Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Animovaný

Recenze (838)

plakát

Duna (2021) 

Neuvěřitelně sterilní a unylá podívaná. Jedná se dvou a půl hodinové sledování velkého množství postav, z nichž většina se zjeví, pak zase zmizí a není vůbec čas si k nim najít alespoň pramalý vztah či emoci. Jakoby se pospíchalo a ani nebyl čas je poznat do hloubky. Tudíž zůstalo jen prázdné  (a nezáživné) tlachání - jak z pera laciných scénáristů pro televizní vysílání. Předlohu neznám, ale plytkost, která na mě působila, je až enormní. Vizuál pěkný, ano, ale já chci víc, než jen pěkné záběry na vesmírné koráby a poušť. Chtěl bych takové  ty nepodstatné píčovinky jako napětí, drama, emoce... Duna je podprůměrná sci-fi konverzačka se zajímavým světem, který je však plný nezajímavých postav provozující nezajímavé věci. Ale díky vymazlenému vizuálu působí film ohromnou pompézností, což je však jednoduše Villeneuovo šidítko, soudě podle jeho dvou předešlých filmů, které mají stejné jmenovatele: načančaný vizuál, ale obsahovou prázdnotu.

plakát

Závrať (1962) 

Tento film mě tak zdecimoval svojí výživností a spádem, že už nemám sil ho ani pořádně pourážet.

plakát

Romeo, Julie a tma (1959) 

Jiří Weiss přesně a syrově zobrazil mrazivou atmosféru strachu a obav z právě se rozjíždějící heydrichiády. A nejen celkově, ale i v mikroklimatu činžovního domu, kde student ukryje mladou Židovku. Mezi nimi se po chvíli začne rodit nesmělá láska, nicméně než interakce tohoto dua jsem si vychutnával právě autentické protektorátní reálie na bázi každodenního života. Bohužel konec mě příliš nezasáhl - pocitově byl dosti nelogický. Tato "romance" určitě stojí za vidění, už jen díky opravdu dobře vystižené atmosféře tehdejších poměrů. Film je hodně podobný starší "slovenské verzi", která je dle mého názoru o dost intenzivnější. NoirFilmFestival 2021.

plakát

Stopař (1953) 

Film s pověstí jediného noiru, který točila žena, jsem si nemohl nechat ujít. A dobře jsem udělal - Ida Lupino opět odvedla skvělou práci. Jednohubka s jednoduchým námětem kámošů, kteří si jedou vyhodit z kopýtka a narazí na sériového vraha, který si z nich udělá nedobrovolné taxikáře. A právě na vrahově démonické držce v podání Williama Talmana film i pár velmi neotřelých scén stojí. NoirFilmFestival 2021.

plakát

Pomsta (2021) 

Klasická akční volovinka na filmové zamáznutí večera. Rychle odsýpá, akce je též solidní a dalším plusem je sympatická herecká dvojice Maggie Q a M. Keaton, kteří si své role očividně velmi užívají. Jackson a R. Patrick jsou v podstatě jen tak do počtu. Škoda velmi ukecaného a patetického konce, protože ty usmolené 4* jsem byl připraven dát. Zdejší hodnocení podepisuji.

plakát

Melancholie (2011) 

Po shlédnutí jsem se lekl, že mi opět (jak u artových filmů bývá zvykem) unikla podstata a do očí bijící významová symbolika. Naštěstí jsem se zde v komentářích dočetl, že jediný význam je sám von Trier - vysvětlení není buď žádné nebo jich je 100+1. První půli sledujeme hodinovou svatbu s extrémně prapodivnými figurkami, jejichž chování a pohnutky nejsou nijak vysvětleny a ani později rozvedeny. Druhá půle je čekání na konec světa s dvěma sestrami mající odlišné duševní názory na tuto lapálii. Některé záběry jsou vizuálně opravdu skvostné (K. Dunst v rouše Evině za svitu Melancholie) a i další výjevy mají co do sebe. Ale nutno dodat, že zásadní podíl na líbivosti vizuálu patří Wagnerovi. Jeho preludie by dokázaly strhnout svou nadpozemskou naléhavostí snad i obyčejné sraní na toaletě. Celkově je Melancholia velmi prapodivná, prázdná, ale vizuálně lehce zajímavá podívaná.

plakát

Nechtěná (1949) 

Na rok 1949 určitě odvážný počin, navíc točený ženou. Not Wanted v režii Idy Lupino působí jako vyzrálá a řemeslně velice dobře zvládnutá filmařina. Emoce fungují na správných místech, romatika není sladce kýčovitá a Sally Forrest podává tak přesvědčivý výkon, že ani občasná ubulenost vůbec nevadí. Film ocení hlavně ženy, které si možná malinko pobrečí, ale i já, coby věčný cynik, jsem byl velmi spokojen. NoirFilmFestival 2021.

plakát

Na nebezpečném území (1951) 

Stejně jako uživateli Javert i mne "městská" část neskutečně bavila postavou nekompromisního poldy R. Ryana, pěknými noirovými zákoutími a celkově hutnou atmosférou asfaltové džungle. Nicméně po přechodu na "venkov" se kromě pár zajímavých scén (např. automobilová honička vánící) děj velice zpomalí a polda Ryan začne po interakcích se slepou Idou Lupino měknout. Což byl jistě tvůrčí záměr, ale po namlsání z první třetiny to působilo jako ledová sprcha. Co se týče právě Idy Lupino, již v High Sierra mě neoslnila a tady tomu nebylo bohužel jinak. Více než herečka mě později upoutala daleko více na režisérské stoličce. NoirFilmFestival 2021.

plakát

Varování před bouřkou (1951) 

Velice napínavý noir s atraktivními, temnými kulisami jižanského maloměsta, kde soudcem, porotou i katem je Ku Klux Klan. Herecké trio G. Rogers / R. Reagan a především S. Cochram bezchybné. NoirFilmFestival 2021

plakát

Osudné dopoledne (1951) 

Neslané a nemastné drama, které působilo velice laciným dojmem. Navíc jelikož se jednalo o motiv záchrany dítěte ze studny - pořád jsem měl před očima epizodu Rádio Bart ze Simpsonů a její vtipné gagy, než drama odehrávající se na plátně. Celkově vzato se jednalo o nejslabší film, který jsem shlédl na Noir Film Festivalu 2021.