Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Komedie
  • Drama
  • Akční
  • Animovaný
  • Krimi

Poslední recenze (468)

plakát

Jack staví dům (2018) 

Zase by se mohlo zdát, že na námětu nic extra nosnýho nebude - další příběh o psychopatickym a inteligentnim, i když zvrácenym vrahovi možná trochu Hannibalovskýho směru (umělec, tentokrát inženýr a architekt, filozof a intelektuál...), a co dál? Jenže stejně jako to mám u dalších Trierovejch filmů, to sdělení se ke mně navzdory všem předpokladům nakonec nějak přece jen dostalo. Je to nějakej charakteristickej a osobitej neklid, ten zvláštní dialog (monolog?) sama se sebou, kterej Tier do svejch filmů obtiskává - a mě to pokaždý znova a pokaždý trochu jinak fascinuje, a vždycky mě to nakonec nějak zasáhne. Je to zvláštní, a přesně to jsem cejtil i tady - všech pět dějství, těch jeho pokusů a vražd, budování domu a hledání "Dokonalý kompozice", podivně analyticky rozebíranejch s někym "nezúčastněnym", bez nějakýho předem zřejmýho smyslu nebo cíle vplynou do zavrušujícího epilogu, kterej mi vyrazil dech. Tenhle epilog, ve kterym za doprovdou Verga (Vergilia) sestupuje do pekla, plnej fascinujících a epickejch obrazů (zase) ve zpomalenym čase, pro mě (zase) znamenal obrovskej emocionální zásah - ať už tim vizuálem, vrcholící diskuzí Jacka s Vergem, nebo uzavřenim i Jackova příběhu: I on nakonec toužil po Elysejských polích, i ten démonickej Jack, kterýho jsme předtim přes dvě hodiny sledovali, jak bez mrknutní oka dělal s plnym jejich vědomím ty nejhorší představitelný věci, nakonec taky toužil po spáse a vykoupení a přijal tak od Verga u zbořenýho mostu na samym dně pekla tu poslední kafkovskou "výzvu", beznadějnou a poslední možnost se zachránit. Je to zase hloubání nad životem a smrtí, odpovědností a vinou, nad svejma strachama a jejich nezúčastněnym hodnocením... je to zase volání po záchraně, hledání světla na konci tunelu nebo na konci pekla a jeho neustálý ztrácení a opětovný nacházení, a já mám pocit, že tomu volání a tomu rozjímání nějak vzdáleně rozumim, a proto mě ani Jack nenechal klidnym. Stejně, jako mě osobně zasáhly i jiný Trierovy filmy, tak mě nakonec zasáhl i Jack.

plakát

Vinyl (2016) (TV seriál) 

"Každá generace je plná ztracenejch mladejch lidí, kteří potřebujou slyšet, že nejsou sami. A oni to slyšej. Slyšej to v deskách, který vyrábíme. Pro ty je Alibi. Pro tyhle mladý. Potřebujou hlas. A tím je Alibi!" Neznám asi jinej seriál, kterej by byl s Vinylem srovnatelnej (už třeba jenom tim, že na něm spolupracujou takový osobnosti jako Jagger se Scorsesem). Je to specifický - dokážu si představit, že zákulisní život hudebního labelu sedumdesátejch let někoho lákat nemusí, já jsem z toho ale byl nadšenej. Nepodbízivost divácký většině (viditelná už na tom žánru/scénáři) je znát i na svébytnym tempu vyprávění - seriál nikam nespěchá, ani nehledá efektní a dramatický zápletky za každou cenu. Děj je navíc prokládanej fascinujícíma hudebníma vstupama, který jsou naprosto dechberoucí - samozřejmě hraný a zpívaný přímo hercema a zasazený do aktuální scény, což z nich dělá jeden z nejúžasnějších a nejsugestivnějších prvků seriálu. A ani tyhle hudební obrazy nejsou nijak kompromisně krácený - všechno zní právě tak dlouho, jak je z hlediska znějící hudby potřeba. Nevídaný, nádherný, prostě čistá slast; pro někoho jinýho ale zase může jít jen o další rozvláčnost ve stylu vyprávění. Bobby Cannavale ale věčně nadopovanýho, v neustálym stresu žijícího manažera a vedoucího značky hraje skvěle - i to jeho balancování na hraně propasti (a často i za ní). Na hraně rozpadu vztahu a rodiny, rozpadu přátelství, ale i na hraně zhroucení labelu a nakonec skoro i samotnýho života - všechno tohle manévrování krůček nad propastí, všechen tenhle zoufalej boj o přežití je v neustálym a živelnym propojení s hudbou mluvící o tomtéž; s hudbou provokující, hledající a tápající, bořící hranice, nabourávající starý a zažitý a přinášející živý a nový. Ritchie/Cannavale tim všim proplouvá tak nějak najednou, pro něj to je ten samej niternej konflikt, se kterym se vypořádává na několika rovinách zároveň. Ta detektivní/gangsterská rovina je skvělá, obrovsky silný je i jeho rodinný pachtění - a třeba ten díl (Cyclone), ve kterym projíždí v několikadnennim deliriu s kámošem Ernstem všechny možný okolní podniky, ten je úplně mrazivej. Úžasnej je i mladej Jagger s jeho krásnou femme fatale Juno Temple (i s celejma Nasty Bits), úžasná dějová linka je i ta končící přerodem značky (zase zaniknutim toho starýho a znovuzrozením v něco novýho) a zároveň rozchodem se spoluzakladatelem labelu Zakem, kterej držet krok s turbulentnim vývojem nezvádl... Všichni herci hrajou skvěle, jsou skvěle vybraný, naprosto stoprocentně fungujou jak hudební čísla, tak ty "filmový", uvěřitelnost a autenticita jsou pro mě na naprosto nejvyšší míře na všech úrovních. Za mě ten seriál nemůže bejt lepší - pro mě to je jednoznačně 5* záležitost a strašně mě mrzí že druhý série se už nedočkáme. Vzhledem ale k tomu, jaký seriály si dnešní publikum asi žádá, a jaký čísla studia očekávaj od sledovanosti a příjmů, vzhledem k tomu to asi chápu - nakonec je to vlastně jenom čistej byznys. Teda vlastně je a zároveň neni, žejo - ostatně stejně jako u Ritchieho Alibi Records.

plakát

Teorie velkého třesku (2007) (TV seriál) 

Narozdíl od HIMYM si seriál udržel (až na občasný a pochopitelný výkyvy) kvalitu a i poslední díl se celkem vyved, jinak ale i tady za mě platí, že skončit se mělo o několik let dřív - třeba přehrávající Sheldon posledních sérií byl smutnou karikaturou skvělý postavy první poloviny seriálu. Big Bang je sice celkově nakonec docela fajn, ale přesto slouží jako exemplární připomínka toho, jak moc se zatim nikdo neumí odlepit ze stínu Přátel - a jak moc v porovnání s nima tyhle seriály propadaj.

Poslední hodnocení (1 313)

Jack staví dům (2018)

03.01.2021

Vinyl (2016) (TV seriál)

28.09.2020

Upíří deníky (2009) (TV seriál)

28.09.2020

Star Wars: Vzestup Skywalkera (2019)

27.09.2020

Blikající světla (2000)

27.09.2020

Adamova jablka (2005)

27.09.2020

Upgrade (2018)

26.09.2020

Heavy Trip (2018)

26.09.2020

Spider-Man: Paralelní světy (2018)

25.09.2020

Reklama

Reklama

Reklama