Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (2 398)

plakát

Deadpool & Wolverine (2024) 

Je to fajn. Trošku jsem se bál jak bude Deadpool fungovat v MCU, a jestli mu Disney svou korektností nezlomí vaz. Naštěstí Kevin Feige pochopil, co diváci na Deadpoolovi milují, a Reynoldsovi a tvůrcům dali volnou ruku. A ty toho využili na maximům. Od narážek, hlášek, přes násilí a sprostou mluvu. Co se týče režiséra Shawna Levyho, tak jsem byl ve svých očekávání opatrný, ne-li střízlivý. Naštěstí Levy odvedl velmi dobrou práci, skvěle využívá chemii Reynoldse a Jackmana, krásně pracuje se štědrým rozpočtem, a dává nám zábavný film, který funguje, tak jak má a fanoušci u něho budou slintat blahem. Film vypadá dost dobře, má stylovou akci, ve které se nešetří krví a stylovými záběry, jsou zde výborně využité cameo role co reálně skoro nejsou cameo role, výborně zde funguje sekvence s hledáním Wolverinea, protože je to obrovský fan servis, co potěší komiksové fandy. Je zde několik desítek slušných vtipů a hlášek. Hodně filmu sedí, když je vážnější - viz scéna v autě. A teď co se nepovedlo, film je hodně brutální ale ta krev je až moc digitální a působí jako bordel, a nikdy nemáte pocit, že to hrdiny opravdu bolí. Ryan Reynolds touhle rolí žije a dává do ní všechno, a já ho za to svým způsobem obdivuji. Problém je ten, že se Reynolds místy urval ze řetězu a fakt moc tlačí na pilu, až jsem byl místy naštvaný jako Wolverine a přál jsem si aby na chvilku mlčel. Hugh Jackman je v roli Logan opět fantasticky a táhne emocionálně film na svých bedrech. Jeho příběhová linka je dost povedená. Emma Corin mi sedla a jako záporačka není vůbec špatná. Matthew Macfadyen přehrává a jeho výkon je zábavný, ale opět jsem měl pocit, že kdyby trochu ubral, a byl serióznější, tak by to vůbec ničemu nevadilo. Jako komiksový a filmový fanda jsem ocenil hromadu odkazů, narážek, vtipů a dalších maličkostí, kterými tvůrci zaplnili celý film. Osobně bych ocenil, kdyby byl film o trochu více vážnější, a nebyl jen pubertální komedií, kde se neustále hláškuje. Samotnému filmu by to jen prospělo, protože méně je někdy více. Deadpool & Wolverine je povedený a zábavný komiksový film, který plní to, co v trailerech sliboval, nicméně komiksovou revoluci nečekejte. 7/10

plakát

Projekt Agátka (2024) 

Další projekt, ve kterém mi Peter Pavlík ukazuje svůj talent. Baví mě projekty, které Pavlík tvoří, protože se nebojí hlasitě a výrazně kritizovat, co se mu nelíbí na dnešní společnosti. Hned na první pohled lze vidět, že jsou to osobní projekty, a Pavlík a Smaczná do nich dávají, elán, energii a snaží se poukázat na věci, které je trápí a nelíbí se jim. A o tom je i jejich nejnovější dokument. Příběh sice vypráví o tom, že se hledá ztracená fenka Agátka, ale pointa celého dokumentu je trošku jinde. Mě se ta pointa líbila, nicméně je mi jasné, že někomu přijde banální, nebo jí nebude chtít vidět. Pavlík jako režisér odvedl dobrou práci, a upřímně mě bavilo jak si hraje a zkouší nové věci. Nejvíce mi sedla poslední třetina, protože je nejakčnější, nejlépe sestříhaná a skvěle tam pasuje hudba. Projekt Agátka je povedená a hezká jednohubka, ale popravdě mnohem radši bych viděl OUCA 2 nebo nějaký jiný celovečerák. 7/10

plakát

V hlavě 2 (2024) 

