Recenze (891)
Sloní stezka (1954)
Alegorie zániku britského impéria.
Daleko od hlučícího davu (2015)
Absolutní nepochopení Hardyho, udělat western a reklamovou romantiku ze sociální naturalismu, podpořený sladkobolnou zaměnitelnou a neautentickou hudbou - holt další generace maminkovského kina, že. Nehledě na to, že Hardyův námět pracuje i se symbolikou postav odkazujících k biblickým předlohám. Další problém vidím v redukcionismu sociálního prostředí, z něhož fakticky zbylo jen pár vytržených postav (které mají být ještě navíc vlastně všechny sympatické, aby nikdo nebyl naštván).
Správce Sanšo (1954)
Jako vždy lidský a humanistický Mizoguči.
Hráč (1958)
Příliš neinveční, v porovnání s Batalovou verzí z roku 1972 dost slabé, a to mám rád Gérarda.
Zdivočelá země (1997) (seriál)
Kýč.
Dům v Kaprové ulici (1965)
Jedná se o adaptaci románu M.Y. Ben-Gavriela, která vyšla i v češtině, nejedná se ovšem o Kaprovou ulici, ale Kaprovu.
Sen králů (1969)
Velmi lidské.
Popelka (2015)
Jen mírně Disneye, hlavně však do světa Hanse Christiana a Freuda.
Che cosa sono le nuvole? (1967)
Othelo jako renesanční loutková hra s pasoliniovským rámcem.
Emília Galottiová (1981) (TV film)
Pochopení estetiky a myšlení autora, herectví i u Kňažka duchové, nikoliv vnější. Klasicismus si žádá strojenosti a chladnosti, toť jen poznámka pro jiné.