Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Recenze (2 029)

plakát

Síla psa (2021) 

Tohle nebude film pro každého. Síla psa je ten typ filmu, na který musíte mít to správné rozpoložení. Nedá nám nic zadarmo, není doslovný, nesnaží se moc zalíbit, ale má něco do sebe. Režisérka Jane Campion si mě omotala kolem prstu během úvodních záběrů a vydrželo to až do konce filmu. Campion pomalinku dávkuje informace a výborně pracuje s postavami a jejich psychologickým rozložením. Díky tomu je krásně ukázáno, že jsou postavy propracované, a každá má dobré a zlé vlastnosti. Velmi mi sedlo, jak režisérka pracuje s vizuální stránkou filmu. Krásné a dlouhé záběry na přírodu, hudba, atmosféra "pozdního westernu" a k tomu příběh o chlapství. Velkou předností filmu je scénář s dialogy. A pak samozřejmě špičkové obsazení. Benedict Cumberbatch je zde perfektní a krade si většinu scén pro sebe. Jesse Plemons svou roli zvládl moc dobře a díky jeho umírněnějšímu projevu vyniknou rozdíly obou hlavních hrdinů. Díky Plemonsovu výkonu vyniká parádní Cumberbatchův herecký projev. Kirsten Dunst hraje dost dobře, bohužel mi její postava moc nesedla. Kodi Smit-McPhee svou roli odehrál s přehledem a má dobré scény, zvláště ve druhé půlce filmu. Osobně mi sedlo pomalejší tempo filmu a jistá nedoslovnost některých scén. Nicméně občas jsem měl pocit, že některé scény jsou natahované, a kdyby ve filmu nebyly, tak by se nic nestalo. Síla psa je dobrý a zajímavý film, plný parádních hereckých výkonu a nádherné vizuální stránky.

plakát

Obviněný (2005) 

Dánové prostě umí. To jejich zobrazování emocí ve filmech mě vždy dostane. Obviněný má podobnou zápletku jako Hon s Mikkelsenem, a přitom vznikl mnohem dříve. Oba filmy se zaměřují na téma, které není vůbec příjemné a popravdě je dost depresivní. Film dokonale těží ze své zápletky a skvěle prodává tu nevědomost o tom, co je pravda a co není. V určitém bodě, film vyloží karty na stůl a v tu chvíli se jedná o nejsilnější část filmu. Problém je, že filmu potom svým způsobem spadne řetěz a nemám pak moc možností, jak nás jako diváky překvapit. Po režisérské stránce je to pojaté zajímavě (chladně, bez větší katarze, s údernými dialogy až po výbuch emocí). Režisér Jacob Thuesen odvedl velmi dobrou práci. Velkou pochvalu si zaslouží hlavní herecká dvojice ( Troels Lyby a Sofie Gråbøl), jelikož hrají parádně a to jakým způsobem pracují se svými emocemi je krásná ukázka špičkového herectví. Obviněný je povedený film, u kterého zamrzí, že po odhalení pointy nás už moc nepřekvapí. PS: Děkuji uživatelce leila22 za filmovou výzvu.

plakát

Klan Gucci (2021) 

Další kvalitní zářez od Ridleyho Scotta. Scott letos poslal do kin dva filmy - Poslední souboj a Klan Gucci. Dva filmy, které se tematicky od sebe nemohou více lišit, a přesto mají mnoho společného. Osobně mám z obou filmů dost velkou radost a jsem rád, že Scott natočil dva kvalitní filmy a každý s jinou tématikou a prostředím. Ridley Scott znovu předvádí, že ještě nějaký čas nebude patřit do starého železa a i ve svém věku stále dokáže natáčet živé a impulsivní filmy. Klan Gucci je toho zářným příkladem. Po režijní stránce se jedná o špičkovou práci. Přesné vedení herců, nádherná vizuální stránka s retro atmosférou, výborně využitá hudba, parádně natočené konkrétní scény atd. Největším problémem filmu je ten, že se snaží věnovat všem postavám. Díky tomu, výsledný film působí místy roztříštěně a osobně jsem měl pocit, že nějaké scény nebo linky jsou ve filmu jaksi zbytečně. Navíc to dost uškodí samotnému závěru, kterému chybí prostě tah na bránu, což je ve výsledku obrovská škoda. Scott si opět sehnal fantastické obsazení a je radost koukat na konkrétní herce. Asi bych si měl začít sypat popel na hlavu za to, že jsem si před pár lety dělal srandu z hereckého výkonu Lady Gaga v American Horror Story. Gaga jako herečka obrovsky vyrostla a s každou další rolí je lepší a lepší. Zde si krade celou úvodní "romantickou hodinku" pro sebe. Gaga mi krásně dokazuje jaká poloha jí krásně sedí, a že pokud jí to scénář dovolí, tak zvládne zahrát složitější postavy. Adam Driver je perfektní a patří k nejlepším hercům své generace. Hodně se mi líbila jeho proměna v průběhu filmu, jelikož byla skvěle zahraná. Al Pacino si užívá svou roli a je parádní. Jeremy Irons nemá tolik prostoru, přesto na mě zanechal pozitivní dojem. Stále se nemohu rozhodnout jestli Jared Leto podal výborný výkon, nebo jen těžce přehrával. Tak jako tak, Leto je hodně výrazný a zaslouží si pozornost. Film má i přes svou délku velmi slušné tempo. Rozhodně jsem neměl pocit, že by mně po příběhové stránce nudil. Až na tu citelnou roztříštěnost, která je znát v poslední třetině filmu. Tam jsem čekal, že film bude gradovat, a ono to bylo bohužel naopak. Samotný závěr mi přišel bez emocí (naprostý opak konce Posledního souboje). Klan Gucci není dokonalý film, určitě nejde o nejlepší film v kariéře Ridleyho Scotta, přesto se jedná o kvalitní film, kterému velké plátno sluší.