O první díl se režisérsky postarali Ronnie Del Carmen a pixarovský veterán Pete Docter, který režíroval Příšerky s.r.o., Vzhůru do oblak nebo Duši. V hlavě 2 dostala na starost režisérka Kelsey Mann a jde o její první velký projekt. Mann získala zkušenosti jako scénáristka, a vytvořila pár kraťasů pro Pixar, ale nikdy nedostala na starost velký a očekávaný celovečerní film. Ale u Pixaru lidem věří a dávají jim šanci vyniknout. A tento risk Pixaru vyšel a Kelsey Mann odvedla parádní práci, která prvnímu dílu nedělá ostudu. Mann a scénáristé se rozhodli, že zopakují to, co fungovalo minule a přidají k tomu nové atrakce, nové postavy, nové výzvy. Naštěstí to všechno dělají nenásilně a přirozeně, takže jsem nikdy neměl pocit, že je to dělané na sílu nebo to působí nepatřičně. Mann má velmi sebevědomou režii, kterou ukáže hlavně v akční pasážích - hokejové scény jsou parádně natočené. Krásně se jí povedlo uvést do děje nové postavy, moc hezky funguje humor, a film dokáže být správně dojemný. Takže ve výsledku Mann splnila to, co splnit měla, a dodala přesně udělaný pokračovaní.  Osobně jsem se trochu bál jakým způsobem budou nové emocionální postavy fungovat v rámci příběhu a vnitřního fungovaní světa a děje. Pixarovský scénáristé si tuto otázku položili taky, a přišli s hezkým a elegantním řešením, které mi sedlo. Nové emocionální postavy jsou zajímavé, osvěžují děj, a přináší kupu emocionálních scén, které v nás dokáží vyvolat ty správné emoce, a zamyslet se nad tím, co v našem životě prožíváme. Je hezké, že se tvůrci snaží dětem/puberťákům vysvětlit, že mít úzkosti a stres je normální, ale je potřeba o tom mluvit, a nenechat se tím ovládnout. Že je důležité mít v životě radost a vážit si kamarádu a pravého přátelství. Musím říci, že se mi dost líbilo to, jakým způsobem spolu jednotlivé emoce fungují, jak se doplňují, a jaké dokáží vytvářet protipóly. Velmi hezky je to vidět na vztahu Radosti a Úzkosti, které chtějí pro Riley jen to nejlepší, ale každá volí jiný přístup. V první díle musela Radost přijmout to, že Smutek je pro člověka důležitý, a ve druhém to samé musí naučit Úzkost a vysvětlit jí, jak to chodí. Tvůrci zde znovu dokazují velký cit pro práci se složitými tématy, které parádně rozpracovávají a dospělý diváci je hodně docení. Nové lidské postavy z mého pohledu fungují přesně, a splňují to, co splňovat mají. Bylo osvěžující, že se film soustředí jen na dívky, a řeší se sport a přátelství. Je dost sympatické, že tvůrci neměli potřebu tam na sílu cpát mužské postavy, nebo nějakou chlapeckou postavu, do které by se hlavní hrdinky zamilovaly.  Film po technické a vizuální stránce vypadá fantastický a je radost na něj koukat. Tvůrci přišli s řadou luxusní detailů, vyhráli si jednotlivými scénami, dynamikou, a je vidět, že mají stále originální nápady a nebojí se rozšiřovat daný svět a pracovat s ním do větší hloubky. Po filmařské stránce jde o skvělé řemeslo. A úsměv na tváři mi vykouzlil hezký soundtrack, který je o dost jiný, než byl v prvním díle. A teď se koukneme na zápory. Největší zápor celého filmu je ten, že se jede až moc na velkou jistotu. Prostě se dějí věci, které jsme viděli už v prvním díle a tvůrci je jen zasazují do nových kulis. I ta celková pointa je "skoro" stejná jako byla v prvním díle. Ta sázka na jistotu trochu zamrzí, protože, kdyby byli tvůrci trochu odvážnější, tak by film jako celek působil více svěže. Druhý díl V hlavě mi dost sedl. Krásně jsem se na film naladil a užil jsem si ho. Tvůrcům se povedlo ve mě vyvolat ty správné emoce, a jednotlivé scény mě dojali, přesně tak jak měly. Je to moc hezký a povedený animovaný film s přesahem, který toho nabídne mnohem více, než se na první pohled zdá. Jediný problém je ten, že první díl nám to vše ukázal o trochu lépe a elegantněji. V hlavě 2 je krásný animovaný film, který bude bavit jak děti, tak i dospělé.

