Recenze (134)
Blikající světla (2000)
Je vám 40, živíte se zločinem, k narozeninám dostanete dragunova...celkově máte pocit, že nic nemá smysl. Když se ale objeví šance, naděje, jak z toho ven, tak byste ji měli využít! Vždy jsem měl slabost pro severské filmy, mají zcela unikátní auru. V tomto případě dokonalé skloubení zajímavého dramatu a netradičního humoru.
Jen 17 (2013)
Jen 17, i když by možná bylo lepší použít překlad původního názvu - Mladá a krásná → ale na názvu přeci až tak nezáleží, vyberte si. Mladá dívka, zahloubaná ve své melancholické kráse, hledá vysvobození z běžné šedi, nalezne cestu...a já se jen marně pokouším pochopit jejíž kroků smysl.
Red 2 (2013)
Parta důchodců opět v akci, filmově hvězdy znovu ožili v akčním mega-trháku. Dostatek střílení, výbuchů a automobilových honiček. Příběh s unikátní atomovou zbraní jejíž historie sahá do studené války, tajných agentů...jednoduché, ale funguje skvěle! Ideální odpočinek.
Okupace ve 26 obrazech (1978)
Dvacet šest slov nestačí na to, abych mohl popsat hrůzu, kterou film představuje. Nechutný nedostatek charakteru doprovázející naprostou ztrátu morálky, kde rodina ani přátelství není překážkou ...
Muž s kinoaparátem (1929)
Člověk si říká 80 let starý film, kde bude člověk běhat s kamerou - jistá nuda. Omyl! Naprosto unikátní dokument z ruského velkoměsta, který lýčí všechny detaily života tehdejší doby, od ranního vstávání až krásy různých technických strojů. Navíc zcela úžasný soundtrack. V žebříčku nejlepších dokumentů stoupl na první místo.
Král z ostrova Bastøy (2010)
Filmy z vězeňského prostředí bývají obecně dobré - odlehlý ostrov, ústav pro mladistvé, rok 1915 a hlavně norská zima. Přidává silný příběh připomínající hodnoty z dnešního pohledu mrtvé, pro někoho úsměvné, tak proč se o nich více rozepisovat. Začínám mít oblibu ve skandinávské tvorbě.
Bezva chlap (2010)
Čas od času mi někdo napíše, že by chtěl doporučit nějaký pěkný film, nejlépe komedii. Ode dnešek budu doporučovat tento film a troufám si tvrdit, že poté budu mít navždy pokoj. Velmi zajímavá norská komedie, tak jak to umí, plná hořkosti a skandinávské životní temnoty, nechybí také originální komické situace. Příjemný oddych od amerického klišé.
Dobrý Will Hunting (1997)
Narazit na dobrý a zajímavý film je s každým filmem složitější a složitější. Přesto se občas podaří narazit na dílo se skvělým a rafinovaným příběhe, který podtrhují propracované charaktery postav. Nádherná psychologická hříčka!
Gangster Squad – Lovci mafie (2013)
Když jsem měl koukat na gangsterku z pohledu druhé strany, tedy strany spravedlnosti a práva, tak jsem byl trochu zklamaný. Ale pak jsem si řekl , proč ne. Zajímavý příběh, dostatek kvalitní akce a jen tak pro jistotu ještě duo Gostling a Emma Stone - nebylo to vůbec špatné, ale kouzlo starých gangsterek filmu zcela chybělo.
Velký Gatsby (2013)
Velkolepé zpracování velkého příběhu o nezměrné lásce a neuvěřitelném bohatstvím, se vším, co s sebou takové věci přináší ... Dojem je famosní a to díky grandiózní scéně a výraznému zvuku. Povedený a stylový velkofilm, který vás dokáže cyhtnout! (****)