plakát

Encanto (2021) 

Na Encanto jsem se nijak zvláště netěšil. Trailery mi přišly, takové nijaké a "obyčejné", a už vůbec nedokázaly prodat příběh. Jenže já mám rád animované filmy, tak jsem si řekl, že nejnovější kousek od Disneyho zkusím. Tvůrci filmu se rozhodli vsadit na dospělejší téma, na které přidali kouzelnější příběh pro děti. Ve výsledku dospělí dostanou animovaný film, jenž má nosné myšlenky, a děti dostanou zábavnou a hravou podívanou, ze které si odnesou, že největší síla je v rodině. A já jako divák jsem spokojený. Samozřejmě bych ocenil, kdyby se šlo více do hloubky, konec mohl být silnější a dojemnější, mohlo to mít taky méně písniček (i když jsou luxusní). Přesto tyhle výtky nemění nic na tom, že se film povedl a má co říci. Disney a tvůrci vsadili na trochu "jiný příběh než jaký mají klasické disneyovky", a z mého pohledu uspěli. Nedokážu říci, jestli to děti bude bavit tolik jako jiné disneyovky či jestli ocení pointu. Nicméně, já jsem odcházel z kina spokojený a jsem rád, že Disney zkusil udělat film, který není zas taková sázka na jistotu.

plakát

Quo vadis, Aida? (2020) 

Velmi silný a nepříjemný film. Intenzivní zážitek, který nemusí nutně oplývat geniální filmařinou a krásně natočenými záběry, přesto dokáže přikovat k obrazovce, tím co nám ukazuje. Čím více film působí "realistickým dojmem" a nebál bych se říci skoro dokumentárním, tím více se nám dostává pod kůži a vytváří hodně znepokojivé a nepříjemné emoce. Nesleduje se to pěkně a zvláště, když si uvědomíme, že se to stalo před čtvrt stoletím v civilizované Evropě. Hodně silný film, který nechci nikdy vidět znovu.

plakát

Venom 2: Carnage přichází (2021) 

Au, tohle dost bolelo. Myslím, že je to jeden z nejhorších filmů, který jsem letos viděl. Nedává to moc smysl od dialogů přes vyprávění až po jakoukoliv práci s postavy a nedej bože motivace, je to špatně sestříhané, nudné, herecky tak špatně zahrané, protože to všichni dělali jen pro prachy a celkově nijaké. Film má pár nápadu (kresby, odvyprávění originu o Cletusovi, závěrečná bitka v kostele - ta se mi líbila, to musím uznat). Přesto 86 minut se neskutečně vleče, nudí a za pár dní na to zapomenu. Vidět to v kině, tak bych hodně naštvaný. PS: Ty digitální triky jsou krom konce hodně tragické.

plakát

Benedetta (2021) 