plakát

Star Wars: Akolytka (2024) (seriál) 

Není to špatný seriál, jen doplácí na nezkušenost tvůrců - režiséři, scénáristé, atd. Ten příběh měl výborný potenciál, což je v několika dílech moc hezky vidět. A kdyby tady byl nějaký šikovnější a zkušenější tvůrce, který má vlastní uchopení a vizi, tak by to byl nářez, který bychom všichni milovali. Ale to se bohužel nestalo. Osobně oceňuji, že se zkouší něco nového, kouká se na ochránce míru a spravedlnosti trochu jinak, užil jsem si, že postavy dělají spoustu chyb a nejsou vůbec dokonalý. Problém je, že seriál jako celek má opravdu hodně moc chyb. I přes rozumnou stopáž a počet dílů, jsem se nemohl zbavit dojmu, že spousta epizod je prázdná a nic se v nich neděje. Nefungují na mě herci a jejich postavy. Logika dostává hodně zabrat. A přes velmi štědrý rozpočet některé momenty vypadají hodně levně. Akolytka má několik výborných momentů, a vidím ten potenciál, co seriál měl, nicméně těch záporů má seriál mnohem více, než kladu. Škoda. 6/10

plakát

Twisters (2024) 

O režii tohoto snímku se postaral Lee Isaac Chung, který má za sebou menší filmy, a jeho nejvýraznější zářez v kariéře bylo oscarové Minari. Chung je šikovný režisér, nicméně asi bych mu nesvěřil film za dvě stě milionů dolarů. Naštěstí pro nás Chung odvedl velmi dobrou práci a natočil svižný a hodně zábavný katastrofický blockbuster, který šlape od začátku až do konce. Chung mi hned na začátku filmu ukázal, že má řemeslo v ruce, a že se nemusím bát, že by nezvládl trikovou a akční stránku filmu. Ba naopak tady Chung příjemně překvapil, jelikož akční a trikové scény jsou parádně udělané, mají správné tempo, adrenalin, hezky se na ně kouká a Chung se nebojí scény různě odlišit nebo přijít s opravdu povedeným a krásným záběrem - pohled do oka tornáda, ohnivé tornádo. Další věc, která se Chungovi hodně povedla je práce s charaktery. Všechny postavy ve filmu fungují, tak jak mají. Mají přirozenou chemii mezi sebou, a během pár minut si nás získají a budeme jim fandit.  Film hodně těží ze sympatického obsazení, které si sedlo tím správným způsobem a herci mají mezi sebou tu správnou chemii. Daisy Edgar-Jones se mi této roli hodně líbila a svou postavu zahrála moc dobře. Její civilní výkon se mi k ní hodil a velmi elegantně prodala trauma své postavy. Glen Powell si krade spoustu scén pro sebe a je vidět, že si tuhle roli užívá. Powell bez problémů zahrál velkého showmana, který je zároveň dost inteligentní chlap, co zvládne přemýšlet a jednat, když je potřeba. Anthony Ramos je ve své roli fajn a s přehledem to odehrál. Brandon Perea má menší roli, ale umí na sebe strhnout pozornost tím správným způsobem. David Corenswet dostal nevděčný charakter a zvládl ho zahrát přesně jak měl.  Film stál obrovské peníze, a naštěstí pro nás jsou ty peníze na plátně vidět. Akční scény a trikové sekvence vypadají moc dobře. Ve filmu se hodně pracuje s fyzickými a praktickými efekty, které doplňují digitální triky. Celkově se mi líbila audiovizuální stránka filmu. Zvuk, kamera, zvukové efekty jsou parádní. Osobně mi velkou radost udělal soundtrack, který je složený ze správný písniček, které k filmu naprosto přesně pasují. Celkově bych se nebál říci, že film má atmosféru devadesátkových filmů, ve kterých byla poctivá řemeslná akce a velká kupa patosu, naivity a lehké hlouposti. Ale to v tohle případě nelze brát jako zápor. Co se týče záporů, tak tady je asi největší problém v tom, že film v ničem nepřekvapí. Stane se přesně to, co čekáte, že se má stát. A prakticky se jede po příběhové stránce na jistotu a je to trochu škoda. Určitě šlo po příběhové stránce vymyslet pár nových věcí. Já jsem spokojený, jelikož jsem dostal přesně to, co jsem dostat chtěl. Zábavný letní blockbuster, který na velkém plátně vypadá a zní skvěle. Naladil jsem se na film, a on se mi odvděčil dobrou a zábavnou podívanou, co dvě hodinky dobře funguje. Nějaké výhrady k filmu sice mám, ale i tak mi to nezkazilo zážitek z filmu. Twisters je povedený katastrofický blockbuster, který předchozímu filmu nedělá ostudu.

