Recenze (889)

Indiáni z Větrova (1979)
Normalizační agitační typičnost, podpořená adekvátní hudbou Deža Ursinyho, nad kterou by myslím jeho příznivci zrovna nejásali.

Opera ve vinici (1981)
Poznámky Merty (hraného fakticky Hartlem, i když i Mišík pro jeho roli dost znamenal) čtenáři jeho "folklorizujících" esejů identifikují poměrně snadno. Jireš scénář posunul k výpovědi nejen o hodnotách života, ale i reflexi dobového folklorismu, který ovšem dostává i zesměšňující (ale ne brutálně, jen laskavě) dimenzi (tak je tomu i u Paradžanova, téměř. Farářův konec, Žert, Smuteční slavnost - a konečně Opera ve vinici. A trochu té felliniovské poezie k tomu. Myslím, že film dozrál jako to víno, které ve filmu taky teče.

Triumf vůle (1935)
Nacistická estetika.
Lyubov k tryom apelsinam (1970) (TV film)
Filmové zpracování Prokofjevovy opery Láska ke Třem pomerančům.

Hezké chvilky bez záruky (2006)
Psychologizující realismus
Taková normální rodinka - Škola manželů (1971) (epizoda)
Humor 19. století.
Bojevoj kinosbornik 7 (1941)
Neuvěřitelná taškařice, Švejk v koncentráku a odboji.
Novyje pochoždenia Švejka (1943)
Snímek samozřejmě pracuje s propagandistickým akcentem ve využití Haškovy předlohy, posunutí k 2. světové válce považuji za logické - expresionistické scény v závěru (Hitler na pozadí svastikyv nasvíceném záběru je krásná scénografie) odpovídají drsnému humoru celého filmu.
Třetí rota (1931)
Velmi autentický snímek v atmosféře, přehrávání nebo nedohrávání v několika okamžicích (V. Hlavatý, F. Smolík) člověk odpustí.
Křišťálek meč (2007) (TV film)
Markéta Lazarová v negativu.