Paul Verhoeven dokazuje, že nepatří do starého železe. Opět krásně pobuřuje a šokuje, a je vždy o krok před divákem. Verhoeven si hraje s diváky a s jejím očekáváním. Film velmi dobře klame tělem a ne vždy dostaneme, to co očekáváme. Což, pak může mít za následek lehce rozporuplné reakce. Důležité je, že je to parádně natočené, osobité a má to velmi cynický přesah, kterým se ukazuje, že církev a náboženství je tak silné, jako lidé, jenž ho provozují. Díky tomuto přesahu mám film několik vrstev a je svým způsobem nejednoznačný. Hodně se mi líbilo, že film klade otázky, na které nedává přesné odpovědi a my jako diváci sledujeme, jak se s tím postavy vyrovnávají. Někdy je to setkání s realitou bolestivé, a někdy může přinášet slasti a orgasmy. Verhoeven nešokuje záměrně, ale vždy vychází z toho, co se v příběhu děje, a o to více to funguje. Režisér má k dispozici velmi kvalitní herce, jenž místy podávají hodně fyzický výkon. Virginie Efira je v této roli parádní a má krásné herecké proměny. Charlotte Rampling tyto role umí a zde je moc dobrá, a scéna v posteli je působivá. Daphne Patakia předvádí hodně silný výkon a líbilo se mi jak svou roli pojala. Osobně jsem měl místy problém s tempem a trochu jsem se nudil. Ne všechno, co nám Verhoeven předvede mi sedlo na sto procent. Buď to bych někde ubral, nebo přidal - vize s Ježíšem, scény s abatyší, kritice církve atd.. Líbila se mi atmosféra, vizuální stránka je působivá, film umí zaujmout a překvapit a lesbické scény jdou na dřeň a herečky je prodávají velmi intenzivně. Benedetta je povedený a hlavně zajímavý film, jenž ve mě roste.

plakát

Poslední noc v Soho (2021) 

Jsem spokojený. Mám velmi kladný vztah k režisérovi Edgaru Wrightovi a jeho filmy se mi líbí a baví mě. Na jeho nejnovější film Poslední noc v Soho jsem se dost těšil, jelikož zde Wright měl zkusit úplně jiný žánr, než jaký běžně dělá. A jsem rád, že mi film sedl. Jak už tady někdo psal, tak si to Wright natočil pro sebe, stejně jako si del Toro udělal Purpurový vrch. Fandové žánru to budou milovat, normálním divákům to sedne tak napůl a komerčně to propadne. Je to velká škoda, ale na to aby film vydělal nějaké větší peníze by musel být přístupnější a do jisté míry i divácky vděčnější. Po režisérské stránce je to lahůdka. Wright se mazlí z každou scénou a užívá si to na maximum. Vizuálně, esteticky či hudebně je to vyladěné do posledního detailu.  Plus vynikající práce se světlem a barvami. Je hodně vidět, že se dopředu uvažovalo jakým způsobem se bude chovat kamera, co uvidíme a taky jakým způsobem to uvidíme (scény se zrcadly, propojování minulosti a přítomnosti atd.). Jenže vizuální stránka není všechno, a aby to dobře fungovalo, tak je potřeba mít dobré a šikovné herce. Ty si Wright samozřejmě sehnal. Thomasin McKenzie je výborná herečka a zde to znovu předvádí. Její výkon se mi hodně líbil a McKenzie je uvěřitelná ve všech polohách. Anya Taylor-Joy jde z role do role a stala se z ní skvělá herečka. Tady má výborné scény, kde na sebe strhává pozornost a je v nich skvělá. Ve vedlejších rolí se mi líbila Diana Rigg a Terence Stamp, protože své role zvládli s přehledem. Jediný, kdo mi nesedl je Matt Smith. Působil na mě jako slizák, kterému mu jsem nevěřil, že by dokázal okouzlit hlavní hrdinky. Film má parádní atmosféru, vynikající retro scény a spoustu skvělých momentů. Pravdou je, že poslední příběhový akt mohl být o trochu lepší a ne tak přepálený. Filmu by prospělo kdyby byl trochu kratší a údernější. Nicméně, jsem se dobře bavil a někdy to rád uvidím znovu kvůli talentovaným a krásným herečkám v hlavních rolích. Poslední noc v Soho je povedená žánrovka, jenž má suprovu atmosféru a krásnou vizuální stránku.

plakát

Red Notice (2021) 

Fajn akční blockbuster na páteční večer. Má to dost chyb, ale je to výplach, který může urazit pokud od něho budete čekáte něco jiného než výplach. Já jsem nic neřešil a velmi dobře jsem bavil. Film vypadá moc hezky, střídající se zde lokace, má to dobré tempo a ústřední trio Johnson - Reynolds - Gadot předvádí, to co předvést má. Netvrdím, že je to nějaké mistrovské dílo nebo film, který si budu pouštět každý rok, ale jako akční komediálních výplach na víkend to funguje dost dobře.

Reklama

Reklama