak z posranýho hajzlu a asi nevydržím dlouho s ním objevovat názvy napříč spektrem filmů s upíry. Načež vytahuje starý mobil Nokia z roku 2001 s tím, že on si filmy, které viděl, zapisuje do mobilu. Projíždíme dlouhý seznam a skutečně narážíme na film, který hledáme - "UPÍR Z NOSFERATU. Bingo! To je ono, vítězoslavně jsem zvolal. Chlápek se na mě tajemně zadívá a praví, že ten film viděl jako dítě v den premiéry. Odhadem vypadá tak na 30 let. To není možné, vyhrknu. On na to, že je, neboť je taky upír. A pak že upíři neexistují. Najdete je na místech, na kterých byste je nikdy nehledali. Tenhle tedy výrazně smrděl, Max Schreck byl pěkně namaskovaný. 20%

1 47 93 138 181 182 183 184 následující >>