Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Komedie
  • Krimi
  • Akční
  • Krátkometrážní

Recenze (729)

plakát

Bitva o Hedviku (1972) 

Není to tak špatný film, kamera je zde velmi dobrá, třeba hned v úvodu krásně prochází jedoucím vlakem.

plakát

Muž z Londýna (1974) 

Film má dnes hodnotu hlavně díky dokumentárním záběrům z tehdejší Plzně a také z proseckého sídliště. K oběma místům mám citový vztah. K tomu plejáda našich skvělých herců (byť ne zrovna v nejlepší formě) a povedená hudba Zdeňka Lišky (ta melodie na elektrickou kytaru hodně připomíná legendárního "Jáchyma"). Jako bonus v závěru ukáže Jorga Kotrbová své krásné nohy (není divu, že se ji Jiří Sovák pokusí znásilnit...). Slušný průměr.

plakát

Cesta zpátky (1958) 

Další krásný snímek pana Kršky. Rebelové bez příčiny chodili v padesátých letech i po Československu. Čím více pronikám do naší kinematografie tohoto období, tím ji mám raději, a je škoda, že spousta chytráků toto období odmítá s ohledem na komunistickou propagandu. Ano, v mnoha filmech byla, ale dokonce i ty mohou být kvalitní, obzvláště ve srovnání s tím průjmem, co se točí v novém tisíciletí. Pan Höger dostal v tomto snímku jen malý prostor, ale přesto svou postavu duševně vyčpělého a zklamaného starého člověka ztvárnil výtečně. Ještě chci dodat, že vizuálně mi tento snímek občas evokoval ranější díla Ingmara Bergmana.

plakát

Technika rozhlasu (1939) 

Je fajn, že jsme se od reklam posunuli k naučného filmu. Ovšem téma fyziky je mi naprosto cizí, takže dokoukat to do konce je pro mě nemožné.

plakát

Kryštof Kolumbus (1923) 

Film zachycuje přípravy na slavnou plavbu, které rozhodně nebyly jednoduché. Dále vidíme samotnou plavbu (přehledně zobrazenou také na mapě), objevení nové země, setkání s domorodci a triumfální návrat do Španělska. Režisérem snímku je Márton Garas.

plakát

Tajemství mumie (1921) 

Panu hraběti je do jeho sídla poslána mumie, kterou získal. Poté, co je s ní chvíli o samotě, je nalezen mrtvý, hlava mumie zmizela... Případ pro postavu detektiva Joe Deebse (která se na plátnech kin objevila mezi léty 1915 a 1922 více než třicetkrát). Není to žádné veledílo, ale napínavý příběh příznivce němé kinematografie určitě nezklame.

plakát

Šilhavé štěstí (1960) 

Výborný film, který mě opravdu bavil. Už ten úvod s němou groteskou je vynikající. Hlavní hrdina je opravdu smolař (místo první noci s dívkou je zmlácen na demonstraci policií; ve válce se oblékne do důstojnické uniformy, načež je zajat Němci, ve Stalagu je ovšem odhalen jako podvodník a považován za špicla atd.). Hlavní herec Kobiela má velké komické nadání. Mé první setkání s režisérem Munkem tak dopadlo na jedničku.

plakát

Él (1953) 

Tohle je doslova hitchcockovský thriller. Navenek slušný a vážený muž je psychopatický paranoik. Týrá bezdůvodně svoji ženu, která se o pomoc obrací ke svojí matce, ke knězi, ale všichni jsou na straně manžela... Buňuela poznáváme hlavně při závěrečné scéně v kostele. Co o paranoicích prohlásil sám Buňuel? "Paranoikové jsou básníci, už se tak narodí. Posléze přetvářejí realitu vždycky ve smyslu své obsese, k níž se všechno vztahuje. Předpokládejme například, že paranoikova žena zahraje krátkou větu na klavír. Její manžel se okamžitě utvrdí v přesvědčení, že jde o znamení pro milence, skrytého na ulici...".

plakát

Protivník (1970) 

Můj první (a zřejmě poslední) Ráj viděný v kině. "Protivník" by byl jeho typickým snímkem, nebýt ovšem hrátek s možnostmi filmu á la Godard - hned na začátku nám naservíruje záběry v negativu a byl jsem přesvědčen, že je to chyba kopie, ale není. Občas nějaký ten zastavený obraz či třeba představa, jak zabíjí šéfa své sestry, se kterým se právě střetává atd. Jinak je zajímavé, jak moc anglických slovíček používají Indové, když se baví mezi sebou ve svojí mateřštině.

Ovládací panel
1 bod

Reklama

Reklama