plakát

Špatný herec (2023) 

Režisér Jorge Cuchi byl pro mě velkou neznámou. Jeho debut jsem neviděl, takže jsem nevěděl, co můžu od tohoto režiséra čekat. O to větší je pro mě radost, že mohu napsat, že Cuchi je velmi talentovaný režisér a scénárista. Jako režisér parádně buduje napětí, umí vytvořit tísnivou atmosféru, výborně vede herce ke skvělým výkonům, a jeho režie je přesně taková jaká má být. Cuchi jako režisér odvedl moc dobrou práci a já budu pečlivě vyhlížet jeho další projekty. Cuchi se postaral o scénář k filmu, a i tady odvedl moc dobrou práci. Jeho scénář má silné a přirozené dialogy, perfektní dialogové výměny a výborně dokáže prodat divákům příběh. Příběh, který je napínavý, nepříjemný a svým způsobem dost děsivý, protože něco podobného se různě děje. Sice to nebude vyhnané, tak do extrému jako ve filmu, ale následky to může mít podobné. Při sledovaní jsem si vzpomněl na geniální film Hon, ve kterém se taky hledá pravda a řeší se presumpse neviny. Špatný herec je velkým hereckým koncertem pro Fionu Palmo a Alfonsa Dosala. Oba herci podávají opravdu silné a působivé výkony, a nebojí se jít místy na dřeň. Fiona Palmo zahrála svou postavu parádně, a sledovat to jak se psychicky a fyzicky hroutí během několika málo záběru je hodně intenzivní. Uvěřitelně se jí povedlo zahrát to, co od ní scénář vyžadoval. Nikdy nepřehrává, netlačí na pilu a celkově její projev působí velmi realisticky. Alfonso Dosal to zahrál parádně. Se svou rolí se moc dobře popral a jeho výkon se mi dost líbil. Dosal krásně mění herecké polohy a naplno ukazuje, jako moc je talentovaný herec. Jeho výkon od začátku až po konec filmu je hodně působivý, a Dosal dokázal svou postavu perfektně prodat. Působivý herecký projev. Čistě z mého pohledu má film dva výrazné zápory. Prvním je, že si myslím, že film měl být o pár minut kratší, a měl trochu jinak pracovat s hlavním zvratem. A ten druhý zápor se týká vyhroceného finále, které mi jako Evropanovi vůbec nesedlo. Očima lidí ze střední a jižní Ameriky to možná je přirozené, protože násilí vnímají jinak, ale očima Evropana mi to přišlo dohnané extrému. Osobně by se mi mnohem více líbilo, kdyby se závěr filmu držel v komorní dialogové rovině, která mi přišla hutná a až nepříjemně realistická. Film se mi hodně líbil a dostal jsem od něj velmi nepříjemnou podívanou, ve které hlavní herecká dvojice podává výborné výkony. Není to odpočinkový film, není to film, který si pustíte po těžkém dnu v práci, ale je to film, který rozebírá palčivé téma z trochu jiného úhlu. Film toho nabízí mnohem více, než se na první pohled zdá, a umí ukázat hodně nepěkné věci, které se dějí v naší společnosti. Věci, ze kterých vám nebude úplně do smíchu. Špatný herec je kvalitní podívaná, která si zaslouží vaši pozornost na sto procent.

