Recenze (1 114)
Misery nechce zemřít (1990)
Horory príliš nemusím, ale Misery je fajn. Teda pokiaľ to neurobíte ako ja, že si prečítate najprv (perfektnú) knižnú predlohu, ktorú samozrejme porovnávate. A v tom prípade film prehráva. Čo mi najviac chýbalo, bola strašidelná atmosféra, ktorú dokázala Annie vyprodukovať. Umocnilo to aj viacero (asi) vystrihnutých scén, ako napríklad sekačka v závere, amputovanie nohy a najmä línia s písaním knihy bola dosť odfláknutá. Bates to ale dobojovala výborne.
Mumie (2023)
Slabý príbeh, ktorý po troch dňoch zabudnete, žiadny silnejší moment, prakticky bez humornejšej stránky.
Projekt X (2012)
Námet je samozrejme veľmi príťažlivý. Pozerať sa na študentskú party (plnú mladých pipiek hore bez) je fajn, celkom aj zábavné. Ale rozhodne s z toho dalo vyťažiť oveľa oveľa viac. Či už vtipom, čo sa teda pýtalo alebo možno aj nejakým dejom, ktorý tu teda takmer neexistoval. Nehovorím o spackanom závere, ktorý sa mne osobne nepáčil.
Devět písní (2004)
Nemôžem si pomôcť, ale tieto artové filmy bez deja ma absolútne nebavia. Neviem, čo tým chcel autor povedať, vyjadriť. A tie vsuvky o Antarktíde boli hrozné, nič nehovoriace. Nestálo to za veľa (vlastne ako komu).
Tajemné okno (2004)
Ako povedal hlavná postava na konci: najdôležitejší je záver. A platí to aj pre film. Celý čas buduje atmosféru, napätie, divák kombinuje, pomaly sa snaží rozmotávať nitky, hádať. A potom príde záver, ktorý to nezvládne. Nie je prekvapivý, aj keď podľa doterajšieho priebehu by mal byť. A je to teda určite škoda, lebo počas filmu som sa rozhodne nenudil. Režisér ma dostal presne tam, kde ma chcel mať, ale namiesto maškrty mi ponúkol len obyčajný bonbón.
Životní trefa (2022)
Je to rozprávkové (asi až príliš), predvídateľné, šablónovité. Ale nemôžem si pomôcť, športové drámy from zero to hero ma bavia.
Pád letu A800 (2021)
Celkom originálna zápletka z prostredia aeroliniek. Divák vidí, ako prebieha vyšetrovanie pádu lietadla a spolu s hlavným hrdinom rozmotáva nitky katastrofy. Úvodný rozjazd je veľmi dobrý, časom sa mi zdá, že tempo trochu upadá a tiež dej do určitej letargie. Rozuzlenie je fajn.
Ztracené město (2022)
Sandra Bullock je fakt kus. Na svoj vek neuveriteľný. Len škoda, že scenár filmu je hrozný. Nič inovatívne, pozbierané všetky barličky z podobných filmov zlepené dokopy. Presne viete, kedy to asi bude mať byť vtipné, ale nie je. Viete, kedy to má byť napínavé, ale nie je. Viete, ako to má dopadnúť a čuduj sa svete, dopadne to presne tak. Postava Da'Vine Joy Randolph bola totálna nadbytočná, či už prínosom od deja alebo humorom (ktorý evidentne mala vytvárať). Opakom je minirola Brada Pitta.
Eternals (2021)
Zaujímavé a nové postavy (teda aspoň pre mňa), akurát že ich je na jeden raz priveľa a logicky nie každá má dostatočný priestor. Príbeh poslabší, potenciál tam je, rozbeh sľubný, ale skĺzne to do plytkosti, bez šťavy, gradácie, potrebného napätia.
Jako dým (1999)
Nahá Kate Winslet. To si asi budem len z Holy Smoke pamätať.