Oblíbení skladatelé (10)
Nezaměnitelný úkaz nejen na poli středoevropské filmové hudby. Začínal v roce 1929 při práci na Die vom Rummelplatz a díky Ondra-Lamač-Filmu se stal synonymem nejen jejich produkce, ale také celé řady vynikajících českých filmových operet a komedií.
Po Benešovi druhá nejvýraznější hudební osobnost Ondra-Lamač-Filmu. Nezapomenutelné kousky ve všech jazykových verzích. Bohužel stejně jako Beneš se ani Leux nedožil vysokého věku...
Klasik let 1932-1948, v jeho případě chválabohu za emigraci.
Král meziválečné operety. Ty nejlepší filmy se bez jeho melodií neobešly.
Jestli mám kvůli někomu ještě dnes plnou poličku CD, tak je to samozřejmě jen z důvodu kolekce Friedrich a Marlene. Společně zpečetili své kariéry Modrým andělem ve Výmaru a znovu se setkali opět při Pokušení v Hollywoodu, aby dále pokračovali až k nesmrtelnému berlínskému černému trhu v Zahraniční aféře a vše podtrhli nesmazatelnou iluzí...
Průkopník, který byl u všech důležitých filmů jeho generace.
Herkules, Xena, Mladý Herkules, Herkules a Xena: Bitva o Olymp, Všeuměl, Cleopatra 2525, Bratrstvo vlků - Hon na bestii, He-Man and the Masters of the Universe, Legend of the Seeker, Spartakus: Krev a písek/Bohové arény
Na první soundtrack se nezapomíná... Interview s upírem
Nejdokonalejší seriálová znělka... Salón Eliott
Skvělé nápady pro retro ve znamení dvojice filmů Anděl s ďáblem v těle a Anděl svádí ďábla.