plakát

Manželé Stodolovi (2023) 

Zajímavě pojatý film. Manželé Stodolovi nejsou vděčný film a je to celkem dost nepříjemná podívaná, která divákovi nedá nic zadarmo. Režisér a scénárista Petr Hátle se rozhodl, že svůj film pojme jinak a dá mu jistou stylizaci. Celý film působí velmi odtažitě, nepříjemně, neosobně, a popravdě tu není ani jedna pozitivní scéna. Hátle se rozhodl, že nebude ani v nejmenší Stodolovi nějak ospravedlňovat, vysvětlovat proč to dělali, nebo cestovat do minulosti, abychom viděli, že když byli mladší, že ještě nebyli zkažení. Nic takového tady nenajdeme. Hátle nás vezme přímo k první vraždě a vše točí skoro až dokumentárně. A tímhle stylem odvypráví celý film. Kamera, co nejvíce nalepená na hlavní dvojici, aby se vytvořila nepříjemná a tísnivá atmosféra. Hátle se snaží o to, aby byl divák svědkem toho, co se děje, a nemohl s tím nic udělat. Jen sedět a koukat. Tento přístup je zajímavý, ale taky dost nepříjemný. Opravdu zamrzí, že Stodolovi tady působí jako jisté karikatury, o kterých víte pár věcí a tím to končí. On je vesnický prosťáček, který se až po uši zamiloval, a pro svou lásku udělá cokoliv. Ona je manipulativní, zákeřná a sobecká svině. Jan Hájek a Lucie Žáčková podali topové výkony a výborně se převtělili do svých rolí. Hájek hraje hodně fyzicky, Žáčková zas sazí na dialogy a přetváření. Jsou to působivé výkony, na které se nekouká moc příjemně. A to je asi největší problém filmu. Ta forma z toho dělá nepříjemnou a nezáživnou podívanou, která divákovi dává nepříjemný filmový zážitek. Manžele Stodolovi jsou zajímavě pojatý film, který není špatný, ale málokomu sedne.

plakát

Shardlake (2024) (seriál) 

Velmi povedená historická detektivka z Anglie, z doby, kdy vládl král Jindřich VIII. Seriál má působivou a hutnou atmosféru. Místy si určitě vzpomenete na film či knihu Jméno růže. Moc mi sedla vizuální stránka, kterou seriál má. Je to správně špinavé, prolezlé plísní, mokré a studené, všude samé bahno, a k tomu banda lhářů a hříšníků, co se skrývají za Boží vírů. Tvůrci nasadí pomalejší tempo, a poctivě budují atmosféru, a pomalinku odhalují, o co vlastně celou dobu jde, a jestli je vůbec důležité odhalit vraha a pravdu, pokud král dostane to, co chce. Má to postavy, které nejsou černobíle, a velmi snadno si je lze oblíbit a fandit jim. Arthur Hughes si krade spoustu scén pro sebe, a několikrát mi předvedl, že je velmi talentovaný herec. Anthony Boyle má velmi vděčnou postavu, a moc si jí užil. Hodně se mi líbili scény, kde jsou Hughes a Boyle společně, jelikož mají tu správnou parťáckou dynamiku a chemii. Tuhle dvojici chci vidět znovu u dalšího případu. Ruby Ashbourne Serkis je tady hodně fajn, a krásně doplňuje oba hlavní hrdiny. Bavil mě výkon Seana Beana, který na malém prostoru ukazuje jaký je herec. Shardlake je povedená historická detektiva, která mě velmi příjemně překvapila a si jí dost užil.

plakát

MaXXXine (2024) 

Velmi kvalitní zakončení volné hororové trilogie od Ti Westa. X a Pearl jsou dobré filmy, a jsem rád, že totéž mohu napsat o MaXXXine. Režisér Ti West mi potřetí dokazuje svůj talent a jistou filmařskou vyzrálost. Každý film z této hororové trilogie si jde svou vlastní cestou, a po každé nabídne divákům něco jiného. X bylo hororové béčko, Pearl byla psychologický thriller, a MaXXXine je atmosférický thriller říznutý s detektivkou. West si s každým filmem hezky vyhrál a je radost sledovat, co nám nabízí. MaXXXine má skvělou retro atmosféru, výborně využívá Hollywood osmdesátých let - scény z ateliérů vykouzlí cinefilům úsměv na tváři, a nebojí se do děje zapojit Nočního stalkera. West moc dobře ví, jaký film točí, a nebojí se občas být přepálený, béčkový a zábavný. West chce diváky bavit a zároveň složit poctu hororům, Hollywoodu a konkrétním umělcům. Mia Goth v minulých dílech podala fantastické výkony a tady je opět skvělá a krade si scény pro sebe. Bohužel tady nemá tolik hereckých výzev jako v minulých filmech, ale i tak podala parádní výkon. Elizabeth Debicki dostala velmi vděčnou roli a zahrála jí s přehledem, a já si její výkon užil. Michelle Monaghan a Bobby Cannavale mají zábavné role a je vidět, že se dobře bavili. Lily Collins nemá tolik prostoru, ale i tak je moc fajn. Po dlouhé době jsem si užil Giancarla Esposita, který má velmi zábavnou a dobrou roli. Další, kdo má velmi dobře napsanou roli je Kevin Bacon, který přehrává jako o život a královsky se baví. Film mi dost sedl, a hodně jsem si užíval atmosféru, jednotlivé momenty, hororové scény atd. Jediné, co mi výrazně nesedlo je hlavní záporák. Jeho motivace jsou hezky uvěřitelné, ale nesedl mi po herecké stránce. MaXXXine je povedený a zábavný film a krásně uzavírá celou trilogii.

plakát

Úlet (2024) 

Pravá blondýna ve vesmíru. Film je fajn oddychová podívaná, která moc dobře ví, že není nejchytřejší a nejvěrohodnější, ale to taky nikdy nebyl účel. Film chce prostě na dvě hodinky bavit a svým způsobem se mu to daří, pokud přistoupíte na pravidla hry, kterou s námi film rozehraje. Zápletka je stejně přepálená a hloupá jako měl třeba Armageddon - možná o trochu hloupější no. Režisérka a scénáristka Liz W. Garcia odvedla neurážející práci. Samotný film má několik povedených a zábavných scén, chemii mezi postavami, nějaké nápady a příjemně se na něj kouká, když si film pustíte jako oddychovku bez jakýkoliv větších ambicích. Velký problém je přepálená délka, klidně dvacet minut mohlo jít ven a nic by se nestalo. Emma Roberts je tady hodně fajn a má energii a charisma, aby utáhla celý film. Tom Hopper je zábavný herec, ale bohužel režisérka toho moc nevyužije. Poppy Liu má vděčnou postavu a zahrála jí celkem dobře. Úlet je ten typ filmu, který když ho uvidíte, tak vás to nezabije, ale pokud ho neuvidíte, tak se taky nic nestane.